Gå til innhold

Begynt på pergo idag:)) noen med solskinns historier etter å brukt pergo?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingen problem med sexen da vi har omtrent sex annenhver dag fra før:)) så bra att det har gått på første forsøk med begge!! Har Googla litt og det står jo veldig mye om mulighet for og bli gravid med tvillinger!!wææ så dette kan jo bli spennende:)))

Jeg har nettopp blitt gravid på min 4. pergokur og er overlykkelig! 

Jeg gikk først på 2 enkle pergokurer som ikke ga meg eggløsning i det hele tatt. Dobbelkur ga meg eggløsning og nå er jeg altså blitt gravid på min 2. dobbeltkur :)

Masse lykke til. 

Det kan være lurt å teste etter eggløsning, jeg brukte fertilitetsmonitor for å ikke gå glipp av eggløsningen :)

Å så spennende Håpefull86!! Tvi tvi!!! Jeg ble satt rett på dobbel kur, så er veldig spent:)

Gratulerer med en liten spire i magen Jenta30! Så gøy!!! Da skal jeg gjøre det:) tusen takk for svar!

Annonse

Jeg starter i dag! Tar pillene i ettermiddag. Håper det ikke blir så mange bivirkninger.. Er på dobbel dose selv.

Håper det gir resultater!

Moro at det klaffet for deg, Jenta30 :)

Har dere fått resept av fastlegen eller måtte dere til gyn? Hvis det ikke har blitt noe denne mnd heller skal jeg komme meg til legen, og har hørt flere som har vært heldige etter å ha prøvd pergo. Har el hver mnd, men regner med at ikke alle eggene er i topp tilstand siden det ikke blir noe...

Jeg ble henvist fra fastlegen til spesialist på fødselshjelp og kvinnesykdommer og spesielt da med tanke på fertilitetsproblemer. Ble undersøkt hele veien og fant ut at det ikke feilte meg noe annet enn at på et eller annet tidspunkt har jeg sluttet å ha eggløsning av meg selv. Dette var i januar.

Fikk ikke eggløsning av enkel pergo, men fikk eggløsning av dobbel pergo og ble gravid på 2. kur med dobbelpergo, så alt i alt har det jo fungert meget bra :)

Annonse

Jeg betalte for privat time hos gyn... Og var ingen problem å skrive ut resept, men jeg har Pco... Hadde mange fine store eggsekker, men trengte bare pitte litt mer modning for og sprekke!

Hihi fortalte mannen min det samme og han fikk litt fnatt! Har to fra før... Men kommer det dobbelt opp er det helt greit😊

Jeg fikk henvisning fra fastlege. Hos gynekologen fant han ingen feil på ultralyd, men fikk resept på dobbel dose pergotime.

Jeg har eggløsning, men syklusen mine er veldig lange. Ca 2 mnd..

Tror også det er en normal bivirkning. Skjer jo mye inni eggstokkene dine nå :) Jeg fikk eggløsning 7 dager etter siste pille var tatt på begge de doble kurene :)

Masse lykke til :) Håper å se deg inne på 1 trimester om et par uker :)

Bare ett spm damer, jeg har jo ikke hatt mensen eller eggløsning på fire år. Fikk beskjed om å ta dobbel dose pergo samme dag som jeg fikk de, men leser att veldig mange tar de på femte dag av første blødningsdag. Det jeg lurer på er skal jeg telle første pilledag som dag fem? Eller er det dag 1 også kommer eggløsning dag 14 etter første pille er tatt! Jeg tok siste nå på søndag. Og er usikker på om det var da dag 10 eller om det var dag 5?uff forvirrende dette!! Hehe

Hei, eggløsning kommer mellom dag 5-10 etter at siste tabelett er spist :)

Spiller egentlig ingen rolle hvilken dag du begynte så lenge du vet at eggløsningen kommer et sted mellom der. Noen kan også få en forsinket eggløsning, så lurt å teste etter den for å ikke gå glipp av den :)

Tusen takk for svar, føler meg helt grønn på det område her:) jeg har vært veldig heldig med mine to første graviditer da begge satt på første pp! Så dette med hormoner,Pco og pergo er helt nytt for meg!! Åssen er formen din Jenta30?

Ja både nr 1 og nr 2 satt også på 1 pp, så dette var helt nytt for meg også når vi begynte med hormonkurer i januar.

Formen min er veldig bra. Er kun 4+4 idag, så får nyte å kun ha superømme pupper og mensmurringer som eneste symptom, også merker jeg at jeg er veldig tidlig trøtt på kvelden :)

Kvalmen kom i uke 6 med de to andre, så jeg er forberedt på å bli dårligere  :)

Teller bare ned til tidlig ultralyd 22. oktober :) Det får jeg pga. den økte risikoen for tvillinger og sjekke at alt er i orden :)

Pergo gir økt risiko for tvillinger og det er masse tvillinger i familien på begge sider.

Så jeg er veldig spent. Håper selvsagt det er 1, siden det er nr. 3, men alt er like velkomment <3

Jeg har en solskinnshistorie å komme med :-)

For å ta det litt fra begynnelsen; MA i 2009, så i 2011 fikk jeg dobbel pergokur. Pillene tas annenhver måned. Jeg ble gravid den måneden jeg ikke tok pillene. Endte i MA... Fikk dobbel pergokur på nytt i 2012, og ble på nytt gravid i mellom første og andre pillekur. Fikk en datter. Så begynte jeg på dobbel pergokur igjen nå, og på andre pillekur fikk jeg positiv test! Så jeg er 5+4 uker på vei i dag :-) 

Lykke til :-) 

Og, til hun som nevnte uflod (beklager om det allerede er besvart); det er normalt! Dette har jeg fått alle gangene. Tar det som et veldig bra tegn på at noe riktig skjer :-) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...