Gå til innhold

Er det mulig å hekle et teppe med bare luftmasker??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir det like fint? :-)

Anonymous poster hash: a99db...9bc
Skrevet

Nei det tror jeg ikke. Luftmasker er jo bare startmasker på en måte.

Anonymous poster hash: 6a556...395

Skrevet

Nei. Luftmaskene må så nødvendigvis festes i hverandre på et eller annet vis.

Det er imidlertid fullt mulig å hekle et teppe eksempelvis av bare fastmasker eller bare staver, og det er ikke så veldig mye mer komplisert :-)

Skrevet

Hvis du hekler bare luftmasker får du bare en eneste lang tråd :)

Skrevet

Hehe, ja :-) tenkte på om det er mulig å snu når jeg har kommet til ønsket lengde, :-) men tror jeg er nødt til ihvertfall bruke staver også. Takk for svar!!

Anonymous poster hash: a99db...9bc
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke. Men hvis du bruker fastmasker + en luftmaske ved hver vending, så lager du et lettvint og fint teppe!:)

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke. Men hvis du bruker fastmasker + en luftmaske ved hver vending, så lager du et lettvint og fint teppe!:)

Det er ikke lett å strikke et slikt teppe fint, det skal lite til før man ser at det er skjevt. Eller så er det bare jeg som ikke kan strikke.

Anonymous poster hash: ef625...72e

Skrevet

Lager forresten dette enkle teppet med halvstaver. Det er heklet med nål 8 og i garnet "pus" kjøpt på husfliden

post-797339-53455_thumb.jpg

Skrevet

Det er ikke lett å strikke et slikt teppe fint, det skal lite til før man ser at det er skjevt. Eller så er det bare jeg som ikke kan strikke.

Anonymous poster hash: ef625...72e

Ja dersom du forsøker å strikke med fastmasker og luftmasker, blir det nok litt trøblete. Det er hekling det snakkes om her ;)

Anonymous poster hash: 16128...ef3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...