Gå til innhold

Du som har en Pomeranian hund, kan du se hit, er du snill ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en Pomeranian hannhund som er snart 5 år gammel. Første gang at jeg eier en hund. Han er verdens snilleste, liker å kose og å leke og han er rett og slett min bestevenn :) Han har aldri bitet noen, ikke med vilje.

Men, når vi skal til veterinær er det et helvete. Med en gang vi kommer inn begynner han å riste og pese. Hvis de skal rense tennene hans eller se på han i det hele tatt, så må han få sprøyte ellers er det umulig. Han knurrer og prøver å bite, ser ut som den sinna hunden med tenner ut. Prøver de å få på han munnkurv, kan de gi opp med en gang, det er umulig å få på.

Han er litt syk for tiden, så han har hatt mye pes idet siste. Første gang var Mandag for en uke siden, var hos veterinær og han måtte få sprøyte. Så var vi hos en kirurg på Onsdag, da fikk han sprøyte. Så skulle han ta Røntgen på Torsdag, da måtte han få bedøvelse. Og igår tok han CT og bedøvelse da å. Igår kloret han meg på armen idet han skulle få bedøvelse. Jeg blir mer og mer redd :(

Jeg føler meg så dum når han oppfører seg sånn, og hva veterinærer måtte tenke om han.

Er dette vanlig blant miniatyr hunder eller er det bare min?

Anonymous poster hash: d59e0...19a

Skrevet

Har ikke noe med størrelse å gjøre.

Hunden din har vetrinærskrekk.

Min har noe av de samme tendensene.

Jeg begynte å gå innom dyrlegen HVER dag når vi flyttet og skulle bytte dyrlege.

Avtalte med de i skranken. Hver dag på tur svinge vi innom og veide han og han fikk godbit.

Når jeg skulle vaksinere han i våres gikk det SÅ bra.

Anonymous poster hash: 87739...bf5

Skrevet

Jeg begynte å gå innom dyrlegen HVER dag når vi flyttet og skulle bytte dyrlege.

Avtalte med de i skranken. Hver dag på tur svinge vi innom og veide han og han fikk godbit.

Når jeg skulle vaksinere han i våres gikk det SÅ bra. Anonymous poster hash: 87739...bf5

Kanskje jeg ordla meg litt.. Har fått høre av veterinærer at små hunder er ofte mer gneldrete enn store.

Takk for tips, kanskje skal vi prøve på det, var smart :)

Skrevet

Når jeg skulle vaksinere han i våres gikk det SÅ bra. Anonymous poster hash: 87739...bf5

Kanskje jeg ordla meg litt.. Har fått høre av veterinærer at små hunder er ofte mer gneldrete enn store.

Takk for tips, kanskje skal vi prøve på det, var smart :)

Tja. Små hunder KAN være litt vanskeligere på slike ting men det kommer an på oppdragelsen altså.

Klart det er lettere å la en liten hund som din slippe unna med slik oppførsel. Den får ikke gjort så mye skade. Hadde en rottweiler oppført seg slik hadde den blitt avlivet.

En hund er en hund og liten som stor trenger mye av det samme.

Anonymous poster hash: 87739...bf5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...