Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #26 Skrevet 25. september 2014 Akkurat denne filmen venter vi til dvden kommer. trur den er litt skummel for min 4-åring. har hørt at dvden kommer til jul. Anonymous poster hash: 7153b...875
Kamomille Skrevet 25. september 2014 #27 Skrevet 25. september 2014 På mange barnefilmer hvor det er satt 7 årsgrense så er det fordi de små ikke skjønner humoren og handlingen. Men akkurat sabeltann ser litt for spennende ut for min 3 åring. Tror jeg venter til den kommer på itunes så vi kan stoppe den hvis den blir for skummel;) jeg tenker litt på deg som har vært på showet,er ikke det litt skummelt da? De har ikke stoppet oss på kino før ihvertfall. Og det går jo an å snakke med de som jobber der:)Anonymous poster hash: 0240c...40e Det du sier er jo direkte feil!Aldersgrensen blir satt utfra hva som regnes som skadelig for barn. Dermed kan man oppleve at en film som ikke er egnet for barn (f.eks pga humor) blir tillatt for alle fordi den ikke inneholder "skadelige scener"http://www.medietilsynet.no/Film-pa-kino/Foreldre/Aldersgrenser/ Så du mener toy story er skadelig for barn under 7 år? Jeg jobber med dette så jeg vet!Anonymous poster hash: 0240c...40e JEG mener ingenting Det er medietilsynet som setter aldersgrensene. Hvis du jobber med dette, så burde du da vite det! "Medietilsynets sakkyndige bruker begrepet skadelighet når noe kan skape angst, vekke uro eller virke skremmende på barn, eller bidra til å skape forvirring hos barn rundt verdier som samfunnet ser på som fundamentale. I vurderingen legges det vekt på hvordan filmopplevelsen kan virke på barn i kinosalen, og hvordan barn kan bearbeide filmen i etterkant". Medietilsynet har satt aldersgrensen til 7 år. Det betyr at barn ned til 4 år kan se filmen sammen med voksne. Enhver kino er juridisk bundet av aldersgrensen - det betyr i praksis at de ikke selv kan bestemme seg for å gi blaffen å slippe inn mindre barn ett forgodtbefinnende. Om akkurat denne filmen sier medietilsynet: "Enkelte mørke og dramatiske scener gjør at filmen får 7-årsgrense" Virkelig?? Du jobber med dette??
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #28 Skrevet 25. september 2014 Min 3-åring så traileren for den når vi var å så en annen film som var tillatt for alle (rart at de egentlig viste traileren da) hun satt og gråt, og ellers er hun ganske tøff. Lyden i en kinosal er høy, og det er mørkt. Vent til dere kan se den hjemme. Da kan man dempe lyd, ha på lyd, pause og spole om man må. Kjedelig om sabeltann blir skummel eter å ha sett filmen om ungen nå synes det er stas Anonymous poster hash: 75997...f87
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #29 Skrevet 25. september 2014 det er uansett ikke lov å la en 3-åring se 7-års film på kino, grensen er 4 år med voksen. Uansett om de ansatte spør eller ikke. Det er loven. så har litt respekt for loven da folk Anonymous poster hash: 80307...1ac
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #30 Skrevet 25. september 2014 Barnevakten fraråder foreldre til å la 4-åringer se denne filmen: http://www.aftenposten.no/kultur/Barnevakten---Tenk-deg-om-for-du-lar-de-minste-se-Kaptein-Sabeltann-7718667.html Anonymous poster hash: 80307...1ac
Anonym bruker Skrevet 25. september 2014 #31 Skrevet 25. september 2014 Barnevakten fraråder foreldre til å la 4-åringer se denne filmen: http://www.aftenposten.no/kultur/Barnevakten---Tenk-deg-om-for-du-lar-de-minste-se-Kaptein-Sabeltann-7718667.html Anonymous poster hash: 80307...1ac "Vi fraråder INGEN å ta med 4-åringen" skriver Barnevakten. Hoppet du over ordet ingen? Anonymous poster hash: e8795...216
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå