Gå til innhold

Begynt på pergo idag:)) noen med solskinns historier etter å brukt pergo?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Klarte ikke dy meg, og tok en test i dag. Er vel ca 5 dpo.. Negativ. Men er vel ikke annet å forvente så tidlig! Hehe :)

Det var veldig tidlig å teste, så den testen betyr ingenting :-) 

Så hyggelig att vi er flere i samme båt og kan støtte hverandre underveis!!!

Jeg har også veldig lyst å teste nå,men må smøre meg med tålmodighet :) har du noen "symptomer" da Håpefull86?? Jeg har hatt veldig mye "napping" på høyreside og sånn brennende følelse der nede, og VELDIG ømme brystvorter, ubehagelig å ha på seg bh! Bare håper ikke dette er innbilning:/ har også veldig hvit nesten litt blåaktig utflod! Er så spent på dagene fremover nå!

Så spennende!! Krysse alt jeg har for dere jenter :)

Formen min er kjempefin, føler meg ikke så veldig gravid. Litt vonde, ømme pupper, småmurringer og ingenting annet.

6+3 idag og 8 dager til vi skal på tidlig UL <3

Hallo Fru B. Formen er stort sett ok. Mensmurringene og ryggsmertene har heldigvis avtatt MYE, men kvalmen stikker stadig innom (heldigvis bare kastet opp en dag, flere ganger). Brystene er tunge, og behå er et mareritt. Går stort sett uten, og det ser forferdelig ut, da brystene mine er for store for slikt... Man ser det veldig tydelig. Tror jeg kjenner livmorkanten allerede. Merket den i forrige uke, men var da litt i tvil om det kanskje kunne være noe annet, selv om jeg ikke merket den før. Men da jeg kjente i dag, var den enda tydeligere. Det er fryktelig tidlig å kjenne den, så kan hende jeg bare innbiller meg det... Jeg kan ikke noe for det, jeg er avhengig av å kjenne livmorkanten :-P Var det forrige svangerskap også, kjente på den hele tiden, og var såååå fascinert... Der inne ligger babyen, så trygt, varmt og godt. 
Ellers er jeg trøtt. Blir fort sliten. Mye hodepine! Grøss. Endel magevondter, og tidvis problemer med å komme meg på do... Oppblåst deluxe. Ser faktisk feit og/eller gravid ut til tider, da særlig utover ettermiddagen/kvelden. Jeg er ikke minste kvinnfolket man kan støte på, men tykk er jeg ikke, vanligvis. Vekta viser maks 1 kg vektøkning da, men usikker på når vektøkninga skjedde, og hva den kommer av. Har vært endel dårlig mat mellom veiingene her (veide i sommer og veide forrige uke) pga flytting og dårlige rutiner i forbindelse med det. 
De siste dagene har jeg ("endelig") begynt å tisse mer og oftere. Jeg er den typen som kan holde meg leeeenge uten å føle noe presserende behov for toalettbesøk, men nå våkner jeg hver natt i ca 5-tiden fordi blæra er såååå full... Det er veldig uvanlig til meg å være. 

Jeg har ellers vært hos legen, og han sendte henvisning til tidlig ul. Så jeg venter spent på innkallelse til det. 

Huff da, tenkte jeg bare skulle skrive kjapt om formen, men ser det ble et laaaangt innlegg... Kanskje jeg trengte å lufte tankene litt :-P Få vet jeg er gravid, så plagene, tankene og følelsene mine ruger i "det skjulte", og jeg har ingen forståelsesfulle å "klage" til :-) 
Gleder meg sånn til tdlig ul. Tror ikke jeg vil vente lengre enn det (om det ser bra ut da selvfølgelig) med å fortelle familie og venner om graviditeten. Med førstemann var jeg veldig på det at det ikke skulle fortelles for tidlig pga de tidligere MA, men nå vil jeg bare ha det ut, så jeg slipper å holde det hemmelig mer :-) Jeg vil bli gratulert hundre ganger, jeg vil bli strøket over min oppblåste mage, og jeg vil få masse klemmer. Hehe, jeg tror gravidhjernen min har tatt over :-) Med førstemann likte jeg ikke bli gratulert, fordi jeg var så engstelig. Jeg likte ikke om noen tok på magen min (familien min er veldig til å kose med gravidmagen, selv før magen kommer), og jeg likte ikke "så gøy at du er gravid-klemmene" fordi jeg var så redd for at vi tok feil, at baby ikke egentlig levde lengre... Det er deilig å være så avslappet denne gangen, og jeg håper for all del at det går bra. Nå lever jeg i en lykkelig boble, og jeg vil ikke den skal sprekke. Om dette ikke går bra, vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Da tror jeg ikke at jeg orker mer, ikke på en lang stund i hvert fall... All prøvinga, pergokurene, gyn-undersøkelsene... Nei, det SKAL gå bra denne gangen. Det må det.

Ok, nå har jeg blåst ut alle dagens egoistiske tanker her, men jeg vil gjerne si at jeg tenker mye på dere. Hadde det gått an å lage en liten oversikt over hvem som har tatt pergo nå, og når IKM er? Hadde vært lettere å følge med da :-) Jeg er nemlig såååå spent på deres vegne, og jeg krysser alt som er å krysse at vi alle sammen snart er i denne lykkebobla jeg snakket om i stad :-) 

Annonse

Her er det lov å tømme seg tulla+spira=sant<3

Vi er vel ca. like langt på vei også! :)

Så greit å lese at det er flere som må opp å tisse.. Jeg våkner standar hver eneste natt mellom 04.15 og 04.30. Da må jeg så tisse at det høres ut som vi har fått en stall med travhester inne på badet.

Det er fullt lovlig og lufte tankene,man trenger det engang og blandt!!kan jeg spørre om dere hadde noen tidlige symptomer før positiv test? Uff,denne evige symptom jakta:) skjønner godt att du vil fortelle alle, det var sånn med meg og de andre to graviditetene, klarte IKKE å vente til uke tolv.....

Spennende med tidlig UL da:) får sommerfugler i magen bare jeg tenker på att det kan være meg om noen uker!,denne ventetiden er såååå lang...skulle helst ha testet positivt igår;)

Det hadde vært morsomt med en sånn tråd, så det syns jeg att vi skal gjøre:))))

Her er det lov å tømme seg tulla+spira=sant<3

Vi er vel ca. like langt på vei også! :)

Så greit å lese at det er flere som må opp å tisse.. Jeg våkner standar hver eneste natt mellom 04.15 og 04.30. Da må jeg så tisse at det høres ut som vi har fått en stall med travhester inne på badet.

Hehe, ja, og godt er det :-) Håper jeg er ferdigsnakka for ei stund ;-) Mye tanker som svirrer rundt i topplokket nå :-) 

Jeg er vel 7+2 i dag ifølge de fleste terminkalkulatorne på nett, og faktisk 7+4 ifølge legens utregninger (tror de regner forskjellig svangerskapslengde). Jeg holder meg til 7+2, fordi jeg føler det stemmer best. 2. juni har liksom satt seg litt, fremfor 30. mai :-) Får se når jeg kommer på ul, kanskje hun har noe bedre svar på det. Foreløpig holder jeg til i juni terminklubben. Men er ikke så langt mellom oss, nei :-) Kjempegøy. 

Samme her! Jeg tisser og tisser, og tror aldri jeg skal bli ferdig. Av en eller annen grunn får jeg ikke så mye trykk på strålen for tida (herlige detaljer, jeg vet), kanskje livmora presser litt på urinveiene? Jeg aner ikke... Kan hende det bare er muskulaturen som er blitt litt doven, som den jo skal bli i svangerskapet. Eller er det leddene som skal bli mer tøyelige? Hmm... Husker i hvert fall at man kan bli mykere/sprekere av å være gravid, fordi hormonene gjør sånn at muskler/sener/ledd blir mer tøyelige, pga bekkenet som skal løsne og gi plass til livmora. Noe sånt... 

Da har jeg faktisk laget en tråd til dere pergoprøvere :-) http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144175013-pergopr%C3%B8vere/

Fru B.: Jeg tisset litt oftere enn før (men drakk også mye te en periode der, så kan hende det var derfor). Jeg var trøttere enn vanlig, og hadde ikke så mye matlyst. Tenkte det bare var en periode, og at det var for tidlig å se etter symptomer. Hadde vært noen slitsomme uker også i forveien. Ellers hadde jeg litt murringer (som om mensen skulle komme) fra ganske tidlig av. I uke 4-5 eskalerte smertene, og trodde nesten jeg var på vei til å bli lam på det verste... Hadde intenst vondt i ryggen! Men (flaut) ofte hjalp det å komme på do. Ble ikke bra, men bedre... 
Var mye oppblåst også fra tidlig av, men jeg har irritabel tarm syndrom (IBS), så jeg er generelt mye plaget med oppblåsthet i perioder. Har også mye variasjoner i do-mønster (går i perioder "flere ganger om dagen" "regelmessig en gang om dagen" "treg mage, type flere ganger om dagen, men blir aldri "ferdig"" "går flere dager imellom hver gang uten plager" "går flere dager imellom hver gang med plager"). Jeg har sjeldent eller aldri diarè. Det hadde jeg ei uke før positiv test! 

De andre gangene jeg har vært gravid, har jeg hatt mensmurringer som tidlig symptom. Ei ukes tid før IKM, ble brystene ømme. Kunne nesten ikke ta på dem... Da visste jeg at det var på tide å teste seg ;-) Men fikk ikke positiv test før ei ukes tid etter de ømme brystene. De ømme brystene har ikke kommet før nå denne gangen, og de er ikke egentlig ømme, de er bare tunge og... vonde, på en måte. 

Jeg krysser fingrene for deg, og for dere andre selvfølgelig :-) 

Kommer med en liten oppdatering, fikk svak positiv test igår :) så det ser ut som det gikk på første pergo kur!!!

Oioi, så utrolig gøy! Da er det jo bare å komme deg til legen, og få henvising til tidlig ul, med mindre du allerede har avtale med gyn om å ringe når du er blitt gravid :-) GRATULERER SÅ MYE!  :D Hvor langt er du på vei? 

Gratulerer med graviditeten! :D

Har tatt to kurer med pergotime. Første gang endte i SA i uke 10, og neste kur ble jeg gravid med tvillinger, og er 21+5 idag :) Dobbel kur begge gangene :)

Endret av Merete_

Annonse

Jeg er 3+6, så er jo veldig tidlig enda!

Så morro med tvillinger! Har hørt man har bittelitt større sjans for og få det på pergo :) her er både en eller to velkommen:) jeg hadde veldig mensmurringer idag tidlig... Så var litt nervøs,men det har gitt seg nå,bare litt sånn øm i korsryggen:/

Testet igjen nå, og den ble liker sterk som kontroll streken!!!! Herregud!!! Tårene renner her:) trodde aldri att det ville gå så fort:) masse lykke til Håpefull86! Håper vi ses snart på 1 trim

Hei jenter! Ser det er flere som har testet positivt her siden jeg var inne, det er jo fantastisk, både etter 1 og 2 kurer!! Gratulerer så mye!! :klemmer:

Jeg selv er på dag 21, og har vært max forvirra denne sykusen. Har ikke kjent verken bivirkninger av pergo og INGEN tegn til el :sukk: Jeg vet jo ikke om det betyr ingen el, men det føles IKKE bra..

Er det noen av dere som har vært like forvirret som meg?

Har hatt merkelige smerter i lysken bare, spesielt på høyre side, som gikk over på søndag, da dukket masse hvit tykk utflod opp jeg har vært utrolig hormonell i noen dager, humøret går fra opp til ned på bare sekunder!!

Eneste tegn til el var veldig tidlig i syklusen, før cd 14 da jeg hadde litt el-slim. Skjønner ingenting :huh:

Har en mistanke om at pergo ikke fungerte på meg i det hele tatt.

Har jo noen kurer igjen, og må sikkert bare vente til TR dukker opp, men aner jo ikke når jeg skal forvente den.

Hyggelig og lese at det klaffet for så mange av dere da!

kan også legge til at på søndag(cd19) når den rare lyske-vondten gikk over, samtidig som den tykke hvite utfloden kom fikk jeg akutt ømme brystvorter, som viser seg og være nesten borte idag, cd22.

Hmm.. Ikke godt å si fra slags virkning Pergo har hatt på deg, Femina. Jeg vet ikke selv om jeg har hatt EL. Så sånn sett er det et lite pluss om TR kommer snart, da det betyr at syklusen min er blitt kortere.

Jeg tror jeg har IKM nå i disse dager. Jeg fikk positivt utslag på Clear Blue El-test mandag og tirsdag. Så da tenker jeg at jeg hadde EL onsdag for 2 uker siden idag.

Har testet hver morgen de siste dagene, men ikke i dag. Så spent på i morgen :)

Tok aldri EL tester, men passet på å ha mye samleie fra dag 10 (regnet fra første tablett) :) Da klaffet det for oss. Er jo ikke alle det fungerer på, men heldigvis er det en veldig enkel måte å bli gravid på med hjelp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...