Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #1 Skrevet 21. september 2014 Jeg vet at man kan ta 8 egenmeldingsdager i løpet av 16 sammenhengende dager. Men når den 16 dagers perioden er brukt opp, hva da? Må man ha jobbet en stund igjen før man kan bruke egenmelding, må man ha sykemelding hvis man er syk den 17 dagen? Noen som vet sikkert reglene rundt dette? Jeg har googlet litt, men finner ikke utav det. Anonymous poster hash: ef1a5...d1c
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #2 Skrevet 21. september 2014 Mener det bare er 16 dager faktisk... Er en idiotisk ordning og folk spekulerer i det. Anonymous poster hash: d05c3...05a
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #3 Skrevet 21. september 2014 Du har 28 dager fra første gang du tar ut egenmelding (egenmeldingene følger altså ikke kalenderåret). Iløpet av 16 dager kan du maks ta ut 8 dager, inkl. helg, sammenhengende. Blir du mer syk eller har brukt opp alle dagene dine innenfor en periode må du ha sykemelding. Anonymous poster hash: 2ed84...e52
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #4 Skrevet 21. september 2014 Du har 28 dager fra første gang du tar ut egenmelding (egenmeldingene følger altså ikke kalenderåret). Iløpet av 16 dager kan du maks ta ut 8 dager, inkl. helg, sammenhengende. Blir du mer syk eller har brukt opp alle dagene dine innenfor en periode må du ha sykemelding. Anonymous poster hash: 2ed84...e52 Men hvor lenge må jeg vente før jeg kan bruke egenmelding igjen etter de 16 dagene da? Anonymous poster hash: ef1a5...d1c
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #5 Skrevet 21. september 2014 Mener det bare er 16 dager faktisk... Er en idiotisk ordning og folk spekulerer i det. Anonymous poster hash: d05c3...05a Hva er 16 dager mener du? Anonymous poster hash: ef1a5...d1c
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #6 Skrevet 21. september 2014 Du har 28 dager fra første gang du tar ut egenmelding (egenmeldingene følger altså ikke kalenderåret). Iløpet av 16 dager kan du maks ta ut 8 dager, inkl. helg, sammenhengende. Blir du mer syk eller har brukt opp alle dagene dine innenfor en periode må du ha sykemelding. Anonymous poster hash: 2ed84...e52 Men hvor lenge må jeg vente før jeg kan bruke egenmelding igjen etter de 16 dagene da? Anonymous poster hash: ef1a5...d1c Man må minst gjenoppta arbeidet én dag, for igjen å kunne bruke egenmelding, og det må være innenfor rammen av arbeidsgiverperioden. Dersom den tilsatte har hatt fire egenmeldinger i løpet av 12 måneder, uten å legge fram legeerklæring, eller dersom arbeidsgiver har mistanke om at fraværet ikke skyldes sykdom, kan vedkommende fratas retten til å bruke egenmeldinger. Anonymous poster hash: 2ed84...e52
Twiiie Skrevet 21. september 2014 #7 Skrevet 21. september 2014 Hos oss er det at man kan bruke 8 dager sammenhengende, men må la det gå 16 dager mellom til nestegang...
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #8 Skrevet 21. september 2014 Du har 28 dager fra første gang du tar ut egenmelding (egenmeldingene følger altså ikke kalenderåret). Iløpet av 16 dager kan du maks ta ut 8 dager, inkl. helg, sammenhengende. Blir du mer syk eller har brukt opp alle dagene dine innenfor en periode må du ha sykemelding. Anonymous poster hash: 2ed84...e52 Men hvor lenge må jeg vente før jeg kan bruke egenmelding igjen etter de 16 dagene da? Anonymous poster hash: ef1a5...d1c Man må minst gjenoppta arbeidet én dag, for igjen å kunne bruke egenmelding, og det må være innenfor rammen av arbeidsgiverperioden. Dersom den tilsatte har hatt fire egenmeldinger i løpet av 12 måneder, uten å legge fram legeerklæring, eller dersom arbeidsgiver har mistanke om at fraværet ikke skyldes sykdom, kan vedkommende fratas retten til å bruke egenmeldinger. Anonymous poster hash: 2ed84...e52 "Dersom den tilsatte har hatt fire egenmeldinger i løpet av 12 måneder, uten å legge fram legeerklæring, eller dersom arbeidsgiver har mistanke om at fraværet ikke skyldes sykdom, kan vedkommende fratas retten til å bruke egenmeldinger." Men dette med 4 egenmeldinger på 12 måneder gjelder jo ikke for ia-bedrift. Hva mener du med arbeidsgiverperioden? Uff, beklager at det går litt tregt inn her. Altså.. Jeg har vært syk 5 dager i løpet av perioden 4 - 19 september, jeg var syk fredag 19 september som da var den 16 dagen. Jeg er fremdeles syk og lurer derfor på om jeg må ha sykemeldig eller kan bruke egenmeldig i morra. Fastlegen min har ferie så det er et helsike og få time. Hjemme må jeg være uansett, men hadde vært fint å slippe å krangle med legekontoret Anonymous poster hash: ef1a5...d1c
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #9 Skrevet 21. september 2014 Hos oss er det at man kan bruke 8 dager sammenhengende, men må la det gå 16 dager mellom til nestegang... Vi kan og bruke 8 sammenhengende dager eller 8 dager i løpet av en 16 dagers periode Hmm,jeg blir helt forvirret av de her reglene jeg. At de skal være så vanskelige og forstå. Anonymous poster hash: ef1a5...d1c
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #10 Skrevet 21. september 2014 Hos oss er det at man kan bruke 8 dager sammenhengende, men må la det gå 16 dager mellom til nestegang... Vi kan og bruke 8 sammenhengende dager eller 8 dager i løpet av en 16 dagers periode Hmm,jeg blir helt forvirret av de her reglene jeg. At de skal være så vanskelige og forstå. Anonymous poster hash: ef1a5...d1c "8 dager i løpet av en 16 dagers periode" Dette var det sjefen min som sa, men jeg kan ikke finne det noen plass i ia-reglene Anonymous poster hash: ef1a5...d1c
Twiiie Skrevet 21. september 2014 #11 Skrevet 21. september 2014 Er ikke enkelt dette, men ettersom du har "brukt" 16 dager og ikke er frisk enda, så vil jeg tro du må ha sykmelding.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #12 Skrevet 21. september 2014 Du må ha sykemelding fra legen din da antall egenmeldinger er "brukt opp". For å ha mulighet til å brukehjemme melding igjen må det gå 16 dager uten sykefravær (eget fravær). Er du hjemme i 16 dagers perioden med sykt barn er det ok... Anonymous poster hash: 91591...1d0
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #13 Skrevet 21. september 2014 Når man har brukt opp alle dagene innen 12 mnd. Hvor lenge har man da karantene og må ha sykemelding til man får bruke egenmelding igjen? Anonymous poster hash: 5a3df...a61
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #14 Skrevet 21. september 2014 Du må ha sykemelding fra legen din da antall egenmeldinger er "brukt opp". For å ha mulighet til å brukehjemme melding igjen må det gå 16 dager uten sykefravær (eget fravær). Er du hjemme i 16 dagers perioden med sykt barn er det ok... Anonymous poster hash: 91591...1d0 Du må ha sykemelding fra legen din da antall egenmeldinger er "brukt opp". For å ha mulighet til å brukehjemme melding igjen må det gå 16 dager uten sykefravær (eget fravær). Er du hjemme i 16 dagers perioden med sykt barn er det ok... Anonymous poster hash: 91591...1d0 Takk for oppklarende svar. Da får jeg bare hive meg på telefonen i morgen tidlig og få time hos en av vikarlegene Anonymous poster hash: ef1a5...d1c
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #15 Skrevet 21. september 2014 Du har 28 dager fra første gang du tar ut egenmelding (egenmeldingene følger altså ikke kalenderåret). Iløpet av 16 dager kan du maks ta ut 8 dager, inkl. helg, sammenhengende. Blir du mer syk eller har brukt opp alle dagene dine innenfor en periode må du ha sykemelding.Anonymous poster hash: 2ed84...e52 Men hvor lenge må jeg vente før jeg kan bruke egenmelding igjen etter de 16 dagene da? Anonymous poster hash: ef1a5...d1c Hvis du har brukt 8 egenmeldingsdager i løpet av 16 dager, må du jobbe 16 dager før du kan bruke egenmeldingsdager igjen. Anonymous poster hash: 83dcb...9d5
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #16 Skrevet 21. september 2014 Du har 28 dager fra første gang du tar ut egenmelding (egenmeldingene følger altså ikke kalenderåret). Iløpet av 16 dager kan du maks ta ut 8 dager, inkl. helg, sammenhengende. Blir du mer syk eller har brukt opp alle dagene dine innenfor en periode må du ha sykemelding.Anonymous poster hash: 2ed84...e52 Men hvor lenge må jeg vente før jeg kan bruke egenmelding igjen etter de 16 dagene da? Anonymous poster hash: ef1a5...d1c Hvis du har brukt 8 egenmeldingsdager i løpet av 16 dager, må du jobbe 16 dager før du kan bruke egenmeldingsdager igjen. Anonymous poster hash: 83dcb...9d5 Hvis jeg bare har brukt 5 i løpet av 16 dager da? Anonymous poster hash: ef1a5...d1c
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #17 Skrevet 21. september 2014 Mener det bare er 16 dager faktisk... Er en idiotisk ordning og folk spekulerer i det. Anonymous poster hash: d05c3...05a Hva er 16 dager mener du? Anonymous poster hash: ef1a5...d1c Spørsmålet var hvor lenge en må vente med å bruke egenmelding igjen... 16 dager. Og en kan bruke 8 sammenhengende eller 8 i løpet av 16 dager. Anonymous poster hash: d05c3...05a
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #18 Skrevet 21. september 2014 Du har 28 dager fra første gang du tar ut egenmelding (egenmeldingene følger altså ikke kalenderåret). Iløpet av 16 dager kan du maks ta ut 8 dager, inkl. helg, sammenhengende. Blir du mer syk eller har brukt opp alle dagene dine innenfor en periode må du ha sykemelding.Anonymous poster hash: 2ed84...e52 Men hvor lenge må jeg vente før jeg kan bruke egenmelding igjen etter de 16 dagene da? Anonymous poster hash: ef1a5...d1c Hvis du har brukt 8 egenmeldingsdager i løpet av 16 dager, må du jobbe 16 dager før du kan bruke egenmeldingsdager igjen.Anonymous poster hash: 83dcb...9d5 Hvis jeg bare har brukt 5 i løpet av 16 dager da? Anonymous poster hash: ef1a5...d1c Da har du altså ikke brukt 8, og trenger ikke sykemelding. Men husk at helgen også teller med dersom du bruker egenmelding fredag og mandag! Anonymous poster hash: 3361d...4c3
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #19 Skrevet 21. september 2014 Jeg var kanskje litt rask tidligere.. hvis du brukte din 5. Egenmelding 19. september så har du i helgen brukt 2 dager til slik at du har en egenmelding igjen.. I og med at du var syk på fredag og igjen i morgen tror jeg du uansett av IA ordning eller ei må ha sykemelding nå.. men det kan sikkert legekontoret svare på :-) God bedring! Anonymous poster hash: 91591...1d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå