Gå til innhold

Hva bind?

Anbefalte innlegg

Hva bind brukte dere rett etter fødsel?

Da snakker jeg sånn helt vanlig blødninger etter føden...vet noen blør mye og noen lite. Men sånn helt generelt?

Jeg er eb person som ALDRI har gått med bind, fordi jeg syntes det er veldig ubehagelig :( og dette er noe jeg erlig skal innrømme at jeg gruer meg til... Ja dette er sikkert en liten bagatell forhånd til alt det andre, men slik er det no bare med meg .. Så er på utkikk etter noe bra som "suger" godt, men holder seg liksom litt "tørt(?)" om jeg kan si det? Og som ikke er så aaalt for ubehagelig å gå med...tusen takk for svar på forhånd :-)

Anonymous poster hash: 5623e...942

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144170405-hva-bind/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er på 5 dag etter fødsel og bruker always og libresse i nattbind, disse er veldig tynne og lange. De har god " suge" evne😀. Fungerer supert. Personlig syntes jeg tena blir litt dyrt og noen av de litt større, for store. Skifter ofte!

Lykke til!

Jeg støtter det med nattbind. Jeg bruker ALDRI bind ellers (bare ob), men etter fødsel så er de tynne, men lange nattbindene veldig ok. Gikk med de både dag og natt. De er ikke så tykke at det blir generende. Og det var viktig at de var lange for det er lett at det flyter over. Så fort som blødningene tillot det så gikk jeg over til tena sine tynne (ultra mini) som ikke blir så klamme. Veldig ok. Da gjorde det ikke så mye å ha bind.

Mener ikke å være noen killjoy her. Men har aldri hørt om noen som har blødd lite etter en fødsel. Det var en skikkelig overraskelse for meg når livmoren tømmes i ukene etter fødsel. Mener bare å forberede deg, og håper uken du får hetta, men det kommer store geleklumper med blod og det blør mye. Dette er jo veldig bra at skjer sånn at livmoren trekker seg tilbake og tømmes. Del av en renselsesprosess for kroppen. Men jeg var ikke forberedt med førstemann og synes det var litt voldsomt ettersom jeg aldri hadde hørt om det før. Ob skal selvsagt ikke brukes de første seks ukene da du kan få infeksjoner (det hadde nok ikke holdt unna heller). Det er en liten del av livet og du kommer nok ikke til å bry deg så mye om det som du tenker nå. 😊 klem fra (snart) trebarnsmoren ❤️

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144170405-hva-bind/#findComment-146682472
Del på andre sider

Annonse

Jeg for min del blødde som en foss! Fikk med meg en hel dunge bind fra sykehuset. Og her snakker vi bobbelt opp både med de store bleiebindene og de tykke avlange! Ville heller ha satset på en god og romslig joggebukse du kan bruke de første ukene til det værste gir seg :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144170405-hva-bind/#findComment-146683136
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...