Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #1 Skrevet 19. september 2014 Alt har gått flott, men så glemte vi å sette inn de etter en liten stund uten . De var da litt vanskelig å sette inn igjen, men det gikk. Idag to dager etter blødde det litt bak på øreflippene, tatt dobbene ut og renset med pyricet . Men hva gjør jeg videre ? Lar det roe seg og håpe de ikke gror igjen etter disse sårene, eller sette inn andre og rense ofte ? Hun har hatt hullene i straks 3 år så det forbauset meg at de hadde nesten grodd igjen . Trenger råd !! Anonymous poster hash: 5175e...556
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #2 Skrevet 19. september 2014 Videre bør du bruke litt tid på å skamme deg over å ha påført henne dette. Anonymous poster hash: 14740...bac
<3 2G <3 Skrevet 19. september 2014 #3 Skrevet 19. september 2014 Rens med saltvann! Ikke Pyrisept, det holder sårene åpne. Ha i dobber, ellers så kan de gro helt igjen. Er du sikker på at det ikke er allergi som gjør det?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #4 Skrevet 19. september 2014 Hos noen gror hullene fort og hos andre gror de aldri. Jeg har alltid renset med pyrisept, har hatt noen betennelser i mine 8 hull i ørene. Og sårene har grodd fint og fort. Fortsett å rens morgen og kveld, la hullene lufttørke i noen få min etterpå og sett inn øredobbene. Husk å vaske hendene først og rense øredobbene også med pyrisept eller saltvann. Anonymous poster hash: ab8f1...354
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #5 Skrevet 19. september 2014 Sett inn slike øreringer sånne gammeldagse rundinger. Da får det nok med luft Anonymous poster hash: 73288...a0d
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #6 Skrevet 19. september 2014 Videre bør du bruke litt tid på å skamme deg over å ha påført henne dette. Anonymous poster hash: 14740...bac Ja, ok jeg skal sitte og skamme meg. etter 3 år med et sterkt ønske om å få hull i ørene så fikk hun det. Men det var ikke temaet i dette. Anonymous poster hash: 5175e...556
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #7 Skrevet 19. september 2014 takk for svar dere andre. Jeg skal dra og kjøpe slike sølvringer imorgen, og sette de inn snarest . hun sover uten i natt siden hun "dro av" en sånn sår rue bakpå som hadde kommet.Jeg mistenker at hun har presset de bakendene ( som er av gummi) litt for langt inn. dette er sølv, og hun har aldri reagert på sølv i forbindelse med allergi før. bare alt annet. men jeg kjøper da slike ringer imorgen ( på gullsmed?) og setter de inn så fort som mulig. Det gror vel ikke i løpet av natten. Ok, jeg får kjøpe saltvann på apoteket imorgen også. JEg er bare vant med å rense mine feks med pyrisept, så tenkte det var vanlig nå også, men da gjør jeg IKKE det mer, hvis det holder sårene åpne. Anonymous poster hash: 5175e...556
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #9 Skrevet 19. september 2014 Ikke bruk Pyrisept i allefall. takk. da har jeg lært, siden jeg gjorde det med en gang jeg så det istad. feil av meg, men da gjør jeg det iallfall ikke igjen! ut og handle med en gang det åpner imorgen Anonymous poster hash: 5175e...556
MammantilNurket Skrevet 19. september 2014 #10 Skrevet 19. september 2014 Videre bør du bruke litt tid på å skamme deg over å ha påført henne dette. Anonymous poster hash: 14740...bac For alt du vet er datteren til HI 16 år ... Synes ikke at du skal dømme folk så raskt.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #11 Skrevet 19. september 2014 Det stemmer MammantilNurket... Jeg har ikke sagt alder på barnet, og nei hun er ikke bitteliten, men er dog ikke det d handler om Takk til dere som har svart! Anonymous poster hash: 5175e...556
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #12 Skrevet 19. september 2014 Ville kjøpt ringer i ekte gull, da får ørene luft og faren for allergi er mindre. Jeg får sår med en gang jeg bruker sølv. Anonymous poster hash: 43986...376
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #13 Skrevet 19. september 2014 Ville kjøpt ringer i ekte gull, da får ørene luft og faren for allergi er mindre. Jeg får sår med en gang jeg bruker sølv. Anonymous poster hash: 43986...376 ja jeg kan godt kjøpe ringer i gull. Skal til gullsmed imorgen tidlig, så kjøper det som er best for hun. Hun er veldig sterk sånn sett, og er fast bestemt på at de IKKE må gro igjen, så hun er veldig flink håper det roer seg raskt Anonymous poster hash: 5175e...556
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #14 Skrevet 19. september 2014 Jeg kan ikke helt skjønne hvorfor dere tok ut øredobbene i første omgang jeg da, men nå er det over 30 år siden jeg selv fikk hull i ørene. Hva du velger å gjøre med barnet ditt er opp til deg så lenge du ikke skader det i nevneverdig grad. Lær barnet å rulle røre på øredobbene (uten å røre huden) med rene fingre mange ganger daglig i tillegg til å rense som mange beskriver ovenfor her. Anonymous poster hash: 07b6c...4b6
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #15 Skrevet 19. september 2014 Jeg kan ikke helt skjønne hvorfor dere tok ut øredobbene i første omgang jeg da, men nå er det over 30 år siden jeg selv fikk hull i ørene. Hva du velger å gjøre med barnet ditt er opp til deg så lenge du ikke skader det i nevneverdig grad. Lær barnet å rulle røre på øredobbene (uten å røre huden) med rene fingre mange ganger daglig i tillegg til å rense som mange beskriver ovenfor her. Anonymous poster hash: 07b6c...4b6 Du mener tidligere ? Eller ikveld ? For ikveld tok vi de ut for hun blødde . Altså hu har hatt øredobber i 2 år nå, så de var bare ute et par dager Pga aktivitetsdager og glemte det deretter . Men ja de var litt trøblete å sette inn igjen, dog ikke veldig. Men ville ikke la de være på i natt da siden det blødde men skal kjøpe ringer imorgen Anonymous poster hash: 5175e...556
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #16 Skrevet 19. september 2014 Jeg ville ikke anbefalt ringer da, fordi de er litt tyngre og har en kant som kan gnage (hvis ikke det er hel ring som er like tynn rundt hele). Ville heller valgt små øredobber a la første-øredobber. Anonymous poster hash: b4d6a...cee
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #17 Skrevet 19. september 2014 De nye ringene har ingen kant og klipse sammen med magnet og tres ikke inn i den andre enden. Det hjalp hvertfall da jenta mi fikk betennelse (hun hadde også dyttet proppen helt inn) Ringene er heller ikke tunge eller store. Kjøpte sølv. Anonymous poster hash: 73288...a0d
PrinsesseHengepupp Skrevet 19. september 2014 #18 Skrevet 19. september 2014 Gullringer (evt tre, bein ,silikon eller plast), rens med saltvann, bruk evt basimycin dersom det er betent. Sølv har høy andel nikkel og andre allergener som vil kunne motarbeide tilhelingen. La ringene være mest mulig i fred med unntak av ved rens.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #19 Skrevet 19. september 2014 Du burde sette inn dobber i nikkelfritt eller gull.. ikke ringer. Rens med klorhexidin, rull og ikke ta de ut! Da vill det helt sikkert roe seg om en ukes tid:) Anonymous poster hash: 9a323...0c0
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #20 Skrevet 19. september 2014 Gull inneholder da både nikkel og annen dritt? Anonymous poster hash: cdf27...dd8
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #21 Skrevet 19. september 2014 Dere har ikke peiling, ingen bruker nikkel i sølv og gull lenger. Dobbelsjekk hvis det er utenlandske varer, men alt som lages i Norge er uten nikkel. Anonymous poster hash: ebf12...f30
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #22 Skrevet 19. september 2014 Jeg var meget fornøyd med øredobbene hun fikk skutt inn i øret . De satt godt ( hu har en merkelig tendens til å miste de). Men så klarte jeg å miste en i sluket da de skulle byttes. Kanskje jeg kan dra til samme sted som hun fikk de og kjøpe tilsvarende ? De satt i tillegg super godt , med et slikt hakk ytterst på pinnen slik at den ikke ble stram heller . Hun er som meg Mtp å reagere på div. Har ikkr reagert på disse k sølv. Heller ikke noen i gull ( som hun også mistet ). Skal kjøpe nye imorgen tidlig ( stresser litt med det siden hun ikke har noen ini nå...) blir ikke akkurat veldig gøy de sekundene vi setter inn nye . Men ok liste , hva må jeg kjøpe imorgen ?! Anonymous poster hash: 5175e...556
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 19. september 2014 #23 Skrevet 19. september 2014 Alt har gått flott, men så glemte vi å sette inn de etter en liten stund uten . De var da litt vanskelig å sette inn igjen, men det gikk. Idag to dager etter blødde det litt bak på øreflippene, tatt dobbene ut og renset med pyricet . Men hva gjør jeg videre ? Lar det roe seg og håpe de ikke gror igjen etter disse sårene, eller sette inn andre og rense ofte ? Hun har hatt hullene i straks 3 år så det forbauset meg at de hadde nesten grodd igjen . Trenger råd !! Anonymous poster hash: 5175e...556 For det første, ikke ta på hullet/smykkene med skitne fingre, aka hender som ikke er spritet. For det andre, IKKE bruk pyrisept, det forsinker helingsprosessen og gir stygge arr. Bruk saltvannspray ! Siden uhellet allerede er ute, skaff henne øredobber fra en skikkelig piercer, de vil nemlig være uten nikkel. Nikkelfritt, gull og sølv inneholder alle nikkel desverre. Du skal ikke la det gro igjen, da lukker du betennelsen inn i hullene, noe som gir disse klumpene i arret som mange har. Mitt råd er å skaffe dobber av titan hos piercer, rens med saltvannspray som skal sprayes på for deretter å lufttørke, ca 3 ganger for dag. En til to ganger om dagen kan du koke opp vann som du blander grønnsåpe i, dypp en bomullsdott i det og hold mot øret der dobbene er, så varmt vann som hun bare klarer, husk å sprit hendene før du tar borti ørene hennes. Saltvannet renser, mens det varme grønnsåpevannet trekker ut verk og demper betennelsen. Folk får bare halshugge meg men det verste jeg vet er å se barn med hull i ørene, det er alt for lett å få betennelse når man er så små. Barn har ikke behov for hull i ørene, spesielt ikke slik møkk som blir gjort hos frisøren i alt annet enn sterile omgivelser og med helt feil utstyr og helt feil teknikk.
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 19. september 2014 #24 Skrevet 19. september 2014 Jeg kan ikke helt skjønne hvorfor dere tok ut øredobbene i første omgang jeg da, men nå er det over 30 år siden jeg selv fikk hull i ørene. Hva du velger å gjøre med barnet ditt er opp til deg så lenge du ikke skader det i nevneverdig grad. Lær barnet å rulle røre på øredobbene (uten å røre huden) med rene fingre mange ganger daglig i tillegg til å rense som mange beskriver ovenfor her. Anonymous poster hash: 07b6c...4b6 Nei! Dobbene skal absolutt ikke rulles på, de skal faktisk ikke røres i det heletatt. De gror på ingen måte fast slik noen liker å tro. Å rulle på dem vil faktisk irritere hullene og gi rom for bakterier, i tiilegg til at verk blir dratt inn i hullene så de blir enda mer skadet og gir enda større fare for betennelse. Dette hadde alle visst om de tok hull hos en ekte piercer istedet for en frisør som ikke har nok kompetanse ifht å gjennomhulle deler av kroppen.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #25 Skrevet 19. september 2014 Ah, er det ikke herlig hvordan dere indoktrinerer småjentene med at å lide skal til for å være pen nok. Anonymous poster hash: 15e80...515
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå