Gå til innhold

Holle grøt: Hvilken er mest uten klumper??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er vel ingen av grøtene (for så små) som har klumper? Holle grøten kan gjøres ganske tykk uten at den klumper.

Anonymous poster hash: b7b29...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, den jeg kjøpte er klumpete i konsistens, men selvfølgelig bittesmå klumper. Sinlac har en mye glattere konsistens enn denne jeg nå har kjøpt fra Holle. ville prøve en som ikke inneholder så mye sukker. men til liten nytte når denne fra Holle utløser brekningsrefleksen... :/

Anonymous poster hash: 4b930...3e9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er hirsegrøten jeg har kjøpt, så da er det vel ikke noen vits å prøve de andre da.. æsssj :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om barnet brekker seg er det bare ikke ordentlig klar for fast føde enda:) det er en naturlig refleks - de svelger ikke noe de ikke føler de kan takle, og det er viktig å ikke pushe grenser på barnets vegne her. Så prøv igjen om en uke, og om ikke de går da prøver du igjen etter enda en uke. Det er ikke så mye annet å gjøre:)

Anonymous poster hash: 67de9...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er klar for fast føde. Ikke noe problem med Sinlac eller Hipp banan/ferskenmos! Disse er glatte i konsistens.

Holle hirsegrøt og hjemmelaget most avokado funker derimot ikke pga klumpete konsistens. Får hun ei skje med avokadoen som ikke har en eneste klump så går d fint. Holle hirsegrøt går ikke i det hele tatt pga all grøten har bittesmå klumper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er klar for fast føde. Ikke noe problem med Sinlac eller Hipp banan/ferskenmos! Disse er glatte i konsistens.

Holle hirsegrøt og hjemmelaget most avokado funker derimot ikke pga klumpete konsistens. Får hun ei skje med avokadoen som ikke har en eneste klump så går d fint. Holle hirsegrøt går ikke i det hele tatt pga all grøten har bittesmå klumper.

Ops ja, det var egentlig ikke fast føde generelt jeg mente:)

Det jeg mente var heller at hvis hun reagerte på så fast føde så var hun ikke klar for det enda, det betyr ikke at hun ikke kunne spist andre ting som regnes som fast føde - men som er vesentlig glattere i konsistensen. Feks middagsglass fra 8 mnd har masse klumper i seg, og mange som egentlig er gamle nok må enda bruke 6 mnd glass fordi de brekker seg av klumpene. Så plutselig går det greit:) i mellomtiden er det viktig å ikke gi dem noe de ikke takler å spise.

Er enig i at Holle grøtene er gode.

Anonymous poster hash: 67de9...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...