Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #1 Del Skrevet 26. september 2014 Jeg hater at jeg har blitt en slik mor som jeg er blitt; synes barnet mitt er helt fantastisk, og mye flinkere enn "alle andre". Nå trenger jeg noen til å plante meg godt nede på bakken og si at min skjønne datter er som alle andre:) Jenta vår er 19 mnd. Hun snakker som en foss og kan veldig mange ord. Stoppet å telle da hun var 15 mnd og brukte 150 ord riktig, med god uttale (men ikke "R"). Etter 1,5 uker i barnehagen sa hun klart og tydelig navnene på alle barna og ansatte, både i sin gruppe, og gruppen med 2 åringer, tilsammen ca. 30 stk inkl. Voksne. Hun synger bæ bæ lille lam med stort sett alle ordene. Dette etter 3 uker i barnehagen hvor de synger litt hver dag. Ikke sunget den noe særlig hjemme. Hun "teller" til 10, og vet hvor mange ting hun må plukke opp for at det skal være 3 stk, ( prøvde dette i dag, ikke prøvd med annet antall). Hun sier ifra når hun skal tisse, og vil en sjelden gang prøve seg på potte eller toalett. Hun holder blyanter og bestikk riktig, og får til å bruke de. Ikke prøvd med kniv, men hun bruker ofte skje og gaffel samtidig. Hun var klar for å gå veldig tidlig, så vi fikk streng beskjed om å ikke trene på å gå med henne, dette gjorde nok henne såpass skeptisk at hun gikk langsmed fra hun var 7 mnd til hun var 1år. Da slapp hun seg etter å bli trent med en liten time. Å da sprang hun. Hun er vill på klattring og rutsje på rutsjebanen. Hun bremser litt for å hele tiden ha kontroll. Som dere leser så tror jeg hun er et vidunderbarn, og trenger derfor noen til å roe meg ned og si at dette er godt innenfor hva som er en normal utvikling:) Anonymous poster hash: a30d4...148 Anonymous poster hash: a30d4...148 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #2 Del Skrevet 26. september 2014 Woops, mora regna litt feil der... Hun fylte nettopp 18 mnd... Anonymous poster hash: a30d4...148 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #3 Del Skrevet 27. september 2014 Jenta mi er 19 måneder. Snakker også som en foss på både norsk og engelsk. (Vi er en to språklig familie). Har brukt setninger på 3-4 ord i flere måneder. Og ordforådet har eksplodert! Har gitt opp å telle, hun gjentar alt vi sier og lærer kjempe mange nye ord hver dag. Trodde ikke hun hadde lært å telle før jeg her om dagen hørte henne telle til 7 mens hun lekte.. Telte da lekene sine... Så antar at hun har litt forståelse av tall også. Synger en masse sanger. Blinke blinke, abc sangen med flere Motorisk så gikk hun da hun var 14 måneder så ikke tidlig i grunnen, men da gikk det rett fra å slippe seg til løping nesten og lærte å hoppe 16måneder gammel.. Har klatret siden hun var 8måneder gammel. Så nå klatrer hun opp på sofaen og prøver å hoppe ned.. :/ Hun elsker å tegne, og har spist med sje og gaffel siden ca 14/15 måneders alder. Hun er også veldig omsorgsfull og passe godt på storesøstern. Går bare deltid i barnehagen så regner ikke med hun har fått med seg alle navna der.. Begynte nå i høst.. Har vi vidunderbarn begge to? Kos deg med jenta di! Anonymous poster hash: 24acd...453 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. september 2014 #4 Del Skrevet 27. september 2014 Tusen takk for svar:) synes det er imponerende med små barn som skiller på to eller flere språk! Må være en veldig fin konstant hjernetrim for de å snakke:) hvordan er denne 19 mnd gamle i forhold til sine eldre søsken? Var de like flinke? Opplever du dette som normalt? jeg vil kose så veldig mye med min fantastiske lille datter, men blir ofte fortvilt over at hun aldri har tid til å kose. Hun er rastløs, nysgjerrig og full av rampestreker. Har sjelden tid til å spise seg mett. Så vi sliter med alle måltider. Er gravid med nr 2 nå, og drømmer nå om en litt mindre krevende unge. Dattera har bestandig sovet lite på dagtid og har krevd at det skjer noe spennende hele tiden siden hun var spebarn. Ved 4 mnd alder var puppen for kjedelig, så da kuttet hun ut den. Hadde ikke interesse av å ligge med ryggen mot verden å bare se pupp. Men samtidig som jeg synes det har vært en strevsom tid, synes jeg det er helt fantastisk morsomt med en så aktiv og flink jente. Anonymous poster hash: a30d4...148 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå