Gå til innhold

Morgenstell og kveldsstell- hva gjør dere? :-)

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva av stell gjør dere fast på babyen hver morgen og kveld?

Begynte plutselig å lure på om det er flere ting vi bør gjøre og hva som er vanlig? Ny bleie og tørre/ rene klær order vi selvsagt alltid, hele døgnet :-)

Ellers vasker vi ansiktet og under halsen ved behov og bader 1-2 ganger i uka. Måbli flinkere til å huske å vaske armhulene hennes, for der samler det seg gulp og skit.... er dette noe alle andre gjør fast hver dag?

Førstegangsmor til baby på snart 10 uker :-)

Anonymous poster hash: 14b48...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her gjør vi det slik:

Hver morgen står vi opp og skifter bleie, vasker ansiktet, hender og hals med klut og tar på rene klær. Vi bader henne ca hver 2-3 dag, spørs litt om vi syns det er nødvendig. Men hun er en skikkelig gulpeunge ;)

På kvelden så vasker jeg henne med klut, ny bleie og på med pysj. 

Men siden hun gulper mye så blir det ofte skifting flere ganger om dagen, og mye vasking, så da passer jeg på å tørke ordentlig i alle hudfolder, fikk beskjed på sykehuset at det var veldig viktig. 

Er også mamma for første gang, til lille Ella på 4 uker <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jenta her var relativt fersk, så morgen og kveldstell ca slik ut:

Morgen: stå opp, ut av pysjen og ut av bleia, vaske nedentil og i ansikt.

Kveld: bade annenhver-hver tredje dag, evt bare vaske godt med klut og vann, på med pysj, gi tran og kveldspupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør vel omtrent det samme, vasker ansiktet, ørene, halsen, under ermene og knærne, hender og føtter om morgenen, og ikke minst nedentil, tar litt pudder rundt halsen og smører ansiktet med krem. På kvelden vasker jeg bare ansiktet, eventuelt tar et bad... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...