Gå til innhold

Når begynner baby å sparke mot ribbein?

Anbefalte innlegg

Uke 29+2, men her sparker vesla kun "midt på magen"/ nedover.

Magen følger kurven (rett over, midt på), men tror ennå ikke at livmor er helt oppe ved ribbeina.

Når kan jeg forvente at hun sparker oppover i ribbeina?

Hører jo mye om alle "sparker'ne" og lurer på når min skal "kicke" inn på ribbeina!

Anonymous poster hash: 0c303...8b4

Fortsetter under...

Jeg ligger over normalområdet på SF-mål, men kjenner fortsatt ikke spark direkte i ribbeina (kan ikke huske jeg noensinne kjente det med nr 1 heller). Er i uke 34 nå. Men livmora når stort sett helt opp, kjenner babyen noen cm lengre ned. 

Jeg er i uke 35 og har ikke kjent spark i ribbena og kommer heller ikke gjøre det. Jeg er høy, så det er nok derfor. Livmoren går i prinsipp opp til ribbena nå, men hun ligger langt ned i magen med festet hode og sparkene er mest rundt naveln min og ut til høyre side. Det er, ifølge min jordmor, like vanlig å kjenne spark helt opp som ikke. 

Jeg kjente heller ikke spark mot ribbena, var mest ved navlen og på sidene. Men jeg er 1.70 høy og litt lang overkropp, så det kan jo ha noe å si :) Kjente hele tiden rompa hennes oppe ved ribbena da ;)

Sikkert like normalt å kjenne det, som å ikke kjenne det tenker jeg...

Annonse

Har født 3 barn, ingen av de har sparket meg i ribbeina. :) 

Er lav (155), så forventet litt det jeg også, selv ikke nå med nr 4 i magen, så har det ikke kommet noen spark opp mot ribbeina enda :) 

Anonymous poster hash: c5bc7...6c9

Jeg er nesten fødeklar og har ingen spark opp mot ribbena. Var faktisk ei som kommenterte magen i dag med "jøss, så langt ned magen din henger", og det gjør den jo når jeg tenker meg om, så det er nok årsaken i mitt tilfelle. Så det er nok veldig individuelt:)

Anonymous poster hash: a8d08...5b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...