Gå til innhold

Feilinformert av megler, ang kommunale avgifter på bolig..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi har kjøpt et hus, og ble informert om ( i salgsannonse) at kommunale avgifter var på 12 600 kr i året.

Nå viser det seg at den er på 13 995 i året.

Har ikke megler noen plikt i forhold til dette?

Anonymous poster hash: 4ce55...ecb
Skrevet

Høres ut som normal prisstigning. Det dreier seg uansett om så lite at jg tviler på at dere vil kunne få noe igjen hverken fra megler eller forsikkringsselskap.

Anonymous poster hash: 911cd...7e0
Skrevet

Høres ut som normal prisstigning. Det dreier seg uansett om så lite at jg tviler på at dere vil kunne få noe igjen hverken fra megler eller forsikkringsselskap.

Dette er snakk om et kjøp i år. Og prisen han oppga skulle være for inneværende år.

Det er ikke et høyt beløp, men vi hadde egentlig satt oss en grense på 12000 på huset vi skulle finne oss.. Straks oss derfor til 12600 når vi fant dette huset.

Litt synd når vi oppdaget at dette er feil.

Skrevet

Det er så liten sum pr mnd at greier dere ikke det så bør dere vurdere å ikke kjøpe hus. Hva forventer dere? At megler dekker resten så lenge dere bor der?

Anonymous poster hash: f6061...bee

Skrevet

Jeg bare spør jeg.

Det er jo feilinformasjon.... Så selv om det er et lite beløp, kunne korrekt informasjon ha stoppet oss fra å kjøpe dette huset!

Ikke at en hundrelapp er en dealbreaker men Det er jo snakk om hele regnestykket, og at vi i tillegg betalte mer enn prisantydning.

Hadde kommunale avgifter vært høyere enn oppgitt, ville vi enten ha sett videre eventuelt gitt mindre for huset.

Lurer derfor på hvilke plikt eventuelt meglerselskap har ovenfor slikt..

Skrevet

Men hvis 2000 kr velter et huskjøp burde dere vel strengt tatt ikke kjøpt hus i det hele tatt. Hvertfall gått ned noen prisklasser...

Anonymous poster hash: 821fd...b75

Skrevet

Jeg bare spør jeg.

Det er jo feilinformasjon.... Så selv om det er et lite beløp, kunne korrekt informasjon ha stoppet oss fra å kjøpe dette huset!

Ikke at en hundrelapp er en dealbreaker men Det er jo snakk om hele regnestykket, og at vi i tillegg betalte mer enn prisantydning.

Hadde kommunale avgifter vært høyere enn oppgitt, ville vi enten ha sett videre eventuelt gitt mindre for huset.

Lurer derfor på hvilke plikt eventuelt meglerselskap har ovenfor slikt..

Det er selvfølgelig erglig og du kan jo forsøke å få gjort om kjøpet, men i den store sammenhengen er dette en fillesak som du ikke kommer til å komme noen vei med. Kommunale avgifter må du nesten regne med at kan bli doblet på et par år. At de gjør et hopp akkurat nå gjør ikke den store forskjellen.

Skrevet

Det er snakk om hva VI ønsker å betale hvert år til vi blir gamle.

Vi har fint råd til å betale litt ekstra, men det vi hadde satt oss et utgangspunkt.

Dette gjelder jo ikke kun nå, men vi starter altså høyere enn hva som var meningen.

Den vil jo alltid øke noe.

Så jeg spør ikke om vi har råd til hus eller ikke, jeg spør hva meglerfirmaet er ansvarlig for!

Skrevet

Dere forstår jo virkelig ikke saken! Dere henger dere opp i de små tingene.

Jeg forstår jo også at det alltid vil øke. Men da starter i altså oppe i 14000kr isteden for 12500.

Vi ville ikke ha så høye faste kostnader annet enn på boliglån, det er dét det handler om!

Men forstår at dere ikke har så mye kunnskapsrikt å komme med, så jeg skal høre med reklamasjonsnemda for eiendomsmeglere.

Skrevet

dere kan ikke legge skylda på megleren.... prisene på kommunale avg ligger ute på kommunens sider, så det er dere som ikke har sjekka det godt nok opp....men altså hallo !!!!! 12600, til 13990 ???

sjekk opp litt andre kommuner så ser du at det er veldig mye billigene enn andre kommuner.

Anonymous poster hash: ddaaa...853
Skrevet

skjønner at du ikke er fornøyd med svarene du får her, vi er jo ikke enige med deg....i utgangspunktet burde du jo ikke spørre her, for vi kan jo ikke vite hva du får til svar, så gå til de rette instanser du......men jeg tviler på at du får medhold.

Anonymous poster hash: ddaaa...853

Skrevet

Du kan lese om en litt tilsvarende sak her. Ut fra dette kan du muligens, hvis det er gitt gale opplysninger og megleren ikke har en god grumm til å ha oppgitt det som er oppgitt, få en erstatting på rundt 7000,-, men du må selv betale advokat og føre saken.

http://www.eiendomsmeglingsnemnda.no/arkiv/17048

Skrevet

Ikke ta det opp med megler, det er bare flaut!!!!

Anonymous poster hash: f69b7...cf1

Skrevet

Men kjære meg, vi skjønner saken veldig godt. Men hvem tror du får omgjort et huskjøp pga 2000 kr i kommunale avgifter, som er en utgift som du erkjenner at du vet vil fortsette å øke. Prøv å finn en annen årsak til å heve huskjøpet enn å begrunne det med 2000 kr i kommunale avgifter.

Dere kommer til å bli den historien som går igjen og går igjen på julebordene, både hos meglerforma og hos advokatene....

Anonymous poster hash: 821fd...b75

Skrevet

Hahahahahahahaha! Dette må da være tull! HI, get over it! De kommer bare til å le av deg.

Anonymous poster hash: c83c7...585

Skrevet

Kommunale avgifter er jo ikke faste og avhenger av mye rart. Dette har ikke megler noe ansvar for, da dere burde sjekket dette selv. Det står vel også veldig tydelig at summen er et estimat, antar jeg.

Anonymous poster hash: 99dcd...b02

Skrevet

Da får dere ha søppeltømming annenhver uke da, det sparer dere noen kroner i kommunale avgifter på! ;)

Skrevet

Er jo litt avhengig av hvilken avtale dere har med renovasjonsselskapet.

Som sagt tidligere kan du gå inn på kommunens sine sider og sjekke prisen.

Når jeg solgte spurte megleren og jeg sa jeg tror det er xxxx og det ble aldri dobbel sjekket

Skrevet

Jeg vil jo ikke omgjøre huskjøpet!! Hvor har jeg nevnt det?? Herregud. Dere er en utrolig provoserende gjeng!

Jeg stilte et enkelt spørsmål. Det er ikke et estimat, det var et konkret beløp!

Megler svarte selv nå at han har tatt utgangspunkt i fjorårets avgifter, men skrevet at det var for inneværende år.

Skrevet

Jeg vil jo ikke omgjøre huskjøpet!! Hvor har jeg nevnt det?? Herregud. Dere er en utrolig provoserende gjeng!

Jeg stilte et enkelt spørsmål. Det er ikke et estimat, det var et konkret beløp!

Megler svarte selv nå at han har tatt utgangspunkt i fjorårets avgifter, men skrevet at det var for inneværende år.

Jeg tror du bare skal slå deg til ro med at dette er en liten feil. Du kan velge å krangle og gå videre med det, men summen er så liten og feilen fra mekler så minimal at du må regne med å bruke masse resurser på noe som etter all sansynlighet ikke vil gi deg noe annet enn frustrasjoner. Noe småplukk må man regne med at det er når man kjøper et hus. Konsentrer deg om de sakene som virklig betyr noe.

Skrevet

Hva vil du prøve å få ut av det da? At megler betaler deg 1395 kr? Jeg forstår ikke. du kunne jo i løpet av noen få tastetrykk funnet det ut. Men jeg forstår virkelig ikke problemet her. Det er snakk om 1395 kr ekstra på 12 mnd. Hadde kanskje skjønt det litt mer om det var hver mnd.

Og virkelig? Betalt mindre bare pga de 1395 kr? 😂😂 hahaha du tuller?

Anonymous poster hash: de944...f35

Skrevet

Kjære vene du virker som et kranglete menneske som er opphengt i små detaljer HI.

Anonymous poster hash: 61f00...566

Skrevet

Du får lete med lupe etter feil og mangler på huset slik at du kan få kompensert for det "store tapet" du har lidt!

Latterlig innlegg!

Anonymous poster hash: 0aba8...7d8
Skrevet

Kanskje kan du få mindre søppeldunker, da koster det mindre. Vannmåler om kommunen bruker det.

Når man kjøper hus kjøper man ofte drømmeboligen, du sier du ikke ville kjøpt boligen om du visste utgiftene var ca 1400 høyere i året? Det kan ikke være særlig bolig du har kjøpt.

Anonymous poster hash: 6b2ef...d25

Skrevet

Har dere så små marginer å gå på så burde dere ikke kjøpe så dyrt.

Anonymous poster hash: 79ad6...348

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...