Gå til innhold

Kan jeg ta med 3 åringen min pp kino for å se Kaptein Sabeltann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er 7 års aldersgrense, men hun elSker sabeltann. Hun har alle filmene og har vært to ganger og sett på forestilling i Kristiansand.

Jeg har så lyst til å ta henne med, men er det noen regler for dette når aldersgrensa er 7 år?

Anonymous poster hash: 7dff2...ee1

Skrevet

mener det står på sf sine sider at barn fra 4 år kan i følge med voksne se film med aldersgrense 7 år.

Har en tøff 3 årig sabeltannfan her og, men tar han ikke med på den kinoen. Synes traileren var skummel nok ;)

Anonymous poster hash: 1bffd...493
Skrevet

Jeg har tenkt til å ta med min sønn som fyller tre år i november. Så gæren er jeg! Sitte i nærheten av utgangen da.

Anonymous poster hash: a2ddb...958

Skrevet

Ja det kan du :-) Vi skal med guttene på 3 og 6 år, de elsker Sabeltann etter showet i sommer. Var på Planes 2 og den har også 7 års grense, og der var det 2 åringer og så på. Har aldri opplevd å bli stoppet på barnefilmer.

Anonymous poster hash: 58bc4...356

Skrevet

du kommer ikke inn med en treåring nei.

Filmen har 7 års aldergrense å dermed må barnet være 4 år for å komme inn ifølge med en voksen.

Anonymous poster hash: 4ba94...571
Skrevet

Filmen har 7 års aldergrense å dermed må barnet være 4 år for å komme inn ifølge med en voksen.

Skal de spørre treåringen etter legg kanskje?
Skrevet (endret)

Skal de spørre treåringen etter legg kanskje?

Nei men  de spør nok gjerne barnet hvor gammel han er.

Hva skal mor gjøre da?

Be barnet på foran om å lyge??

Endret av me_87
Skrevet

Han må være 4år for og se 7år grense

Skrevet

Så trist da. Vi som hadde gledet oss så mye til å dra på kino :-( planen var å sitte nær utgangen, slik at dersom hun synes det er skummelt, så kunne vi bare forlate salen. Da var det jo litt dumt av meg at jeg har fortalt henne at vi skulle på kino da :-/

Hi

Skrevet

Vi fortalte guttungen at vi skulle på kino og se monsteruniversitetet vi også. Så oppdaget vi at han ikke var gammel nok.

Da ble han litt lei seg, men så fant vi ut av vi kunne gjøre noe annet hyggelig sammen i steden. Vi hadde hjemmekino, med en annen film, popcorn og brus.

Nå er han over fire, så vi skal på Sabeltann. :)

Anonymous poster hash: b9289...b97

Skrevet

Klart du kan. Må bare ta sjansen på at du ikke blir stoppet. Barn er så ulike. Men lurt å sitte ved utgangen ja, så dere ikke forstyrrer andre om dere må dra. Norn barn er tøffere enn andre, også de som er eldre. Hvis din jente er en tøffing ser jeg ikke problemet. Dere kjenner henne best. Ville ikke tatt medier veldig sensitive og lettskremt barn.

Anonymous poster hash: 0a454...b1f

Skrevet

Dette har jeg  ikke visst om. Har hatt 3 åringen min med på filmer med 7-års grense. Ingen spurte oss om alder.

Anonymous poster hash: 46127...9e4
Skrevet

Min datter var flere ganger på kino med 7års-grense før hun fylte 4 år. Gi bare godt :)

Anonymous poster hash: 51c7e...85b
Skrevet

Spør på kino'n hva dem tenker?

Anonymous poster hash: 838f5...b9e

Skrevet

Når vi er på kino går alltid en av oss voksne og kjøper billettene. Har aldri noensinne blitt spurt om hvor gamle barna er, og vi har vært på kino maaaange ganger. Vil tro det går helt fint.

Skrevet

Tok med min 3  åring på planes 2 vi måtte gå, der måtte man være 4år pga 7 års grensen. 

Anonymous poster hash: 372cd...aeb
Skrevet

Ser det er 7 års aldersgrense, men hun elSker sabeltann. Hun har alle filmene og har vært to ganger og sett på forestilling i Kristiansand.

Jeg har så lyst til å ta henne med, men er det noen regler for dette når aldersgrensa er 7 år?

Jeg så traileren og det så faktisk veldig skummelt ut! Hadde ikke tatt med min treåring. Heller ikke femåringen, faktisk. 

Anonymous poster hash: 2022f...5b1

Skrevet

Jeg har så lyst til å ta henne med, men er det noen regler for dette når aldersgrensa er 7 år?Anonymous poster hash: 7dff2...ee1

Ja, reglene er veldig tydelige.

På en film med 7 års aldersgrense kan barn ned til 4 år være med i følge med voksne.

Aldersgrensen er satt for en grunn. Kinoen har mulighet til å avvise dere i døra dersom barnet ikke er 4 år.

Anonymous poster hash: 5c52d...789

Skrevet

Har vært på kino med barn i over 20 år og har aldri opplevd å bli stoppet med 3 åring på 7 års grense, eller 7 åring på 11 års grense osv.

Flere ganger har det vært barn under 3 år også har jeg sett.

Anonymous poster hash: 58bc4...356

Skrevet

På mange barnefilmer hvor det er satt 7 årsgrense så er det fordi de små ikke skjønner humoren og handlingen. Men akkurat sabeltann ser litt for spennende ut for min 3 åring. Tror jeg venter til den kommer på itunes så vi kan stoppe den hvis den blir for skummel;) jeg tenker litt på deg som har vært på showet,er ikke det litt skummelt da? De har ikke stoppet oss på kino før ihvertfall. Og det går jo an å snakke med de som jobber der:)

Anonymous poster hash: 0240c...40e

Skrevet

Jeg så traileren og det så faktisk veldig skummelt ut! Hadde ikke tatt med min treåring. Heller ikke femåringen, faktisk. 

Anonymous poster hash: 2022f...5b1

Jeg kommer nok heller ikke til å ta med 5 åringen på kinoen. Han elsker Sabeltann, men jeg har sett traileren. I tillegg har jeg sett en del scener i forbindelse med at de lagde en slags dokumentar om hvordan filmen ble laget. Er ikke i nærheten så "barnevennlig" som de showene som er utgitt på DVD. 

Blir nok til at vi ser den hjemme etterhvert. Da vi kan styre det litt selv.

Anonymous poster hash: c18c4...2e9

Skrevet

På mange barnefilmer hvor det er satt 7 årsgrense så er det fordi de små ikke skjønner humoren og handlingen. Men akkurat sabeltann ser litt for spennende ut for min 3 åring. Tror jeg venter til den kommer på itunes så vi kan stoppe den hvis den blir for skummel;) jeg tenker litt på deg som har vært på showet,er ikke det litt skummelt da? De har ikke stoppet oss på kino før ihvertfall. Og det går jo an å snakke med de som jobber der:)Anonymous poster hash: 0240c...40e

Det du sier er jo direkte feil!

Aldersgrensen blir satt utfra hva som regnes som skadelig for barn. Dermed kan man oppleve at en film som ikke er egnet for barn (f.eks pga humor) blir tillatt for alle fordi den ikke inneholder "skadelige scener"

http://www.medietilsynet.no/Film-pa-kino/Foreldre/Aldersgrenser/

Skrevet

De har anbefalt at barn under 5 år ikke bør se denne filmen

Anonymous poster hash: 29bd2...c4f
Skrevet

På mange barnefilmer hvor det er satt 7 årsgrense så er det fordi de små ikke skjønner humoren og handlingen. Men akkurat sabeltann ser litt for spennende ut for min 3 åring. Tror jeg venter til den kommer på itunes så vi kan stoppe den hvis den blir for skummel;) jeg tenker litt på deg som har vært på showet,er ikke det litt skummelt da? De har ikke stoppet oss på kino før ihvertfall. Og det går jo an å snakke med de som jobber der:)Anonymous poster hash: 0240c...40e

Det du sier er jo direkte feil!

Aldersgrensen blir satt utfra hva som regnes som skadelig for barn. Dermed kan man oppleve at en film som ikke er egnet for barn (f.eks pga humor) blir tillatt for alle fordi den ikke inneholder "skadelige scener"

http://www.medietilsynet.no/Film-pa-kino/Foreldre/Aldersgrenser/

Så du mener toy story er skadelig for barn under 7 år? Jeg jobber med dette så jeg vet!

Anonymous poster hash: 0240c...40e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...