Gå til innhold

Hvor mange rier før man er i fødsel?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har litt rier .. Ikke så kjempe vonde varer i ca 40 sek og er mellom9-14 min mellom hver .. Så ikke noe særlig aktivt enda og er redd det bare skal gi seg ..

Men er det noen som kan fortelle om sine rie erfaringer ? Hvor lenge el mange rier hadde du før du skjønte at nå skjer det ?

Fortsetter under...

Dette varierer jo fra person til person. Kan fortelle hvordan det forløp hos meg. Slimproppen (tror jeg) gikk dagen før, noen blodige "spor". Riene startet kl 01:00 på natta. Etter 30 minutter gikk vannet (vannet gikk flere ganger den neste timen). Fra første stund varte riene i 30-45 sekunder og det var 30 sekunders pause mellom riene. Samboer var fast bestemt på at vi måtte dra til sykehus, mens jeg var avventende. Heldigvis hørte jeg på han, ble en rask fødsel på 4 timer og 8 minutter. Kl. 03:30 ankom vi fødeavdeling. Da jeg la meg på fødesenga sa jordmor at det var 8 cm åpning. Kl 05:08 var jenta født :)

Endret av A_87

Jeg gikk med mye kynnere i begge svangerskapene jeg har hatt før dette. I uken før eller kanskje to uker før så satt kynnerene også mer i ryggen. Det var min form for modning. Det gikk en del av og på, og tidvis fikk jeg kynnere som gjorde vondt. Natten til den dagen hun kom så våknet jeg av at jeg hadde rier. Da hadde kynnerne gått over i så sterke sammentekninger at jeg måtte puste meg gjennom de. Dette var på natten. Lå en time mens jeg telte at de var regelmessige (har alltid hatt litt lange rier med litt lengre opphold mellom de). Når de var regelmessige og så sterke så ringte jeg føden. Var da 3 cm når jeg kom inn.

Takk for svar begge to .. Veldig usikker på dette .. Når jeg skal ringe føden for en sjekk og ikke .. Klarer fint å være hjemme en stund tror jeg .. Men fint å høre litt forskjellig perspektiv på dette .. Da blir det lettere å ta en vurdering 😃

Er det førstemann? Det er ikke så lett å vurdere noe som man ikke har opplevd før. Husker det godt selv. Men rier gjør vondt. Sannsynligvis vondere enn du har hatt før. Jeg har hatt raske fødseler og en time hjemme i aktiv fødsel er egentlig lite. Men du kan jo alltids ringe sykehuset når det begynner å gjøre veldig vondt og du lurer?

Annonse

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...