Gå til innhold

Flaggermus!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holdt akkurat på å kræsje med en flaggermus :o

Ute på kveldstur, den gikk inn for landing (med meg i siktet), jeg dukket og hyyyylte ... lettere oppskaket nå.

Fint med flora og fauna og alt det der, men det finnes da grenser :P

Livet på landet er flott, dere!

Skrevet

Haha, måtte klikke meg inn fordi;

Du skjønner jeg har nettopp lært i en alder av 35 år at flaggermus er det navnet veldig mange bruker om hufsene til kvinner som har født 😳🙊

Så siden jeg følte meg så bak mål som ikke har fått med meg dette, trodde jeg at "jaja, nå skjønner jeg i alle fall hva det er snakk om" da jeg så overskriften!

Men det var altså snakk om dyret flaggermus her 😂😂😂😂

Anonymous poster hash: 405cb...bb8

Skrevet

Haha, måtte klikke meg inn fordi;

Du skjønner jeg har nettopp lært i en alder av 35 år at flaggermus er det navnet veldig mange bruker om hufsene til kvinner som har født

Så siden jeg følte meg så bak mål som ikke har fått med meg dette, trodde jeg at "jaja, nå skjønner jeg i alle fall hva det er snakk om" da jeg så overskriften!

Men det var altså snakk om dyret flaggermus her

Jeg er eldre enn deg - og har aldri hørt den betydningen av ordet ;)

Anonymous poster hash: 66046...e64

Skrevet

Holdt akkurat på å kræsje med en flaggermus :o

Ute på kveldstur, den gikk inn for landing (med meg i siktet), jeg dukket og hyyyylte ... lettere oppskaket nå.

Fint med flora og fauna og alt det der, men det finnes da grenser :P

Livet på landet er flott, dere!

Flaggermusen hadde nok full kontroll og beregnet avstanden perfekt, vil jeg tro - den synes sikkert det er morsomt med lettskremte og hyyyyylende damer :P

Synes flaggermus er flotte og fascinerende skapninger, jeg :)

Skrevet

Flaggermus er grusomme, forferdelige, stygge og ute etter meg!

Jeg blåser i hva ekspertene sier om at de aldri kræsjer i noe, de gjør ihvertfall sitt beste for å treffe meg når jeg beveger meg utendørs etter mørkets frembrudd. De angriper jo!

De er nok det nærmeste jeg kommer en forbi, jeg klarer ikke engang å se bilde av dem. Usj 😝

Skrevet

Elsker flaggermus og er så heldig å ha to stk i nabolaget. Neste år skal jeg henge opp en kasse til dem.

Anonymous poster hash: cda0a...d2f

Skrevet

Joda, flaggermus (også kjent som "vinglekuse") er fascinerende ... på Animalplanet!!! :D

Skrevet

Flaggermus er jo så fine! Raske, smidige, fjerner fæle fykedyr som mygg og knott. De har myk pels og er nusselige. Ordet flaggermus er forøvrig et annet ord for å være løs på tråden. (Eller man.sier somin manns gamle mormor, flagremyse:-))

Skrevet

Flaggermus er jo så fine! Raske, smidige, fjerner fæle fykedyr som mygg og knott. De har myk pels og er nusselige. Ordet flaggermus er forøvrig et annet ord for å være løs på tråden. (Eller man.sier somin manns gamle mormor, flagremyse:-))

Ja, da lærte jeg noe nytt der også! :)

Skrevet

Flaggermus er ekle!  Dei ser ikkje ut til å ha kontroll over kvar dei flyg i det heile, sjølv om dei visstnok skal ha det.  Eg blei ein gong henta av ei venninne for å hjelpe til då ho hadde fått ei flaggermus i stova.  Eg er vanlegvis ei slik du kan tilkalle om du har fått edderkoppar, kveps, mus eller liknande i hus, men då flaggermusa byrja å flagre ukontrollert rundt i stova, stengde Soleia seg hylande inne på badet. Veninna mi måtte jage ut flaggermusa sjølv,  før eg skamfull kom ut frå badet med halen mellom beina!

Skrevet

Flaggermus går etter lyse/hvite farger i mørket, så om du har på deg ett hvitt klesplagg kan du faktisk risikere at det lander ei flaggermus på deg. :) :)

Skrevet

Flaggermus går etter lyse/hvite farger i mørket, så om du har på deg ett hvitt klesplagg kan du faktisk risikere at det lander ei flaggermus på deg. :) :)

Beige jakke ...

Kanskje derfor amerikanere sier at man ikke skal bruke hvite klær etter Labor Day ?? :o

Skrevet

Forrige sommer satt vi ute på terrassen sammen med venner til langt på natt. Terrassedøren stod åpen, og vi fikk en liten overraskelse da vi gikk inn for å legge oss. En flaggermus hadde flydd inn og koste seg oppå peisen. For dere som ikke har forsøkt tidligere, så kan jeg love dere at de er vanskelig å fange og få ut. Det ble en lang natt :)

Skrevet

Tror vi er i mindretall her, men jeg synes også de er fine! :)

Når de er ute og flyr og sneier meg så blir jeg bare fascinert over presisjonen i flyvingen i mørket.

Jeg pleide en skadet flaggermus da jeg var lita. Den kunne ikke fly da jeg fant den. Hadde den i fuglebur og ga den mat og vann. Tenkte det ville være kjedelig for den å bare være i buret, så derfor satte jeg den på jakken min som en brosje, og så ble den med på bytur og handletur :D

Utrolig fine øyne og, som Amandine sier, veldig myk pels. Og vingene er som den fineste silke man kan tenke seg.

Den prøvde å rømme noen ganger, men var ikke sterk nok, så vi fant den igjen. En gang akkurat i tide til å redde den fra katten. Men den ble frisk etter en stund, og virket lykkelig over å kunne fly ordentlig igjen :)

Flaggermus er flotte skapninger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...