Gå til innhold

Jenta har fått betennelse i hullene i ørene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gull og sølv inneholder IKKE nikkel. Hvor tar dere det fra?

Det er forbudt i Norge, og som skrevet over, det er kun utenlandske varer man kan risikere å få nikkel i.

Hilsen gullsmed

Anonymous poster hash: ebf12...f30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ah, er det ikke herlig hvordan dere indoktrinerer småjentene med at å lide skal til for å være pen nok. Anonymous poster hash: 15e80...515

Hvor står det at det er småjente?

Anonymous poster hash: 30ec3...0c1

Skrevet

Ah, er det ikke herlig hvordan dere indoktrinerer småjentene med at å lide skal til for å være pen nok. Anonymous poster hash: 15e80...515

Hvor står det at det er småjente?Anonymous poster hash: 30ec3...0c1

Etter å ha hatt hull i ørene i 3 år må hun fortsatt ha hjelp av mamma. Da er det en småjente.

Anonymous poster hash: 14740...bac

Skrevet

Etter å ha hatt hull i ørene i 3 år må hun fortsatt ha hjelp av mamma. Da er det en småjente.

Hun er tenåring. Men å takle betennelse osv er ikke enkelt for hun. Noe mer du skulle diskutere?

Anonymous poster hash: 5175e...556

Skrevet

Etter å ha hatt hull i ørene i 3 år må hun fortsatt ha hjelp av mamma. Da er det en småjente.Anonymous poster hash: 14740...bac

Hun er tenåring. Men å takle betennelse osv er ikke enkelt for hun. Noe mer du skulle diskutere? Anonymous poster hash: 5175e...556
Du oppdager at det er et problem med ørene, du bestemmer hvilke dobbel hun bruker, du bestemmer behandling, du handler inn det du trenger for å behandle ørene, "dere" glemte å sette inn dobbelte. Etter aktivitetsdag osv. Da er jenta en småjente, i det minste mentalt.

Skrevet

Kjøp sølv, gull er det mange som reagerer på, da det ikke er rent. Rens ofte og pass på å ikke ha dobben så stram. Går seg til, men er nok litt ubehagelig nå. God bedring.

Skrevet

Det er forbudt i Norge, og som skrevet over, det er kun utenlandske varer man kan risikere å få nikkel i.

Hilsen gullsmed

Da kan du tydeligvis ikke jobben din.

Hilsen piercer.

Anonymous poster hash: c6e5b...b9f

Skrevet

Hilsen gullsmed

Hilsen piercer.

Hvis du tenker på kirurgisk stål inneholder det nikkel, men det frigis ikke fra produktet.. Ingen av varene i min butikk inneholder nikkel, så ikke kom her å si at jeg ikke kan jobben min. Jeg bruker hodet når jeg velger leverandører.

Skrevet

Hilsen gullsmed

Hilsen piercer.

Hvis du tenker på kirurgisk stål inneholder det nikkel, men det frigis ikke fra produktet.. Ingen av varene i min butikk inneholder nikkel, så ikke kom her å si at jeg ikke kan jobben min. Jeg bruker hodet når jeg velger leverandører.

Snakker såklart ikke om kirurgisk stål, det er en kjent sak at det inneholder nikkel. Over tid kan de lekke nikkel om de blir slitt.

Jo det sier jeg, hvitt gull feks inneholder fortsatt nikkel. Som gullsmed bør du vite det. Derfor sier jeg akkurat det jeg vil om hvordan du utfører jobben din.

Skrevet

Sett inn slike øreringer sånne gammeldagse rundinger.

Da får det nok med luft

Anonymous poster hash: 73288...a0d

Nå har ikke datteren min hull i øret, men den gang jeg fikk verk i hull nummer to når jeg var 18, satt jeg i små ringer i gull (rent metall ingen er allergisk mot).

Med ring får man luft forran og bak som hjelper helingen, og så kan man vri på ringen for å få ut verken.

Tok også litt basimesin salve (eller hvordan det nå skrives) på ringen og vred på den slik at det kom inn i hullet.

Anonymous poster hash: 3125b...35f

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Sett inn slike øreringer sånne gammeldagse rundinger.

Da får det nok med luft

Anonymous poster hash: 73288...a0d

Nå har ikke datteren min hull i øret, men den gang jeg fikk verk i hull nummer to når jeg var 18, satt jeg i små ringer i gull (rent metall ingen er allergisk mot).

Med ring får man luft forran og bak som hjelper helingen, og så kan man vri på ringen for å få ut verken.

Tok også litt basimesin salve (eller hvordan det nå skrives) på ringen og vred på den slik at det kom inn i hullet.

Anonymous poster hash: 3125b...35f

Du skal aldri vri på ringen, det trekker verk inn i hullet.

Skrevet

Hilsen gullsmed

Hilsen piercer.

Snakker såklart ikke om kirurgisk stål, det er en kjent sak at det inneholder nikkel. Over tid kan de lekke nikkel om de blir slitt.

Jo det sier jeg, hvitt gull feks inneholder fortsatt nikkel. Som gullsmed bør du vite det. Derfor sier jeg akkurat det jeg vil om hvordan du utfører jobben din.

Jeg kan love deg at vi ikke bruker nikkel. Jeg bruker palladium, og alt fra leverandørene mine er nikkelfritt, bortsett fra et par ringer jeg velger bort.. Kundene vil ikke ha det.  Hvitgullet vårt er palladium, og rhodinert. 

Lurer litt på hvor du handler fra hvis du får varer der alt inneholder nikkel..

Skrevet

Hilsen gullsmed

Hilsen piercer.

Jeg kan love deg at vi ikke bruker nikkel. Jeg bruker palladium, og alt fra leverandørene mine er nikkelfritt, bortsett fra et par ringer jeg velger bort.. Kundene vil ikke ha det.  Hvitgullet vårt er palladium, og rhodinert. 

Lurer litt på hvor du handler fra hvis du får varer der alt inneholder nikkel..

Jeg tar ikke inn varer av gull, sølv eller kirurgisk stål. Kun titan og bioplast blir brukt i studioet mitt.

Skrevet

bruk klorhexidin i stedet (det "tørker", i motstening til pyrisept) :-) skyll først med saltvann.

Jeg har hatt hull i ørnene tre ganger, alle tre gangene har jeg fått betennelse, og hullene har grodd igjen. Har gitt opp. Kroppen min vil bare ikke ha fremmedlegemer i ørene :-)

Anonymous poster hash: 2a9fb...abf
Skrevet

håper det ornder seg, tror det er noen det aldri gror på. Jeg tok hull i ørene da jeg var 15, og de har aldri grodd ordentlig, selv om jeg gjorde alt riktig. Orket ikke å bruke dem mer til slutt for fikk sår og blødde hver gang. er 23 nå og jeg kan sette inn øredobber om jeg vil, så hullene er der, men de går opp og blir til sår.. så ja, merkelig

Anonymous poster hash: cf62f...e3b
Skrevet

Hei og takk for svar.

Kjøpte sølv , små og luftige. Renser med klorhexidin(?) og det er nå kun det ene øret som er noe hovent og irritert på baksiden. Tenker det ordner seg ganske så greit, så får jeg satse på at hun tåler disse i sølv! Rører ikke de og vrir heller ikke. Takk for hjelpen, så får jeg krysse fingrene for at det roer seg

Skrevet

Rens med saltvann. ALDRI PYRISEPT !

Anonymous poster hash: 50d47...a64

Skrevet

Rens med saltvann. ALDRI PYRISEPT !

Anonymous poster hash: 50d47...a64

Gjør ikke det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...