Gå til innhold

Kan ny huseier kreve at jeg bytter åpner/motor i garasjeport åpneren dersom jeg har mistet en åpner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har solgt et hus med garasje hvor det er elektrisk garasjeåpner. Jeg kan ikke huske at jeg har hatt to åpnere til denne men ny huseier mener at det må finnes to og derfor må jeg betale for å bytte motor slik at de får to åpnere.

Er dette noe de kan kreve?

Anonymous poster hash: 5db7f...149

Fortsetter under...

Skrevet

Om det aldri har vært 2 åpnere så kan ny huseier ikke kreve bytte. Om det har vært 2 åpnere så kan huseiere kreve det.

Jeg trodde forøvrig at det var vanlig å bytte alle låser, for egen regning, når man kjøper nytt hus. Man kan jo aldri vite hvor mange nøkler som er på avveie.

Anonymous poster hash: 56861...62f
Skrevet

Vi installerte ny garasjeport for omtrent et år siden. Fikk med kun én åpner til porten.

Anonymous poster hash: 3874b...fa2

Skrevet

Så lenge du ikke hadde to da du solgte kan de ikke kreve det. Det blir jo det samme som hus nøkler det. Når man selger skriver man hvor mange nøkler man gir til kjøper. Men man sliper ikke opp en ekstra fordi det en gang i tiden har vært 5 mens nå er det 4

Anonymous poster hash: c655d...bd6

Skrevet

det er nok 2 stykk. Pga en i bilen når du kommer, og en i huset når du drar... Så du har nok hatt 2.

Om han kan kreve det er jeg usikker på. Uansett så koster det ikke veldig mye mener jeg??? Tror vi kjøpte vår på biltema.

Det kan ikke være et krav at det er to da. Står vel ikke noe om garasjeåpnere i kontrakten=)

Skrevet

Nei han kan ikke kreve dette. Huset selges som det er, og skal han reklamere må det være feil og mangler for mer enn 2,5% av husets verdi. Dette kunne han også undersøkt selv. Det er ikke lovlig å anta i huskjøp for deretter å rette krav til selger. Henvis ham til megler eller aller best eierskifteforsikring dersom du har det. Så kan de slite med ham. 

Anonymous poster hash: bdf67...ea8

Annonse

Skrevet

Nei, nei, du trenger ikke å skifte portåpner. 

Til våre garasjeporter har det aldri vært mer enn én åpner pr. port. 

Anonymous poster hash: 8e2c2...580
Skrevet

Jeg har aldri opplevd at det er mindre enn to åpnere til en garasjeport. Nettopp for at du skal kunne ha en liggende i bilen og en inne

Nei, han kan ikke kreve st du skal bytte denne. Men du må kunne skrive en dokumentasjon på at dette ikke finnes mer enn en åpner slik at man er sikre på at du eller andre ikke sitter på den andre åpneren.

Anonymous poster hash: 94fc4...200

Skrevet

Nei de kan ikke kreve det.

Vi fikk også bare en til vår port når vi kjøpte den.

Anonymous poster hash: 354ca...dc1

Skrevet

Da vi fikk automatisk garasjeport installert der vi bodde før fulgte det med en åpner. Skulle vi ha flere måtte det bestilles utenom og kostet ekstra penger for.

Da vi kjøpte hus fikk vi to åpnere av forrige huseier. Aner ikke om det fulgte med eller om hun bestilte ekstra.

Så lenge du har gitt fra deg/opplyst om alt av nøkler du har/vet har finnes (som du er pliktig til) så har han ingenting å si på det.

Anonymous poster hash: 1a74b...500

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...