Gå til innhold

Begynt på pergo idag:)) noen med solskinns historier etter å brukt pergo?

Anbefalte innlegg

Det kom kanskje ikke så klart fram i det jeg skrev, men:

"Oppskriften" jeg fikk med gyn var å ta en enkel kur, deretter to doble (med pause mellom alle). Nå er jeg ferdig med den enkle, og skal etter planen starte med dobbel. Men siden det står reit 3 på mineresepter.no, har jeg altså bare tre resepter å hente ut (en resept for lite), og lurer derfor på å ta en enkel først, for så å ta en dobbel (i stedet for to doble). Så det blir i dette tilfelle en mindre dose enn avtalen med gyn.

Har eggløsning til vanlig.

Åja, sånn. Jeg fikk dobbel "oppskrift", men reit 3. Altså var reiten på 3 doble kurer. Så da vil jeg jo tro at du har reit på 1 enkel, og 2 doble kurer? Jeg har derimot aldri opplevd å få ulike doseringer på samme resept, og vet ikke om det er mulig heller...

Ja, det er mulig. Jeg trodde 1 reit var en pakke med pergo. Men da har jeg kanskje igjen tre doble da? (har hentet ut en enkel, og da jeg sjekket etter det stod det 3 reit). Er så usikker på om jeg skal kjøre på med dobbel, eller om jeg bare skal ta en enkel igjen. Ble syk rett før el, men fikk gjort mitt når jeg hadde nesten positiv/positiv el-test og masse el-slim. I arket jeg fikk med gyn stod det annenhver dag, men det ble litt vanskelig da. Hva hadde du gjort? :)

Da kan det jo virke som om du har tre (eventuelt doble) kurer igjen da. Du kan ikke sjekke hvor mange mg resepten er satt på? 50 mg er vel dobbel, tror jeg? Jeg husker ikke helt... 

Hadde gyn gitt beskjed om å ta dobbel kur etter enkel, ville jeg gjort nettopp det :-) Når det kommer til sex, hadde vi det når vi ville, faktisk. En av rundene (før jeg fikk dattera mi), hadde vi det bare en gang pga overtid på jobb og ellers stress. Ble gravid da, ganske utrolig nok... Men mistet i MA den gangen. Men til vanlig pleide jeg å ikke si noe til samboeren når jeg begynte på pillene, og når det var meninga vi skulle kjøre på, så han var uvitende og slapp å føle at vi måtte planlegge det. Jeg gjorde bare mitt for å forføre ham ca annenhver dag, faktisk helt fra jeg sluttet med pillene til mensen kom igjen, da jeg en av rundene var helt sikker på at jeg hadde eggløsning RETT etter endt kur, og ikke så og så mange dager etterpå, som det stod i skrivet. 

Var inne å sjekket nå. Pakningsstørrelse: 5 stk. 50 mg. står det. Så da vil jeg tro at det er tre enkle igjen å hente :/ 50 mg er enkel kur. :)

Å, ja. Kan stemme at jeg tok to 50 mg daglig, og fikk med meg to pakker på 50 mg. Merkelig hvor dårlig en husker når en er gravid, gitt. Men da kan det jo være at du likevel får to pakker, og ikke en, og skal ta to piller daglig? Står det ikke noe om dette i skrivet du fikk fra gyn? Hvis det ikke gjør det, ville jeg ringt inn for å være sikker. 

Ja, må sjekke det opp når det blir hverdag igjen :)

Jeg har igjen 3 pakker å hente, så da blir det en for lite om jeg velger å ta to doble. :)

Kanskje ta en tlf til gyn da, og spørre hva hn mente om to doble kurer etter den enkle? Kanskje hn mente tre runder med enkle kurer, deretter starte opp med doble kurer? Vanskelig å si, så ville ringt for å høre.

Fikk et ark der det står at jeg skal ta en enkel, og så to doble etter det dersom graviditet ikke oppnås etter første kur. Kan ringe å høre om jeg ikke blir gravid til den siste kuren :) 

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...