Gå til innhold

Hjelp til fornavn nummer to til gutter

Anbefalte innlegg

Det er så mange nydelige, lange navn som kan brukes som navn nummer to på jenter. Leonore, Constanse, Cornelia, Nicoline, for å nevne noen. For gutter sliter jeg derimot veldig.

Aleksander synes jeg er for kjedelig og vanlig, oppbrukt, rett og slett. Sebastian synes jeg er litt "useriøst", vet ikke hvorfor. Theodor er fint, men dessverre "opptatt". Liker godt Amadeus, men redd det er for spesielt igjen. Kan i alle fall ikke stå sammen med hva som helst. Nikolai er veldig fint, men mulig litt for vanlig. Har vurdert Martinus og Andreas, men liker de ikke godt nok. Sakarias får jeg ikke bestemt meg for om jeg liker. Aurelio synes jeg er svært fint, men skeptisk til om det funker i Norge.. Ferdinand synes jeg er flott, men passer ikke så godt som navn nummer to. Leander, Chrisander o.l. skjer ikke.. Første fornavn blir nok to stavelser, men ikke helt sikkert.

Oppsummert: liker Nikolai og Amadeus, men har lyst til å ha flere alternativer.

Noen som vil hjelpe meg? Er det noen flotte navn jeg ikke har kommet på selv? Helst fire stavelser, men ser at det er vanskelig, så åpen for tre også.

Anonymous poster hash: 522d2...812

Fortsetter under...

Takk for forslag:) To stavelser blir nok for kort, når det første har to. F.eks. Peder Arthur går ikke helt i mitt hode.

Amandus er fint, men liker nok Amadeus hakket bedre.

Kornelius liker jeg, men dessverre er Cornelia brukt av noen nære.

Leopold er ikke helt rett, men det minnet meg på Leonard, evt. Leonardo. De er fine:) Ikke sikker på om de når helt til topps, men.

Emmanuel og Matteus er veldig pene. Men redd de er for religiøse?

Konstantin er fint, men får ikke bestemt meg helt for om jeg kunne brukt det selv. Og så liker jeg så godt Constanse..

Uttales Felipe med eller uten e på slutten..?

Annonse

Kristoffer

Mathias

Tobias

Jonathan

William

Er navn jeg synes passer som nr 2-navn

Anonymous poster hash: 4a9f6...110

Har litt dårlige assosiasjoner til alle disse.. :/ Men ellers pene navn:) (Med unntak av Kristoffer, sliter så med Krist + offer)

Konstantin er fint, men får ikke bestemt meg helt for om jeg kunne brukt det selv. Og så liker jeg så godt Constanse..

Felipe rett frem, med-e.

Felipe rett frem, med-e.

Da er det i grunn ganske fint:) Må smake litt på det.

Hva med Aurelius eller Aurelian? Aurelio synes jeg blir litt for latino, men det er min smak ;)

Hva med:

Selmer Ferdinand

Eron Ferdinand

Vilhelm Ferdinand

Edvard Ferdinand

Augustus

Augustin

Baltasar

Hannibal

Marcelius

Marselius

Maximilian

Nicholas (mye finere enn Nikolai)

Samuel

Vincent

Valdemar

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...