Gå til innhold

En stk glad damper! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå sitter jeg som en liten unge og venter på posten. Som om det var juleaften og hele årets lørdager på en gang. 

Jeg har nå brukt e-sigarett i over to uker, med nikotin, og det funker som bare juling, jeg går bare rundt og tripper og er glad, har ikke røyka tobakk på over to uker, siden mitt første trekk på e-sigaretten, og kjenner at dette har reddet meg, e-sigg er frelsen.

Jeg har vært totalt avhengig av tobakksrøyk i nesten 30 år (begynte som barn), pga inhaleringen, røyken, og selvsagt nikotinet, men nikotin i annen form enn i tobakk har jeg ikke tålt. Nå puster jeg normalt igjen, lukter normalt, har fått igjen gløden i kinna, og lider ikke under konstant dårlig samvittighet og frykt for min og barnas helse.

Opplevelsen med damping er så enormt mye større enn det jeg trodde på forhånd. Jeg trodde det var en slags tullete erstatning, men det er jo tusen ganger bedre enn tobakk!

Og nå har jeg bestilt meg damper, uten nikotin! Og jeg gleder meg sånn! Jeg kan ikke huske å ha vært så spent noen gang i hele mitt liv.

Føles seriøst ut som om livet starter nå! En svær kampstein er løftet fra mine skuldre og innrøykte lunger. Jeg får lyst til å kjøpe en e-sig til alle innrøyka grå folk jeg ser som fortsatt patter på tobakken sin.

Noen andre glade dampere her inne?

Anonymous poster hash: 88147...1dc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor bestilte du fra? Vil også prøve!

Anonymous poster hash: e6b97...c86
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg har! Og er meget fornøyd :D

Anne c86: jeg bestilte min dra friskedrag.no, og kjøper nikotinjuicen fra myecig.dk :)

Skrevet

Mine første forsøk bestilte jeg billig på Dansmoke, men jeg vil egentlig ikke anbefale det, selv om det helt klart var min vakre inngangsport. Jeg har ikke merket annet enn super service og gode produkter derfra selv, men har lest en del negativt om dem på nett. Sa anbefaler derfor heller å finne et startsett fra en norsk firma. Men de er uten nikotin.

Jeg har bestilt en Evod Kanger fra Damping.no nå, og det er den jeg venter så spent på! :) Av det jeg har lest og hørt, så er dette mye bedre enn de jeg allerede har prøvd. Jeg kommer til å bestille meg e-juice med nikotin fra IsmokeKing.com. Har hørt mye bra om leveringen derfra. :)

Skrevet

Kan dere linke til selve produktet?? Hvordan ser røyken ut?

Jeg hr prøvd en som ser ut som en røyk med lysende glo(bare tyngre i vekt)med nikotin. Men kunne tenkt meg noe uten!

Anonymous poster hash: 97226...07b

Skrevet

Oh, du hellige jul! Nå er pakka kommet!

Batteriene til Evod måtte lades opp i 4 timer, så jeg har bare fått ladet litt for å teste. Nå står de og lader seg gode og fulle. Jeg er litt småskuffa over den første juicen, den kun ene som jeg har fått prøvd, men jeg tror kanskje det er en tilvenningssak. Flere av smakene fra Dansmoke har også vært rare å venne seg til, en uvant og litt kunstig bismak, men noen av dem veldig gode, og tross alt mye bedre enn tobakksstanken. 

Jeg tok meg en liten munnfull med rødvin, bare for å teste kombinasjonen, da jeg best liker å sitte og dampe på kvelden til et glass vin, og det funket veldig bra. :) Og nå kan jeg dampe inne og slippe å gå ut i kulda om jeg vil, og likevel ikke stinke opp stua og klærne, bli rød i øya eller hoste som et gammelt øk. Jeg har bestilt tre forskjellige smaker fra samme produsent til å fylle i Evod'en, så jeg kan få en spennende høstferie, merker jeg.

Tjo hoi! :D

Forresten, noen som har tips om noen spesielt gode juice-produsenter eller smaker?

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Myecig.dk har mange gode :) Jeg liker best jordbær og Cola ;)

Skrevet

Jepp, hepp, fikk ladet opp batteriet skikkelig, og fylte i ny juice det andre kammeret, eplesmak. Det var myyyye bedre, ikke kunstig smak i det hele tatt, og det var akkurat slik jeg håpet og drømte om. :D

Jeg er herved for alltid tobakksfri!!! Jeg elsker damperen min! <3

Skrevet

Så flott HI, masse lykke til videre! :) Spis sunn mat og rør deg litt ekstra sånn at du får opp lungekapasiteten litt, du kommer til å bli et nytt menneske innen få uker! Råbra jobba! Til slutt håper jeg du klarer å kutte ut daperen også, men du har virkelig gjort en enestående jobb så langt! All grunn til å være stolt! Hvis du har mulighet ville jeg ha spart tobakkspengene du egentlig skulle ha brukt og kjøpt noe fint til deg og barn(a) senere.

Gratulerer :)

Anonymous poster hash: 79dd6...e69

Skrevet

Så flott HI, masse lykke til videre! :) Spis sunn mat og rør deg litt ekstra sånn at du får opp lungekapasiteten litt, du kommer til å bli et nytt menneske innen få uker! Råbra jobba! Til slutt håper jeg du klarer å kutte ut daperen også, men du har virkelig gjort en enestående jobb så langt! All grunn til å være stolt! Hvis du har mulighet ville jeg ha spart tobakkspengene du egentlig skulle ha brukt og kjøpt noe fint til deg og barn(a) senere.

Gratulerer :)

Anonymous poster hash: 79dd6...e69

Takk for det. Men det ligger lite stolthet i dette, bare stor lykke over at det fortsatt går an å "røyke" uten tobakk. :)

Jeg har sluttet mens jeg har vært gravid og ammet. Det er jeg for øvrig svært stolt over! :) Men jeg har alltid begynt på igjen, for jeg liker å dampe, selv om jeg ikke liker stanken og det økonomiske og helsemessige aspektet. Og jeg har jobbet hardt for å holde det skjult for ungene og kollegaer, og det har begynt å bli sosialt uttærende. Derfor er jeg nå bare svært, særdeles, hoppende glad over at man faktisk ikke trenger å slutte å røyke - man begynner bare å dampe i stedet. Det er billigere, sunnere, og det lukter ikke. Og sånn til penger spart, så har jeg bare på disse drøye to ukene brukt halvparten av hva jeg ellers ville brukt på tobakk, selv med innkjøp av to ulike startsett, noe som innebærer at jeg over de neste to ukene vil ha brukt 1/4 av hva jeg ellers ville brukt.

Så igjen, tjo hoi! :D

Skrevet

Noen andre glade dampere her i kveld? :)

Skrevet

Har også dampet litt over ett år og elsker det! Kommer aldri til å røyke vanlig røyk igjen. Bestiller stort sett juicer fra ecigwizard.com. Anbefales!

:)

Skrevet

Jeg er en glad damper! :D

La fra meg tobakken på dagen for snart 60 dager siden, og koser meg med dampen min! Så langt liker jeg Hangsen sin eplesmak best, den er lett og ikke for søt, slik andre kan bli som jeg har prøvd.

Bestiller batterier, tanker og annet tilbehør på www.friskedrag.no

og har brukt www.dancig.dk til å bestille juice, for det meste. Har prøvd meg på de litt mer avanserte merkene som Copsa og T-juice også, men de blir fort litt for søte for meg.

Jeg har ikke spart penger enda, og er vel ca 1000 kr i minus i forhold til det jeg ville brukt på tobakk. Men nå varte tobakken min i ca 5-7 dager også, så da var det jo egentlig ikke sååå dyrt, i forhold til hva jeg ser andre har brukt - f.eks 100 kr til dagen på sigaretter. Men satser jo på at sparingen kommer etterhvert den også nå når jeg faller til ro med hvilke smaker jeg liker, og ikke trenger å handle inn så mye mer av tanker o.l. :)

Anonymous poster hash: d249b...4da
Skrevet

Mens jeg sitter og Googler og prøver å skaffe meg en oversikt, så fant jeg denne snutten av hvordan bruke en Evod. Slik som jeg nå har fått. :) En ny verden har åpnet seg for meg. Skjønner at folk får dette som en hobby. Hehe.

http://www.youtube.com/watch?v=G02vtxW3B40

Skrevet

Jeg er en glad kone av en damper, teller det? :) Veldig fornøyd med at han kuttet røyken på dagen, uten å savne den eller bli sur pga abstinenser. Og at han lukter mye bedre og hoster mye mindre blant annet. :)

Anonymous poster hash: 770de...e71

Skrevet

Jeg er en glad kone av en damper, teller det? :) Veldig fornøyd med at han kuttet røyken på dagen, uten å savne den eller bli sur pga abstinenser. Og at han lukter mye bedre og hoster mye mindre blant annet. :)

Anonymous poster hash: 770de...e71

Javisst, ja, vi må ikke glemme øvrige familiemedlemmer! Her har unger og barn fått smake på dårlig humør når jeg tidligere har prøvd å slutte, eller har vært tom for sigaretter. Nå går jeg bare rundt og smiler, selv etter så mange dager (uker) uten tobakken.

Gratulerer til både deg og mannen din, måtte dampingen hans gi dere mange gode dager! :D

Skrevet

Herlighet, at jeg ikke har begynt med dette før! :D I dag har jeg vært i Sverige, på Svinesund Damputstyr. Skikkelig god service, og mulighet for smaksprøver. Jeg handlet juice for flere hundre kroner og jeg koser meg helt fillete. Mens jeg før satt og puffet på tobakken og råtnet sakte bort, så damper jeg nå juice som får meg til å føle meg ren og energisk. Den ene smaken får meg til å drømme meg bort, og gir assosiasjoner om tidlige tåkete høstmorgener langt inne i en eplehage. :salig: :)

Dersom det er noen her inne som er nysgjerrige på damping, så vil jeg bare fortelle at jeg har fått masse god informasjon på et forum som heter Norsk dampselskap:

http://www.norsk-dampselskap.no/NorskDampselskapForum/index.php

Og så leste jeg denne siden, den var både informativ og underholdende:

http://onvaping.com/beginners-guide-to-vaping/

• 1 måned senere...
Skrevet

Vil bare stikke innom denne tråden igjen, og rope: Hurra for damp! :D

Sju uker nå, uten tobakk, bare masse deilig frukt- og sjokoladedamping. Jeg har automatisk trappet ned på nikotinstyrken, og dette har virkelig hjulpet på humøret. Jeg har ikke savnet tobakksigarettene en eneste gang.

Til alle røykere her inne som ønsker å slutte: Det er mulig! Bare prøv damp i stedet. Det virker, virkelig! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...