Gå til innhold

Gravid - ferie med familien - alkohol

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er nå på sydentur med hele familien, vi skal være på et all inklusive hotell i en uke. Dagen før jeg dro fant jeg ut at jeg var gravid (5 uke). Jeg lurer nå på om dere har noen gode tips til hvordan jeg kan lure meg unna/ komme meg unna maset om alkohol/drink/øl osv på en grei måte uten å avsløre at jeg er gravid..?? Vil helst vente noen uker til med å fortelle dette..

Anonymous poster hash: 368e2...7cd

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144170954-gravid-ferie-med-familien-alkohol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fake it! Be om (ev. ha med) alkoholfri øl/vin eller lat som du drikker. Få mannen til å ta en sup av glasset innimellom så minker det:) eventuelt ta en tur på toalettet med jevne mellomrom og hell ut litt ;) selv kommet meg gjennom både utdrikningslag og bryllup på den måten ;)

Anonymous poster hash: 49890...78f

Du kan jo si at du har urinveisinfeksjon og at du nå går på antibiotika. Da skal man ikke drikke alkohol. Jeg sa det når var gravid uke 5 sist og skulle i bryllupsfest til søsteren min. Min bror avslørte det da, spurte meg direkte og jeg klarte ikke å lyve, men ingen andre. 

Anonymous poster hash: c13d1...d93

Du kan jo si at du har urinveisinfeksjon og at du nå går på antibiotika. Da skal man ikke drikke alkohol. Jeg sa det når var gravid uke 5 sist og skulle i bryllupsfest til søsteren min. Min bror avslørte det da, spurte meg direkte og jeg klarte ikke å lyve, men ingen andre. 

Anonymous poster hash: c13d1...d93

Det funker jo kun om de hun er sammen med er litt lite opplyste da, for det er kun flagyl som ikke skal kombineres med alkohol (pga antabuseffekten). Men leser man seg litt opp og har alle svar klar kan man jo komme unna med det. Selv forstår jeg med èn gang hva som er avholdsårsaken dersom noen skylder på antibiotika/penicillin. 

Anonymous poster hash: 345ce...4d7

Du kan bestille alkoholfrie drinka, eller du har vel tilfeldigvis ikke migrene? Du trur hodepine e på vei og kan hende du må ta en sterk tablett.. Alkohol hjelper ikke på med hodepine.. Da har du unnskyldning til å legge dæ tidlig og..

Tusen takk for fine svar :) det går foreløpig greit.. Har tatt meg alkoholfrie drinker frem til nå.. Men tror det kan være litt vanskelig å gjøre dette i 4 dager til.. Men men er ikke krise om det kommer frem heller da..

Anonymous poster hash: 368e2...7cd

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...