Gå til innhold

Spiser barna kveldsmat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alltid kveldsmat på både store og små her! Jenta på tre spiser frokost hjemme, lunsj i bhg, frukt/yoghurt/knekkebrød i bhg, middag når hun kommer hjem og så kveldsmat rundt 1900. Ofte også litt frukt/gr.sak før eller etter middagen:)

Anonymous poster hash: 45a6f...d09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når er gutten min tre år så jeg hadde spurt om han vil ha kveld rundt halv 7,visst dere spiser klokken 17.00 ja.Er jo bare ett enkelt ja eller nei spørsmål :)Sier han ja så får han en skive før han legger seg,sier han nei så er du hvertfall sikker på at barnet er mett. Anonymous poster hash: bff59...246

Grunnen til at jeg spør er at han i det siste har begynt å spørre om kveldsmat når det er på tide å legge seg. Men han spiser ikke stort da. Mistenker at det er en taktikk i å dra ut tiden før legging. Det er jo bare en time siden middag liksom. Fire måltider per dag må da være ok?Anonymous poster hash: f6db9...e75

Får dine barn på 1 og 3 år bare 4 måltider pr dag?  Mine barn på 2 og 7 spiser 5-6 måltider pr dag, ikke altfor mye i gangen og mye frukt.

Hvordan rekker dere det da? De spiser til de er mette ved hvert måltid, rasjonerer ikke da. Frokost 8, lunsj 11, frukt og brødskive og yoghurt 14, 1430. Dette er jo i bhg så der kan de ikke spise oftere. Vi er hjemme ca 16, og spiser da middag ca 17-1730. Ferdige med middagen 18 ca og da er det jo bare 45 minutter til kveldsstell og legging begynner... Spiser vi noe når vi kommer hjem orket de jo ikke middag? Føler det er en uting å småspiser hele tiden jeg da. Styrete og unødvendig. Mat spises ved måltider, ikke hele tiden når det passer barna.

Anonymous poster hash: f6db9...e75

Frokost hjemme ca 07.30 ( banan eller brød) begge barna

Frokost i bhg kl 08.30 ( brød) 2 åringen

Lunsj skole bhg 11.00

3 mat bhg sfo kl 1400/ 15.00

Middag 16.30

frukt om de vill mellom middag og kvelds.

Kveldsmat kl 19.30.

2 åringen spiser ca 6måltider

7 åringen 5-6 måltider.

Skrevet

Når er gutten min tre år så jeg hadde spurt om han vil ha kveld rundt halv 7,visst dere spiser klokken 17.00 ja.Er jo bare ett enkelt ja eller nei spørsmål :)Sier han ja så får han en skive før han legger seg,sier han nei så er du hvertfall sikker på at barnet er mett. Anonymous poster hash: bff59...246

Grunnen til at jeg spør er at han i det siste har begynt å spørre om kveldsmat når det er på tide å legge seg. Men han spiser ikke stort da. Mistenker at det er en taktikk i å dra ut tiden før legging. Det er jo bare en time siden middag liksom. Fire måltider per dag må da være ok?Anonymous poster hash: f6db9...e75

Får dine barn på 1 og 3 år bare 4 måltider pr dag?  Mine barn på 2 og 7 spiser 5-6 måltider pr dag, ikke altfor mye i gangen og mye frukt.

Hvordan rekker dere det da? De spiser til de er mette ved hvert måltid, rasjonerer ikke da. Frokost 8, lunsj 11, frukt og brødskive og yoghurt 14, 1430. Dette er jo i bhg så der kan de ikke spise oftere. Vi er hjemme ca 16, og spiser da middag ca 17-1730. Ferdige med middagen 18 ca og da er det jo bare 45 minutter til kveldsstell og legging begynner... Spiser vi noe når vi kommer hjem orket de jo ikke middag? Føler det er en uting å småspiser hele tiden jeg da. Styrete og unødvendig. Mat spises ved måltider, ikke hele tiden når det passer barna.Anonymous poster hash: f6db9...e75

Lunsj skole bhg 11.00

Middag 16.30

Kveldsmat kl 19.30.

7 åringen 5-6 måltider.

De er jo våkne mye lengre enn mine så da har dere jo tid. Mine står opp 7-730, og sover 19-1930. To frokoster er det ikke tid til.

Men kanskje stappe inn enda mer frukt/ grønt før middag med en gang vi kommer hjem? Men da pleier vi leke ute... Og så kan de jo få tilbud om mat før kveldsstellet, men de pleier jo bli mette av middagen rett før.

Skrevet

Frokost 8-9 gjerne 2 yougurt ( eneste han vil ha på morgen ), lunsj i b.hagen 11, fruktmåltid ca 14.30. Middag kl 16-17 og kvelds 1845-19

Skrevet

Hvordan rekker dere det da? De spiser til de er mette ved hvert måltid, rasjonerer ikke da. Frokost 8, lunsj 11, frukt og brødskive og yoghurt 14, 1430. Dette er jo i bhg så der kan de ikke spise oftere. Vi er hjemme ca 16, og spiser da middag ca 17-1730. Ferdige med middagen 18 ca og da er det jo bare 45 minutter til kveldsstell og legging begynner... Spiser vi noe når vi kommer hjem orket de jo ikke middag? Føler det er en uting å småspiser hele tiden jeg da. Styrete og unødvendig. Mat spises ved måltider, ikke hele tiden når det passer barna.Anonymous poster hash: f6db9...e75

Lunsj skole bhg 11.00

Middag 16.30

Kveldsmat kl 19.30.

7 åringen 5-6 måltider.

De er jo våkne mye lengre enn mine så da har dere jo tid. Mine står opp 7-730, og sover 19-1930. To frokoster er det ikke tid til.

Men kanskje stappe inn enda mer frukt/ grønt før middag med en gang vi kommer hjem? Men da pleier vi leke ute... Og så kan de jo få tilbud om mat før kveldsstellet, men de pleier jo bli mette av middagen rett før.

Mine står opp ca 07.30 får da den maten de vill, vi går ut hjemmefra kl 08.10 senest, og de er i seng mellom 20.00 og 20.15 så det er bare snakk om  max en time forskjell på mine og dine.

Skrevet

Ja, det gjør de.

Her spiser 5-åringen slik:

Ca 7 er det 2 skiver

Ca 9 er det 1 skive eller yoghurt

Ca 13 er det 2 skiver

Ca 15 er det frukt

Ca 17 er det middag

Mellom 18.30 og 19 spiser hun enten frukt, ett knekkebrød eller en porsjon frokostblanding

19.30 sover hun som en stein.

Anonymous poster hash: 8a669...21e

Skrevet

De får alltid tilbudet, en sjelden gang sier de nei.

Jeg prøver å ha middagen klar før kl.16.

De får tilbud om kvelds mellom 18.30 og 19. Som regel spiser de frukt til kvelds.

Skrevet

Tja, de får dessert hver dag, så det blir jo en slags kveldsmat.

Anonymous poster hash: 24367...10d

Skrevet

4 åringen spiser

Frokost i 8-9 tiden.

Lunsj kl 13 i bhg

Frukt ca 14.30-15 i bhg

Middag kl 17

Kvelds 19.30

Frukt og grønt innimellom når det passer.

Skrevet

Det kommer an på når middagen er. Vi spiser ofte sen middag (rundt 19), og da blir det ikke kveldsmat.

Anonymous poster hash: f264a...d55
Skrevet

Nei, vi spiser middag ca 17.30 + frukt til dessert, og da er det ikke noe vits med kveldsmat etterpå. Tror dessuten de ville spist mye dårligere til middag hvis de visste at de fikk kveldsmat ( brød) rett etterpå. Synes de får i seg mer enn nok brødmat i løpet av dagen som det er...

Anonymous poster hash: 67550...1d2

Skrevet

Nei, vi spiser middag ca 17.30 + frukt til dessert, og da er det ikke noe vits med kveldsmat etterpå. Tror dessuten de ville spist mye dårligere til middag hvis de visste at de fikk kveldsmat ( brød) rett etterpå. Synes de får i seg mer enn nok brødmat i løpet av dagen som det er...Anonymous poster hash: 67550...1d2

Enig i at det blir mye brødmat, derfor vi også fokuserer på middag og ikke fyller dem opp før og etter. Hvor mange flere måltider har dine barn per dag?

Ble plutselig redd vi gir for lite mat jeg med våre fire måltider... Men de sier jo de om/når de er sultne...

Skrevet

Jeg ville alltid tilbudt kveldsmat. Her spises det ofte; frokost 7-8 tiden, lunsj 10.30, lunsj nr 2/middag nr 1 + frukt 13.30 (barnehagen har av og til middagsretter til dette måltidet), middag 15.30-16.30, kveldsmat 18-18.30.

Barnet spiser godt til alle måltider. 

Anonymous poster hash: 5d370...5db
Skrevet

Spiser frokost hjemme, lunch i bhg i 11 tiden, frukt i 14 tiden i bhg. Middag spiser vi alt memmlom 16 og 1730 så legge han seg kl 19. Blir det tidlig middag får han også en brødskive og yoghurt før ha legger seg. Han spiser ofte litt mellom måltidene også...en smoothie en banan kanskje en bolle o.l

Anonymous poster hash: ae584...600
Skrevet

Nei, vi spiser middag ca 17.30 + frukt til dessert, og da er det ikke noe vits med kveldsmat etterpå. Tror dessuten de ville spist mye dårligere til middag hvis de visste at de fikk kveldsmat ( brød) rett etterpå. Synes de får i seg mer enn nok brødmat i løpet av dagen som det er...Anonymous poster hash: 67550...1d2

Enig i at det blir mye brødmat, derfor vi også fokuserer på middag og ikke fyller dem opp før og etter. Hvor mange flere måltider har dine barn per dag?

Ble plutselig redd vi gir for lite mat jeg med våre fire måltider... Men de sier jo de om/når de er sultne...Anonymous poster hash: f6db9...e75

Våre får også fire måltider om dagen. Frokost, 2 måltider i bhg/ SFO, og middag. Synes det holder, og barna går jo ikke sultne:)

Skrevet

Middag 15.30 og kvelds på hele gjengen ca 19.30. 7- 14 år

Skrevet

Ble plutselig redd vi gir for lite mat jeg med våre fire måltider... Men de sier jo de om/når de er sultne...

Gutten min får også ofte bare 4 måltider altså, de dagene han spiser godt til middag og ikke vil ha kveldsmat. Det går helt fint det, det er ingen lov som sier at de må spise 5-6 ganger om dagen. Han fungerer godt, er frisk og vokser normalt. ;)

Anonymous poster hash: e11f5...aaf

Skrevet

Ble plutselig redd vi gir for lite mat jeg med våre fire måltider... Men de sier jo de om/når de er sultne...Anonymous poster hash: f6db9...e75

Våre får også fire måltider om dagen. Frokost, 2 måltider i bhg/ SFO, og middag. Synes det holder, og barna går jo ikke sultne:) Anonymous poster hash: 67550...1d2

Nei de går jo ikke sultne. Yngste er skikkelig god og rund. Skulle vi gutt masse smoothie, frukt og boller(?!) mellom måltidene hadde de jo bare spist mindre "skikkelig" mat til måltidene...

Skrevet

Våre får også fire måltider om dagen. Frokost, 2 måltider i bhg/ SFO, og middag. Synes det holder, og barna går jo ikke sultne:) Anonymous poster hash: 67550...1d2

Nei de går jo ikke sultne. Yngste er skikkelig god og rund. Skulle vi gutt masse smoothie, frukt og boller(?!) mellom måltidene hadde de jo bare spist mindre "skikkelig" mat til måltidene... Anonymous poster hash: f6db9...e75

Enig med deg:)

Skrevet

Nei de går jo ikke sultne. Yngste er skikkelig god og rund. Skulle vi gutt masse smoothie, frukt og boller(?!) mellom måltidene hadde de jo bare spist mindre "skikkelig" mat til måltidene... Anonymous poster hash: f6db9...e75

Nå er jo frukt og smoothie skikkelig mat da
Skrevet

Min spiser mye middag, og i 17-17:30 tiden. Virker helt banalt å skulle tilby kveldsmat til en full mage når vi akkurat har ryddet av bordet, en halvtime senere Kl 18 (tar fort litt tid å spise og går på badet Kl 18:30)

Anonymous poster hash: c2fdb...d2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...