Vera831 Skrevet 23. september 2014 #1 Del Skrevet 23. september 2014 Min sønn får kun morsmelk og nå har helsesøster bedt oss gi han fast føde da han er 6mnd. Forslag til hva/hvor mye/hvor ofte jeg kan gi han? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til Markus Skrevet 23. september 2014 #2 Del Skrevet 23. september 2014 Vi begynte med noen få skjer grøt på formiddagen, 1 ukes tid. Så trappet vi opp til en grøt porson(fortsatt på formiddagen). Når vi så at han tok det fint og ikke fikk vondt i magen ga vi han grøt som kveldsmat ved siden av en liten flaske melk. På samme måte ble han kjent med middagen, men ikke begge på en gang altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilla-Turkis Skrevet 26. september 2014 #3 Del Skrevet 26. september 2014 (endret) Om du har mulighet for å pumpe ville jeg gjort det og blandet morsmelk med grøtpulveret. Da takler de overgangen mye bedre med tanke på å fordøye det. Som nevnt så gi litt på formiddagen først da det er kjedelig å ødelegge kvelden og nattesøvn om det skulle bli magevondt av det. Hvis han takler fint 4-5skjeer så kan en fort gi en halv posjon etter noen dager. Et alternativ til grøt er å begynne med litt grønnsaksmos. most gulrøtter feks. Også etterhvert tilsette litt mer og mer. Feks søtpotet. Endret 26. september 2014 av Lilla-Turkis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå