Gå til innhold

Baby 5 mnd 39,6 i feber etter vaksine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun tok vaksine i går og har 39,6 i feber. Hun er også utilpass, så hun har fått paracet. Feberen er nå på 38,3 og hun sover i vogna etter å ha drukket melk. Hun har litt nedsatt allmenntilstand og er også snørrete. Men hun sover, drikker/spiser, tisser, bæsjer og er våken og tilstede. Er jeg hysterisk hvis jeg ringer legevakten? Syns bare feberen ble så høy. Hun er ganske varm av seg til vanlig og ligger på rundt 37,5-37,7

Anonymous poster hash: 168f8...160

Skrevet

Ta en telefon.

Anbefaler deg også å melde dette som en bivirkning. Dette blir sjelden rapportert, og derfor er hyppigheten av "vanlige bivirkninger" mest trolig stort underrapportert. Det er også viktig å få det dokumentert at hun ble dårlig etter vaksinen hvis det skulle få noen senfølger (noe det som regel ikke gjør!).

Du kan selv rapportere inn bivirkning via nettet.

Anonymous poster hash: df92f...441
Skrevet

Er helt vanlig med litt feber etter en vaksine. Ville likevel tatt en tlf til legevakta, om du er bekymret over allmenntilstanden til barnet.

Anonymous poster hash: 841fc...a68
Skrevet

hysterisk

Anonymous poster hash: a0a0d...b20
Skrevet

Jeg vil ikke si jeg er bekymret. Hun er utilpass, men blid og fornøyd stort sett. Det er bare den høye feberen som jeg er bekymret over, siden hun er så liten.

Skrevet

Ville spart meg for å ringe legevakten. Når formen er så fin gjør de absolutt ingenting uansett. Om feberen er så høy etter 4-5 dager kan du ta kontakt med fastlege.

Anonymous poster hash: c6786...59e
Skrevet

Ville spart meg for å ringe legevakten. Når formen er så fin gjør de absolutt ingenting uansett. Om feberen er så høy etter 4-5 dager kan du ta kontakt med fastlege.

Anonymous poster hash: c6786...59e

Det er ikke normalt å ha nesten 40 i feber i 4-5 dager! Men småbarn får gjerne høy feber etter en vaksine, men den skal gå ned etter kort tid med paracet. Bedre å ringe en gang for mye, enn en gang for lite. Sykepleieren er jo der for å ta i mot telefoner, og syke.

Anonymous poster hash: 841fc...a68

Skrevet

Er vanlig med feber etter vaksine ja, men ta en telefon alikevell. Det hadde jeg gjort. 

Ikke sikkert at du trenger å dra til legen, men for " sikkerhets skyld". Følg med tempen så den ikke bli noe høyere iallefall :)

Anonymous poster hash: d8161...218
Skrevet (endret)

Det er vanlig etter vaksinen. Barn får høyere feber enn voksne. Ganske vanlig. Over 40 hadde jeg ringt , men dette høres veldig normalt ut. Allmentilstanden høres bra ut og feberen har gått ned..Uansett så gjør du hva du føler er riktig:)

Endret av *Smiley*
Skrevet

Snørrete er ikke en vanlig reaksjon etter vaksine, så sannsynligvis har hun hatt en liten infeksjon i kroppen da hun fikk vaksinen. Er du nervøs kan du ringe legevaken, de vil berolige deg, de vil nok ikke be deg komme så lenge allmenntilstanden ikke er verre. Hun har dessuten en høy temperatur til vanlig, da vil jo også feberen bli høyere. Min lille ligger på 36.5-37 og fikk 40 i feber etter vaksinen, men det ga seg raskt. Ring dersom du ønsker å bli beroliget, hvis ikke venter du 3dager og tar kontakt med fastlegen dersom feberen ikke har gått ned. God bedring til lille.

Anonymous poster hash: 80084...7fd

Skrevet

Takk for svar. Er glad jeg ikke ringte. Hun hadde over 39 i går kveld, og sov godt hele natten etter hun fikk en paracet (var ganske utilpass). I løpet av natten så forsvant feberen og nå er hun bare litt snørrete og tilbake til normalen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...