Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #26 Skrevet 20. september 2014 Gull og sølv inneholder IKKE nikkel. Hvor tar dere det fra? Det er forbudt i Norge, og som skrevet over, det er kun utenlandske varer man kan risikere å få nikkel i. Hilsen gullsmed Anonymous poster hash: ebf12...f30
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #27 Skrevet 20. september 2014 Ah, er det ikke herlig hvordan dere indoktrinerer småjentene med at å lide skal til for å være pen nok. Anonymous poster hash: 15e80...515 Hvor står det at det er småjente? Anonymous poster hash: 30ec3...0c1
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #28 Skrevet 20. september 2014 Ah, er det ikke herlig hvordan dere indoktrinerer småjentene med at å lide skal til for å være pen nok. Anonymous poster hash: 15e80...515 Hvor står det at det er småjente?Anonymous poster hash: 30ec3...0c1 Etter å ha hatt hull i ørene i 3 år må hun fortsatt ha hjelp av mamma. Da er det en småjente. Anonymous poster hash: 14740...bac
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #29 Skrevet 20. september 2014 Ah, er det ikke herlig hvordan dere indoktrinerer småjentene med at å lide skal til for å være pen nok. Anonymous poster hash: 15e80...515 Hvor står det at det er småjente?Anonymous poster hash: 30ec3...0c1 Etter å ha hatt hull i ørene i 3 år må hun fortsatt ha hjelp av mamma. Da er det en småjente. Anonymous poster hash: 14740...bac Hun er tenåring. Men å takle betennelse osv er ikke enkelt for hun. Noe mer du skulle diskutere? Anonymous poster hash: 5175e...556
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #30 Skrevet 20. september 2014 Ah, er det ikke herlig hvordan dere indoktrinerer småjentene med at å lide skal til for å være pen nok. Anonymous poster hash: 15e80...515 Hvor står det at det er småjente?Anonymous poster hash: 30ec3...0c1 Etter å ha hatt hull i ørene i 3 år må hun fortsatt ha hjelp av mamma. Da er det en småjente.Anonymous poster hash: 14740...bac Hun er tenåring. Men å takle betennelse osv er ikke enkelt for hun. Noe mer du skulle diskutere? Anonymous poster hash: 5175e...556 Du oppdager at det er et problem med ørene, du bestemmer hvilke dobbel hun bruker, du bestemmer behandling, du handler inn det du trenger for å behandle ørene, "dere" glemte å sette inn dobbelte. Etter aktivitetsdag osv. Da er jenta en småjente, i det minste mentalt. Anonymous poster hash: 14740...bac
mamma_til_gutt Skrevet 20. september 2014 #31 Skrevet 20. september 2014 Kjøp sølv, gull er det mange som reagerer på, da det ikke er rent. Rens ofte og pass på å ikke ha dobben så stram. Går seg til, men er nok litt ubehagelig nå. God bedring.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #32 Skrevet 20. september 2014 Gull og sølv inneholder IKKE nikkel. Hvor tar dere det fra? Det er forbudt i Norge, og som skrevet over, det er kun utenlandske varer man kan risikere å få nikkel i. Hilsen gullsmed Anonymous poster hash: ebf12...f30 Da kan du tydeligvis ikke jobben din. Hilsen piercer. Anonymous poster hash: c6e5b...b9f
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #33 Skrevet 20. september 2014 Gull og sølv inneholder IKKE nikkel. Hvor tar dere det fra? Det er forbudt i Norge, og som skrevet over, det er kun utenlandske varer man kan risikere å få nikkel i. Hilsen gullsmed Anonymous poster hash: ebf12...f30 Da kan du tydeligvis ikke jobben din. Hilsen piercer. Anonymous poster hash: c6e5b...b9f Hvis du tenker på kirurgisk stål inneholder det nikkel, men det frigis ikke fra produktet.. Ingen av varene i min butikk inneholder nikkel, så ikke kom her å si at jeg ikke kan jobben min. Jeg bruker hodet når jeg velger leverandører. Anonymous poster hash: ebf12...f30
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #34 Skrevet 20. september 2014 Gull og sølv inneholder IKKE nikkel. Hvor tar dere det fra? Det er forbudt i Norge, og som skrevet over, det er kun utenlandske varer man kan risikere å få nikkel i. Hilsen gullsmed Anonymous poster hash: ebf12...f30 Da kan du tydeligvis ikke jobben din. Hilsen piercer. Anonymous poster hash: c6e5b...b9f Hvis du tenker på kirurgisk stål inneholder det nikkel, men det frigis ikke fra produktet.. Ingen av varene i min butikk inneholder nikkel, så ikke kom her å si at jeg ikke kan jobben min. Jeg bruker hodet når jeg velger leverandører. Anonymous poster hash: ebf12...f30 Snakker såklart ikke om kirurgisk stål, det er en kjent sak at det inneholder nikkel. Over tid kan de lekke nikkel om de blir slitt. Jo det sier jeg, hvitt gull feks inneholder fortsatt nikkel. Som gullsmed bør du vite det. Derfor sier jeg akkurat det jeg vil om hvordan du utfører jobben din. Anonymous poster hash: c6e5b...b9f
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #35 Skrevet 20. september 2014 Sett inn slike øreringer sånne gammeldagse rundinger. Da får det nok med luft Anonymous poster hash: 73288...a0d Nå har ikke datteren min hull i øret, men den gang jeg fikk verk i hull nummer to når jeg var 18, satt jeg i små ringer i gull (rent metall ingen er allergisk mot). Med ring får man luft forran og bak som hjelper helingen, og så kan man vri på ringen for å få ut verken. Tok også litt basimesin salve (eller hvordan det nå skrives) på ringen og vred på den slik at det kom inn i hullet. Anonymous poster hash: 3125b...35f
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 20. september 2014 #36 Skrevet 20. september 2014 Sett inn slike øreringer sånne gammeldagse rundinger. Da får det nok med luft Anonymous poster hash: 73288...a0d Nå har ikke datteren min hull i øret, men den gang jeg fikk verk i hull nummer to når jeg var 18, satt jeg i små ringer i gull (rent metall ingen er allergisk mot). Med ring får man luft forran og bak som hjelper helingen, og så kan man vri på ringen for å få ut verken. Tok også litt basimesin salve (eller hvordan det nå skrives) på ringen og vred på den slik at det kom inn i hullet. Anonymous poster hash: 3125b...35f Du skal aldri vri på ringen, det trekker verk inn i hullet.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #37 Skrevet 20. september 2014 Gull og sølv inneholder IKKE nikkel. Hvor tar dere det fra? Det er forbudt i Norge, og som skrevet over, det er kun utenlandske varer man kan risikere å få nikkel i. Hilsen gullsmed Anonymous poster hash: ebf12...f30 Da kan du tydeligvis ikke jobben din. Hilsen piercer. Anonymous poster hash: c6e5b...b9f Hvis du tenker på kirurgisk stål inneholder det nikkel, men det frigis ikke fra produktet.. Ingen av varene i min butikk inneholder nikkel, så ikke kom her å si at jeg ikke kan jobben min. Jeg bruker hodet når jeg velger leverandører. Anonymous poster hash: ebf12...f30 Snakker såklart ikke om kirurgisk stål, det er en kjent sak at det inneholder nikkel. Over tid kan de lekke nikkel om de blir slitt. Jo det sier jeg, hvitt gull feks inneholder fortsatt nikkel. Som gullsmed bør du vite det. Derfor sier jeg akkurat det jeg vil om hvordan du utfører jobben din. Anonymous poster hash: c6e5b...b9f Jeg kan love deg at vi ikke bruker nikkel. Jeg bruker palladium, og alt fra leverandørene mine er nikkelfritt, bortsett fra et par ringer jeg velger bort.. Kundene vil ikke ha det. Hvitgullet vårt er palladium, og rhodinert. Lurer litt på hvor du handler fra hvis du får varer der alt inneholder nikkel.. Anonymous poster hash: ebf12...f30
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #38 Skrevet 20. september 2014 Gull og sølv inneholder IKKE nikkel. Hvor tar dere det fra? Det er forbudt i Norge, og som skrevet over, det er kun utenlandske varer man kan risikere å få nikkel i. Hilsen gullsmed Anonymous poster hash: ebf12...f30 Da kan du tydeligvis ikke jobben din. Hilsen piercer. Anonymous poster hash: c6e5b...b9f Hvis du tenker på kirurgisk stål inneholder det nikkel, men det frigis ikke fra produktet.. Ingen av varene i min butikk inneholder nikkel, så ikke kom her å si at jeg ikke kan jobben min. Jeg bruker hodet når jeg velger leverandører. Anonymous poster hash: ebf12...f30 Snakker såklart ikke om kirurgisk stål, det er en kjent sak at det inneholder nikkel. Over tid kan de lekke nikkel om de blir slitt. Jo det sier jeg, hvitt gull feks inneholder fortsatt nikkel. Som gullsmed bør du vite det. Derfor sier jeg akkurat det jeg vil om hvordan du utfører jobben din. Anonymous poster hash: c6e5b...b9f Jeg kan love deg at vi ikke bruker nikkel. Jeg bruker palladium, og alt fra leverandørene mine er nikkelfritt, bortsett fra et par ringer jeg velger bort.. Kundene vil ikke ha det. Hvitgullet vårt er palladium, og rhodinert. Lurer litt på hvor du handler fra hvis du får varer der alt inneholder nikkel.. Anonymous poster hash: ebf12...f30 Jeg tar ikke inn varer av gull, sølv eller kirurgisk stål. Kun titan og bioplast blir brukt i studioet mitt. Anonymous poster hash: c6e5b...b9f
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #39 Skrevet 20. september 2014 bruk klorhexidin i stedet (det "tørker", i motstening til pyrisept) :-) skyll først med saltvann. Jeg har hatt hull i ørnene tre ganger, alle tre gangene har jeg fått betennelse, og hullene har grodd igjen. Har gitt opp. Kroppen min vil bare ikke ha fremmedlegemer i ørene :-) Anonymous poster hash: 2a9fb...abf
Anonym bruker Skrevet 20. september 2014 #40 Skrevet 20. september 2014 håper det ornder seg, tror det er noen det aldri gror på. Jeg tok hull i ørene da jeg var 15, og de har aldri grodd ordentlig, selv om jeg gjorde alt riktig. Orket ikke å bruke dem mer til slutt for fikk sår og blødde hver gang. er 23 nå og jeg kan sette inn øredobber om jeg vil, så hullene er der, men de går opp og blir til sår.. så ja, merkelig Anonymous poster hash: cf62f...e3b
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #41 Skrevet 21. september 2014 Hei og takk for svar. Kjøpte sølv , små og luftige. Renser med klorhexidin(?) og det er nå kun det ene øret som er noe hovent og irritert på baksiden. Tenker det ordner seg ganske så greit, så får jeg satse på at hun tåler disse i sølv! Rører ikke de og vrir heller ikke. Takk for hjelpen, så får jeg krysse fingrene for at det roer seg Anonymous poster hash: 5175e...556
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #42 Skrevet 21. september 2014 Rens med saltvann. ALDRI PYRISEPT ! Anonymous poster hash: 50d47...a64
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #43 Skrevet 21. september 2014 Rens med saltvann. ALDRI PYRISEPT ! Anonymous poster hash: 50d47...a64 Gjør ikke det:) Anonymous poster hash: 5175e...556
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå