Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #1 Skrevet 23. september 2014 Ja rett og slett! 18 uker gammel, de første to ukene var han kjempe flink, nå nei.... Kan stå ute med han i evigheter, kommer inn og han bæsjer/tisser.... Jeg har prøvd så og si alt! Og ja, er ute kjempe ofte, men det skjer ikke endringer !!! Aldri opplevd slik treghet med andre valper! Anonymous poster hash: 15e6d...cc9
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #2 Skrevet 23. september 2014 Det er en hannhund på kun 18 uker. Skjerp deg. Anonymous poster hash: d78d5...bab
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #3 Skrevet 23. september 2014 Har da hatt hannhund før som har skjønt koden da! Som sagt var han flink de første ukene, og SÅ blir han dårlig på det? Anonymous poster hash: 15e6d...cc9
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #4 Skrevet 23. september 2014 Forskjell på modenheten. Min siste ble ikke 100% renslig før han var 5-6 måneder. Litt fordi han hadde veldig svake signal og jeg leste han dårlig også. Men over natta ble han brått renslig. Anonymous poster hash: 7bcd3...c10
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #5 Skrevet 23. september 2014 Har da hatt hannhund før som har skjønt koden da! Som sagt var han flink de første ukene, og SÅ blir han dårlig på det? Anonymous poster hash: 15e6d...cc9 Helt vanlig. Noen hannhunder er trege og vare. Anonymous poster hash: d78d5...bab
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #6 Skrevet 23. september 2014 Prøv rett ut om moran og vær litt ute, lek litt så setter han seg kanskje ned da, også rett etter maten, soving osv.. Hvis du holder ut litt lenger ute til han gjør noe så får du rost der og da, det kan kanskje fremskynde prosessen litt Anonymous poster hash: 43195...726
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #7 Skrevet 23. september 2014 Hunder er like forskjellige som barn er, så det at du har hatt hund før betyr ikke at du vet hvordan alle hunder skal være. Anonymous poster hash: 31eaa...24a
Dajm Skrevet 23. september 2014 #8 Skrevet 23. september 2014 ha en fast plass dere tisser på.. lukten kan inspirere de. La han være i but om natten og på dagen når dere er borte. Der vil de ikke gjøre fra seg. Men de må få ut med en gang de kommer ut av buret. Valper er som barn, de vil gjøre i fra seg når de har lekt, spist, drukket og sovet :-)
Sint naken biltyv Skrevet 23. september 2014 #9 Skrevet 23. september 2014 Dette er usikkerhet. Hvordan rase er han?
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #10 Skrevet 23. september 2014 Har da hatt hannhund før som har skjønt koden da! Som sagt var han flink de første ukene, og SÅ blir han dårlig på det? Anonymous poster hash: 15e6d...cc9 Hvis du har hatt hund før og liksom har skjønt koden , så hadde du visst at det finnes ingen hunder som er like. De er alle forskjellige , akkurat som oss mennesker. Og 18 uker er ikke så gammelt, gi han den tiden han trenger. Sånn er det å ha valp. Anonymous poster hash: 9eda3...a7c
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #11 Skrevet 23. september 2014 Min var husren ved 12 ukers alder, synes 18 uker er sent... Nesten fem mnd!!! Tar du ham ut etter han har spist, lekt, sovet? Også om natten? Roser du ham ute? Husk at du aldri må kjefte hvis han driter/tisser inne. Anonymous poster hash: 6246d...0fb
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #12 Skrevet 23. september 2014 Min var husren ved 12 ukers alder, synes 18 uker er sent... Nesten fem mnd!!! Tar du ham ut etter han har spist, lekt, sovet? Også om natten? Roser du ham ute? Husk at du aldri må kjefte hvis han driter/tisser inne. Anonymous poster hash: 6246d...0fb Hunder er like forskjellig som mennesker!! HI; er det liten rase? Anonymous poster hash: 1516c...c74
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #13 Skrevet 23. september 2014 Min var husren ved 12 ukers alder, synes 18 uker er sent... Nesten fem mnd!!! Tar du ham ut etter han har spist, lekt, sovet? Også om natten? Roser du ham ute? Husk at du aldri må kjefte hvis han driter/tisser inne. Anonymous poster hash: 6246d...0fb Sett deg inn i ting før du sier noe. Det er ikke seint, blir han over 1 år, så er det seint. Men alle hunder er forskjellig . Anonymous poster hash: 9eda3...a7c
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #14 Skrevet 23. september 2014 Ble trist av og lese startinnlegget jeg. En ting er sikkert, valpen gjør det ikke for og straffe deg. Hvordan håndterer du det når valpen gjør fra seg inne ? Anonymous poster hash: cb300...fcc
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #15 Skrevet 23. september 2014 Hei! Jeg håper ikke du viser frustrasjonen overfor valpen. Som med barn er det tålmodighet og ros som hjelper mest. Vår var stueren da vi fikk den 10 uker gammel, men en hagestue var "ute" for den. Det tok ikke lang tid før vi var kvitt det gjennom å løfte valpen ut av den og på plenen når den prøvde seg (med ros når den gjorde det på plenen) Anonymous poster hash: b5449...6a1
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #16 Skrevet 23. september 2014 Ja, det er en liten rase ( jeg er vant til store ) . Himmel da, dere som reagerer på at jeg er lei, jeg må jo få lov til å ta ut litt frustrasjon! For ja, det er ganske slitsomt . Han sover i bur om natten og et eget lukket rom når han er alene ( da legger han seg i buret) og gjør ALDRI fra seg når han er alene der. Når vi står opp er det rett ut, han bæsjer og tisser ute da.går ut etter han har spist, lekt og sovet. Han tisser og bæsjer ute, så kommer han inn, det går litt tid og han løper og bæsjer igjen. Han gir INGEN tegn på at han må på do, ingenting! Håper jo ikke han er usikker som en her sier ? Kjefter sldri når han gjør fra seg , og tar han ut med en gang jeg oppdager det i tide.... Anonymous poster hash: 15e6d...cc9
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #17 Skrevet 23. september 2014 Roser den masse når den går ute, og dom sagt han sover hele natten ( gjort det fra 10 ukers alder), gjør som sagt aldri fra seg i bur eller når han er alene hjemme.... Når han gjør fra seg inne tar jeg med han ut, lager ikke no sak ut av det. Anonymous poster hash: 15e6d...cc9
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #18 Skrevet 23. september 2014 Ja, det er en liten rase ( jeg er vant til store ) . Himmel da, dere som reagerer på at jeg er lei, jeg må jo få lov til å ta ut litt frustrasjon! For ja, det er ganske slitsomt . Han sover i bur om natten og et eget lukket rom når han er alene ( da legger han seg i buret) og gjør ALDRI fra seg når han er alene der. Når vi står opp er det rett ut, han bæsjer og tisser ute da.går ut etter han har spist, lekt og sovet. Han tisser og bæsjer ute, så kommer han inn, det går litt tid og han løper og bæsjer igjen. Han gir INGEN tegn på at han må på do, ingenting! Håper jo ikke han er usikker som en her sier ? Kjefter sldri når han gjør fra seg , og tar han ut med en gang jeg oppdager det i tide.... Anonymous poster hash: 15e6d...cc9 Små raser blir ofte senere renslige enn store, og enkelte av de små er en stor utfordring å få renslige i det hele tatt. Så her må du intensivere renslighetstreningen i forhold til hva du er vant med fra tidligere hunder. Flott at du ikke kjefter på valpen, men husk at han leser kroppsspråket ditt og VET når du er frustrert og sint, selv om du ikke kjefter eller straffer fysisk. Dette kan skape usikkerhet, for valpen skjønner ikke hva det er du reagerer på. Du må enkelt og greit ut oftere. Ikke la valpen få sjansen til å tisse inne. Dersom dere har vært ute uten resultater, gå inn i yttergangen igjen. Vent 5 min, og gå ut igjen. Og BELØNN når valpen lykkes! Enkelte hunder må gå/løpe litt for å få til å gjøre fra seg, så kanskje din er av en type som må gå litt rundt for å få det til. Andre igjen blir så distrahert av alle de spennende luktene utendørs at de helt glemmer å gjøre fra seg, men plutselig husker det når de kommer inn igjen. Så her kan det variere litt, du må bare se an hvordan din valp oppfører seg når han er ute. Ja, det er slitsomt når det står på, men dersom du legger inn masse ekstra innsats de neste månedene vil det gjøre de neste 12-14 årene mye lettere. Anonymous poster hash: 31eaa...24a
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #19 Skrevet 23. september 2014 Ja, det er en liten rase ( jeg er vant til store ) . Himmel da, dere som reagerer på at jeg er lei, jeg må jo få lov til å ta ut litt frustrasjon! For ja, det er ganske slitsomt . Han sover i bur om natten og et eget lukket rom når han er alene ( da legger han seg i buret) og gjør ALDRI fra seg når han er alene der. Når vi står opp er det rett ut, han bæsjer og tisser ute da.går ut etter han har spist, lekt og sovet. Han tisser og bæsjer ute, så kommer han inn, det går litt tid og han løper og bæsjer igjen. Han gir INGEN tegn på at han må på do, ingenting! Håper jo ikke han er usikker som en her sier ? Kjefter sldri når han gjør fra seg , og tar han ut med en gang jeg oppdager det i tide.... Anonymous poster hash: 15e6d...cc9 Små raser blir ofte senere renslige enn store, og enkelte av de små er en stor utfordring å få renslige i det hele tatt. Så her må du intensivere renslighetstreningen i forhold til hva du er vant med fra tidligere hunder. Flott at du ikke kjefter på valpen, men husk at han leser kroppsspråket ditt og VET når du er frustrert og sint, selv om du ikke kjefter eller straffer fysisk. Dette kan skape usikkerhet, for valpen skjønner ikke hva det er du reagerer på. Du må enkelt og greit ut oftere. Ikke la valpen få sjansen til å tisse inne. Dersom dere har vært ute uten resultater, gå inn i yttergangen igjen. Vent 5 min, og gå ut igjen. Og BELØNN når valpen lykkes! Enkelte hunder må gå/løpe litt for å få til å gjøre fra seg, så kanskje din er av en type som må gå litt rundt for å få det til. Andre igjen blir så distrahert av alle de spennende luktene utendørs at de helt glemmer å gjøre fra seg, men plutselig husker det når de kommer inn igjen. Så her kan det variere litt, du må bare se an hvordan din valp oppfører seg når han er ute. Ja, det er slitsomt når det står på, men dersom du legger inn masse ekstra innsats de neste månedene vil det gjøre de neste 12-14 årene mye lettere. Anonymous poster hash: 31eaa...24a Tusen hjertelig takk for godt svar !! Jeg skal ta det til meg og ta han ut mye mye oftere enn "normalt " for å få en slutt på det her, for selc om han er baby og alt det der kan man bli smågal av mindre!! Visste faktisk ikke at småhunder kunne være såpass tregere på dette Anonymous poster hash: 15e6d...cc9
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #20 Skrevet 23. september 2014 Regnet med det var en liten rase. De er tregere, og husk på at blæren dens er mye mindre enn hundene du er vant med. Lykke til:-)) Anonymous poster hash: 1516c...c74
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #21 Skrevet 23. september 2014 Regnet med det var en liten rase. De er tregere, og husk på at blæren dens er mye mindre enn hundene du er vant med. Lykke til:-)) Anonymous poster hash: 1516c...c74 Men samtidig kan han være på rommet sitt i 4 timer uten å gjøre fra seg, går ut og gjør alt han skal. Bæsje og tisse, går inn , venter 10 min (et eksempel) og løper på do inne .... Hmmm Anonymous poster hash: 15e6d...cc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå