Gå til innhold

Vi MÅ ha bil.....hvordan i all verden skal vi kunne ordne det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært uten bil i 14 dager nå, og vi går og går, men med 3 unger så er det ganske slitsomt.

Bilen vår røk, det er mer å reparere enn det bilen er verdt, så det er ingen vits.

Jeg skal begynne i ny jobb 30 min unna med bil, nattevakt og det er ikke bussforbindelse. Vi får ikke billån i banken pga betalingsanmerkning. Så noen som har forslag til oss??

Begynner å bli veeeldig frustrert her....

Anonymous poster hash: 6188a...7a4
Skrevet

Prøvd å søke lån flere steder?

Låne privat.

Anonymous poster hash: 9ba80...f39
Skrevet

Hva med foreldre som kausjonist? besteforeldre? Rik onkel?

Eller hva med Santander, eller de andre med dyre renter og som lover så og si alle med lån... Dette er jo ikke lurt, og er sikkert en inngangsbillett til luksusfellen om man ikke passer på, men det er jo en rask løsning i hvertfall.

Anonymous poster hash: e207e...c93
Skrevet

Vel, dere må jo skrape frem penger til en bil da! 

Selg så mye dere kan av ting dere ikke trenger hjemme. Alle monner drar så til slutt klarer dere kanskje å skrape sammen en del tusenlapper bare med det. Vær streng og selg alt dere kan unnvære!

Deretter kan dere vel selge bilen dere har som delebil eller noe sånt? 5000 burde man da få for en delebil (uten at jeg vet merke eller årsmodell). Evt. er det jo noen tusen i vrakpant også så får dere penger fort. 

Ellers må dere vel låne privat? Det er jo ikke annet å gjøre egentlig! 

Dere klarer dere vel med en bil til bare 10 000 en liten stund, så kan dere ha en slik bil mens dere sparer til en bedre. 

Anonymous poster hash: b591c...ccf
Skrevet

Forresten, selg på facebook med bud HBO 0,- 

Folk byr som bare det! Mye bedre enn å selge på finn.no syns jeg.

Anonymous poster hash: b591c...ccf
Skrevet

Huff, vi har vel ikke så mye å selge akkurat, solgte unna mye i fjor, da vi hadde noen trange måneder.....låne privat er ingen mulighet....tror jeg.

Dette blir vanskelig. Uten bil ingen jobb, ingen penger.....

Skrevet

Det høres ut som der har vært ufornuftige økonomisk, og nå får dere konsekvensene.

Forhåpentligvis lærer dere noe

Anonymous poster hash: 13c4a...ce9

Skrevet

leasing?

Anonymous poster hash: b2c2e...c10
Skrevet

leiebil en periode - "rent a wreck"

Skrevet

Flytte nærmere jobben.

Selge vraket som delebil og kjøpe en veldig billig bil som akkurat går.

Sykle.

Anonymous poster hash: 7f414...a7b

Skrevet

Har dere betalingsanmerkninger begge to..? Er kjipt, men ikke noen vei utenom å ta konsekvensen av dårlige valg... sorry..

Skrevet

Da får du sykle til og fra jobb da.

Anonymous poster hash: de0d4...d68
Skrevet

Da får du sykle til og fra jobb da.

Anonymous poster hash: de0d4...d68

Sykle når de bor 30 min unna med bil????
Skrevet

Haha det går nok ikke av praktiske grunner. Sykle på E6 er kanskje litt dumt, og det vil jo ta en evighet å komme seg hjem. Jeg må sove når jeg er ferdig på jobb.

Flytte nærmere jobben er uaktuellt, blir jo like dumt for mannen som jobber her vi bor og ungene måtte byttet skole. Joda men kan snakke om ufornuftighet osv men det hjelper meg ikke akkurat nå....

Skrevet

Er i samme situasjon, mannen med bet.anm lønnstrekk... Begge i fast jobb, han 475000kr året jeg 425.000 kr men har studert frem til mai i år så inntekt på rundt 100 000 kr siste 3 år så jeg er ikke kredittverdig når jeg fører opp at jeg har 3.mill i huslån og så lite inntekt siste år... Blir blankt avvist på nett. Men tenkte å oppsøke bank personlig neste uke da. Mannen har itilfelle bare 1 mnd igjen før betalingsabmerkningen har forsvunnet. Men allikavel. Det er min feil at han har den da Lånekassen ikke gidde meg stipend siste semester.. Så vi har hatt det trangt økonomisk. Trodde alt skulle løse seg nå når begge har fast inntekt/jobb. Men føler det er håpløst

Anonymous poster hash: 5759f...218

Skrevet

Vi har også omtrent lik deres inntekt( Mannen litt mindre) Men jeg har også studert de siste årene, er ferdig nå. Vi har slitt økonomisk pga dette, og er også derfor vi har betalingsanmerkning.

Prøve å oppsøke banken vår kanskje, det kan jo hende de ser viktigheten av bil så jeg kommer meg på jobb=inntekt=betalingsdyktig:)

Prøve det til uka)

Skrevet

Jeg har iallfall tenkt slik, vært heldig å hatt bil tilgjengelig men den må leveres tilbake nå 01.10.. Vi sliter med å få tidskabalen til å gå opp når vi nå med bil må levere 07.30 når BHG åpner og vi rekker å hente 16.20/25 5 min før BHG stenger MED bil, hvis vi skal ta buss kommer vi for sent til jobb klokka 08.00 og rekker ikke hente før BHG er stengt :( blir spennende på onsdag... Prøvd en uke å få billån nå, ser ikke for meg at det skjer på tre dager

Anonymous poster hash: 5759f...218

Skrevet

Vi har ingen bil tilgjengelig, familien er superdårlig til å hjelpe, vi MÅ jo låne bil når vi skal handle etc....Sitter som regel på med andre på nattevakter nå, hatt flaks der. Men den nye jobben blir nok det verre. Går en og enhalv  time på morgen rundt med unger på sfo/bhg, og de samme på ettermiddagen når jeg jobber dag. Fritidsaktiviteter blir et problem.....nei, dette må løse seg på et vis.  

Blir dere nektet lån grunnet din inntekt eller hans anmerkninger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...