Gå til innhold

Fosteret har sluttet å hikke..

Anbefalte innlegg

Er over 41 uker og babyen har ikke hikket på flere dager. Vanlige spark og bevegelser er som før, mulig litt mer bevegelse siste dagene. Noen som har hatt det sånn? Det skal sies at babyen har hikket MYE og flere ganger for dag tidligere.

Anonymous poster hash: 17127...451

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144170444-fosteret-har-sluttet-%C3%A5-hikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan i alle verdens dager vet du hvor mye fosteret hikker? Er du på stadig ultralyd? Om det er så tilfelle så vet vel legen om trivselen til fosteret er slik at det er bedre å bli tatt ut, enn å være inne.

Jeg har selv vært innlagt til observason, med daglig ultralyd. Hikking er viktig, men det er jo ikke noe du kan merke.

Anonymous poster hash: 8d939...751

Hvordan i alle verdens dager vet du hvor mye fosteret hikker? Er du på stadig ultralyd? Om det er så tilfelle så vet vel legen om trivselen til fosteret er slik at det er bedre å bli tatt ut, enn å være inne.

Jeg har selv vært innlagt til observason, med daglig ultralyd. Hikking er viktig, men det er jo ikke noe du kan merke.

JO VISST kan man merke hikking!!

Anonymous poster hash: 1d7f5...f7d

Kan ikke merke at fosteret hikker? Ehh jo.....

Anonymous poster hash: bdc6b...1f1

Hvordan i alle verdens dager vet du hvor mye fosteret hikker? Er du på stadig ultralyd? Om det er så tilfelle så vet vel legen om trivselen til fosteret er slik at det er bedre å bli tatt ut, enn å være inne. Jeg har selv vært innlagt til observason, med daglig ultralyd. Hikking er viktig, men det er jo ikke noe du kan merke. Anonymous poster hash: 8d939...751

Har du vært gravid? Man kjenner utrolig godt den hikkinga altså... Mine to hikket masse. Er du usikker ring føden. Når du er så langt er det viktig å følge med på endringer i bevegelsene!

Anonymous poster hash: 46cf7...671

Annonse

Har du noen gang vært gravid??

Selvsagt merker man hikke GODT. Hele magen rister.

Min første var en hikker men kan dessverre ikke huske om det avtok før fødsel.

Den jeg har i magen nå har nesten aldri hikket.

Anonymous poster hash: 6365c...376

Åjoda, hikking merker man godt og skiller seg klart fra andre bevegelser. Har tidligere lest ut i fra forskning at hikking er et trivselstegn fra foster, da det har energi til svelging og dermed pusteøvelser. Man blir bare litt bekymret når man ikke har kjent dette på noen dager. Hilsen hi

Anonymous poster hash: 17127...451

Jeg hadde tatt en telefon og bedt om en sjekk, markant endring i bevegelsesmønster bør sjekkes, syns jeg. Her hikkes det sent og tidlig og jeg vet jeg hadde blitt bekymret om jeg ikke hadde kjent det på en dag eller to. 

Og til første anonym: jo. Ca fra uke 25 vil man kjenne hikking, sterkere for hver uke. Og det er en del av det normale bevegelsesmønsteret til babyen. Om du aldri koblet det opp mot hikking betyr ikke at vi andre ikke gjør det. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...