Gå til innhold

Allergi/reaksjon (bilde)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kveld/natt til søndag hadde jeg en vannvittig kløe over store deler av kroppen. Sjekket ca midt på natten og så da at jeg hadde store røde utslett med hvite vabler i. Tror det er elveblest.

Jeg avsluttet søndag en penicillinkur. Farget også håret onsdag uken før.

Tror nok mest sannsynlig det er penicillien jeg har reagert på. Har aldri opplevd elveblest før.

I går klødde jeg enormt i hodebunnen og i nakken. Var ganske hoven i nakken.

Var hoven i nakken i dag også, men nå har jeg hovnet opp på fingrene og på øyelokkene også. Klør fortsatt i hodet og er knall rød og sår/brennhet på ørene. Klør også inni ørene.

Var hos lege i dag. Fikk allergitabeletter jeg skulle ta mot kløen. Men hadde ikke hovet opp da jeg var hos legen.

Nå har jeg kjempe vondt i fingrene. Legger ved et bilde. På hånden til venstre på bildet er jeg hoven over midterste finger og på høyre er jeg hoven på lillefingeren.

Er det normalt å bli så hoven? Tror dere jeg kan være heldig å våkne å alt er bra til i morgen? Tror dere legen vil sykmelde meg noen dagen om jeg ikke blir bedre?

Merker at tålmodigheten og humøret mitt ikke er på topp når jeg klør og har veldig vondt.

Anonymous poster hash: 0c33d...a37

post-42-973688_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er bilde av øyet mitt også.

Andre som har hatt slik reaksjon på appicillin?

Hi

post-42-46778_thumb.jpg

Skrevet

Appicillin=appocillin

Hi

Skrevet

Ring legevakten. Kan hende de vil vurdere å gi deg litt steroider. Er du hoven inni munnen eller halsen ringer du 113.

Skrevet

God bedring

Aldri hørt om :(

Anonymous poster hash: ca2ca...a2b

Skrevet

Tusen takk for svar.

Jeg er heldigvis ikke hoven i munnen/svelget.

Har tatt allergimedisin nå, så tenkte evt å ta kontakt med lege igjen i morgen om jeg ikke blir bedre.

Synes virkelig synd på de som er mye plaget med elveblest, for det både klør og verker...

Hi

Skrevet

Hadde nok ringt å forhørt meg om det et en vanlig reaksjon. Om du har hovnet opp siden du var hos lege.. Antihistaminer bruker gjerne noen dager på å virke effektivt.

Håper ikke det blir værre ..

Lykke til!

Anonymous poster hash: 22791...0b5

Skrevet

Jeg reagerer også på Apocilin, bare mer akutt. Ta kontakt med lege i dag om det ikke er mye bedre. Skumle greier det med allergi.

Anonymous poster hash: 65bb5...22f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...