Gå til innhold

Hva ha på hodet til barn som ikke tåler ull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Be barnehagen passe sine egne saker, su kler ungen i det du vil så lenge det fungerer. De har ingenting med å "tvinge" folk til å kjøpe ull, er ikke alle som har råd til alt i ull..

Anonymous poster hash: 2a3e5...496

Vil ikke at ungen min skal fryse. Han er allerede iskald på føttene når de tar han inn etter ei stund ute, da har han bomullssokker og to lag med ullsokker, og stonz utenpå. Og det er plussgrader. Venter på bambussokker i posten.

Anonymous poster hash: 8db40...c7f

Skrevet

Hvilke butikker selger Hufa da?

Skrevet

Har selv en jente som ikke tålte ull. Vil bare tipse om at det da kan være lurt å velge en lue uten ull (selv ikke utenpå).

Jenta mi reagerte bare litt ull traff huden. Hadde ullklær med bomull på innsiden. Da fikk hun eksem der sømmene gikk for der kom det visst litt ull igjennom.

Vi har brukt sportsundertøy og luer med flece til vår datter helt siden hun var liten og det har gått helt fint.

Nå har hun blitt 8 år og har nok vokst av seg alergien, for nå kan hun bruke litt ull. Men bruker fortsatt en del superundertøy og flece fordi hun foretrekker det selv.

Lykke til :-)

Anonymous poster hash: d0de9...246

Skrevet

Stormberg har også.

Ikke funnet noe som ikke er ren ull der.

Har selv en jente som ikke tålte ull. Vil bare tipse om at det da kan være lurt å velge en lue uten ull (selv ikke utenpå).

Jenta mi reagerte bare litt ull traff huden. Hadde ullklær med bomull på innsiden. Da fikk hun eksem der sømmene gikk for der kom det visst litt ull igjennom.

Vi har brukt sportsundertøy og luer med flece til vår datter helt siden hun var liten og det har gått helt fint.

Nå har hun blitt 8 år og har nok vokst av seg alergien, for nå kan hun bruke litt ull. Men bruker fortsatt en del superundertøy og flece fordi hun foretrekker det selv.

Lykke til :-)

Anonymous poster hash: d0de9...246

Jo vil egentlig unngå ull helt. Men det går fint å ha ull-sokker utenpå bomull, men klart det kan irritere om det er hull på bomullsokkene. Synd at bambusklær som er så bra knapt finnes :(

Skrevet

Foret skinnlue?

Anonymous poster hash: 490ea...5eb

Skrevet

Stormberg har også.

Ikke funnet noe som ikke er ren ull der.

Altså som er varmt når det er veldig kaldt.

Skrevet

Foret skinnlue?

Vurderer å kjøpe den som ble linket til tidligere fra H&M og si til barnehagen at de får si i fra hvis den ikke er nok. Skinnlue er vel ikke så vanlig lenger?

Skrevet

Dere som foreslår ull-luer med bomull/fleece inni, er snora av ull da?

Skrevet

http://www.hufa-luefabrikk.no/default.asp?menu=39

Anonymous poster hash: f0336...314

Takk men bor ikke i Ålesund, og gidder ikke maile/ringe siden det finnes flere andre alternativ :) Men kommer jeg over en Hufalue her jeg bor så kan jeg jo kjøpe kanskje :)

Skrevet

Dere som foreslår ull-luer med bomull/fleece inni, er snora av ull da? Anonymous poster hash: 8db40...c7f

Godt spørsmål, det er den nok... Kjenner at dette er en ny problemstilling for meg. Når det er sagt ville jeg ikke hengt meg for mye opp i det at det må være ull. Skjønner at det er det optimale, men barnehagen må og skjønne at dere må finne andre løsninger som passer ditt barn.

Det var tidligere linket til en HM lue som var anbefalt med ull finlandshette under. Jeg kan ikke se hvorfor den ikke kan brukes alene hvis du kjøper en i god kvalitet som varmer skikkelig. Feksnoe ala denne:

http://www.lillevanilje.no/products/isbjrn-lue-med-pels-bl-3

Så lenge den sitter godt rundt fjeset og varmer godt så bør det holde. Og det kommer fra meg som er ullfanatiker ;)

Skrevet

Klarer ikke quote, jeg fikk en fin skinnlue med fleece (?) for inni fra England, kanskje du kan søke litt i engelske nettbutikker?

Hva med type sameluer?

Skrevet

Jeg elsker kivat luene! Ull på utsiden og bomull innerst. Klør ikke overhodet :-) De er ganske dyre men de er så fleksible at de holder minst to sesonger. De er vindtette rundt ørene og veldig god og varm.

lillemartines.blogspot.com

Anonymous poster hash: de68e...eed

Skrevet

Jeg elsker kivat luene! Ull på utsiden og bomull innerst. Klør ikke overhodet :-) De er ganske dyre men de er så fleksible at de holder minst to sesonger. De er vindtette rundt ørene og veldig god og varm.

lillemartines.blogspot.com

Anonymous poster hash: de68e...eed

Problemet er ikke bare kløe men eksemutbrudd, bare sånn at du vet at det er det det dreier seg om :)

Takk for alle tips. Han hater å bruke lue men har ennå ikke skjønt hvordan dra den av seg, han drar den ned over ansiktet i stedenfor. Så knyting er et must nå fordi de er som regel vanskelig å dra ned over ansiktet.

Skrevet

Var det ikke luer med ull ytterst og fleeze inni på Stormberg?

Skrevet

Mine har brukt mesy fleece luer. Men jeg vet de tørker ut huden, og blir de fuktige begynner barnet å klø. Har to barn med atopisk eksem, og fleece er ikke det beste for huden siden det tørker ut huden, de reagerer ikke på det men kan forværre eksemn uten at vi tenker over det.

Men vi er klar over at det tørker ut huden, og siden det er bare en lue så smører vi heller en gang ekstra. Ansiktet er ikke stedet eksemn er så ille. En sjelden gang vært en liten flekk der.

Men vi har hatt endel bomullsluer også. Eneste er at ungene bare vil gå med luer de syns er kule selv. De er sta som esler begge to, men jeg får være fornøyd når det bare er lua de er så sta over.

Anonymous poster hash: fbf9b...78d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...