Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #1 Skrevet 19. september 2014 Har mangel av d- vitamin og fått beskjed om å ta tilskudd. Har følt meg svimmel, tiltaksløs og rett og slett dårlig den siste tiden. Kan det være så enkelt som at jeg har for lite av det? Fikk telefonen på tirsdag så begynte med tabletter da. Om noen har hatt det; når merket dere endring? Anonymous poster hash: cbb27...ec8
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #2 Skrevet 19. september 2014 Jeg tok tabletter i ei uke ca, da var prøvene fine 😊 jeg blei trøtt og slapp når jeg hadde magel 😊 Anonymous poster hash: 4d3ab...1f9
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #3 Skrevet 19. september 2014 Det kan være D-vit.mangel som er årsak til plagene dine. Hvor raskt du vil kjenne bedring avhenger av mange ting. Hvor lave var verdiene dine nå, hvor lenge har du gått med lave verdier (bør normalt ikke ha lave verdier allerede nå etter en så fin sommer), hvilken type tilskudd du tar og i hvilke doser du tar dem, samt hvor godt kroppen din greier å ta opp tilskuddene du tar. Mange leger slurver med å gi pasientene korrekt dose ut fra hvor lave verdiene er i utgangspunktet. Anonymous poster hash: a4769...111
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #4 Skrevet 19. september 2014 Trodde de fleste hadde nok D-vitaminer etter årets sommer Uansett så er det viktig med kalk for at kroppen skal klare og ta til seg D-vitaminer. Anonymous poster hash: 5cfc6...018
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #5 Skrevet 19. september 2014 Trodde de fleste hadde nok D-vitaminer etter årets sommer Uansett så er det viktig med kalk for at kroppen skal klare og ta til seg D-vitaminer. Anonymous poster hash: 5cfc6...018 Motsatt - viktig med D-vit for at kroppen skal ta opp kalsium. Går det begge veier? Anonymous poster hash: a4769...111
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #6 Skrevet 19. september 2014 De fleste har for lite D-vitamin, og referanseverdiene i Norge er alt for lave. Jeg fikk påvist for lite, og tok 20mg daglig i et halvt år, og fortsatt er jeg lavt men bedre nivåer nå. Merka STORE forskjeller i helsa, blir aldri forkjøla lenger, før fikk jeg forkjølelser eller halsbetennelser hele tida, så immunforsvaret mitt har blitt mye bedre Du får kjøpt piller og kapsler med 20 på apoteket Anonymous poster hash: f3832...8cc
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #7 Skrevet 19. september 2014 Solarium! Anonymous poster hash: 17435...ad8
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #8 Skrevet 19. september 2014 Etter fødselen var lagrene mine av jern og D-vitamin helt tomme, gikk på superdoser en stund, så var det visst bra. Har ofte lite energi, vært slapp og trøtt, så jeg merket vel ikke så stor forskjell egentlig. Jeg har tatt tester av "alt" som kan påvirke, B vit., folat, jern etc. men alt er normalt. Jeg må få bedre døgnrytme, men jeg er et nattmenneske som "våkner" rundt kl 22. Har ikke problem med å komme meg opp tidlig, men blir trøtt utover dagen, kan sovne etter middag om jeg setter meg ned, men kvikner altså til igjen utpå kvelden. Moren min er helt lik, hun fikk til skutt B vit. sprøyter selv om hun var innenfor normalen og mener selv det ble bedre. Min lege vil ikke prøve på meg, så da får jeg bare være trøtt. Jeg synes nesten det blir verre om jeg faktisk får sove lenge, og våkner ofte etter 6-7 timer selv om jeg ikke må opp. Anonymous poster hash: b9201...1eb
Mamma4livet Skrevet 19. september 2014 #9 Skrevet 19. september 2014 Ja, jeg har slitt med det samme. Var trøtt, svimmel og kvalm. Jeg fikk påvist D-vitaminmangel, fikk beskjed om å ta tilskudd (reseptbelagt) og tok tabletter i en uke. Da jeg ble uvel av disse så kuttet jeg de ut. Istedenfor så tok jeg solarium, drakk tran og spiste fisk intensivt i noen uker. I tillegg drakk jeg mye vann (plages med å være litt dehydrert). Nå er jeg helt fin igjen.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #10 Skrevet 19. september 2014 Har mangel av d- vitamin og fått beskjed om å ta tilskudd. Har følt meg svimmel, tiltaksløs og rett og slett dårlig den siste tiden. Kan det være så enkelt som at jeg har for lite av det? Fikk telefonen på tirsdag så begynte med tabletter da. Om noen har hatt det; når merket dere endring? Anonymous poster hash: cbb27...ec8 Akkurat sånn hadde jeg det. Men hvis du er tom for d vitamin nå, etter en så fin sommer vil jeg tro du har ganske tomme lagre. Det vanlige er å bruke tilskudd i et par måneder minst. Altså det er viktigere å bruke tilskudd lenge etter at du merker bedring. Jeg har hatt uttalt mangel på d vitamin (dvs helt tomt i følge legen) Jeg gjorde ikke annet enn å sove, var svimmel, vondt i hodet og utmattet. Hadde hatt to tette fødsler så det var nok grunnen. Gikk på tilskudd i ca to uker og var som et nytt menneske. Måtte gå på tilskudd i tre måneder. Anonymous poster hash: fd520...f66
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #11 Skrevet 19. september 2014 Trodde de fleste hadde nok D-vitaminer etter årets sommer Uansett så er det viktig med kalk for at kroppen skal klare og ta til seg D-vitaminer. Anonymous poster hash: 5cfc6...018 Motsatt - viktig med D-vit for at kroppen skal ta opp kalsium. Går det begge veier? Anonymous poster hash: a4769...111 Nei, du som har rett😉 Anonymous poster hash: fd520...f66
Anonym bruker Skrevet 19. september 2014 #12 Skrevet 19. september 2014 Trodde de fleste hadde nok D-vitaminer etter årets sommer Uansett så er det viktig med kalk for at kroppen skal klare og ta til seg D-vitaminer. Anonymous poster hash: 5cfc6...018 Motsatt - viktig med D-vit for at kroppen skal ta opp kalsium. Går det begge veier? Anonymous poster hash: a4769...111 Nei, det er viktig med nok D-vitamin for å ta opp kalsium, ikke omvendt. Anonymous poster hash: b9dc6...49f
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #13 Skrevet 23. september 2014 Hei igjen:-) Hadde verdi på 31. Forstår det sånn at det burde være en del mer. Med tanke på sommeren som var vært nydelig inkl har vært masee ute er det ikke rart jeg var sliten i vinter. Verdiene må jo ha vært veldig dårlige da. Legen anbefalte 2 tabl a 20( styrke- husker ikke skrivemåten), men har googlet litt og ser mange tar mer. Noen erfaringer? Tar også omega 3 multi. Anonymous poster hash: cbb27...ec8
*Smiley* Skrevet 23. september 2014 #14 Skrevet 23. september 2014 Hei . Selv om sommeren har vært nydelig , så hjelper det lite hvis du har brukt solkrem . Man bør sole seg 10-15 minutter før man smører seg, hvis kroppen skal ta opp Vitamin D. Sommeren i fjor var nesten like bra , jeg var mye ute men hadde bare 38 i verdi. Jeg er veldig flink til å smøre meg , så var nok derfor jeg hadde dårlige verdier . Viktig at man tar vitamin D 3 tilskudd. Jeg hadde smerter i muskler og ledd . Smerter i ribben og trykk og smerter i øre , kjeve og ansikt. Jeg gikk på stor dose vitamin D 3 i vinter .
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #15 Skrevet 23. september 2014 Du kan bli veldig slapp og sliten av det. Har du løs mage? Hvis du har det KAN tarmen ha problemer å ta opp vitaminet fra mat. Jeg måtte ta et pulver rørt ut i vann som skulle "tette lekkasje i tarmen" samt at det stabiliserer floraen. Var på Balderklinikken. Anonymous poster hash: 06f86...2a6
HvittHus Skrevet 23. september 2014 #16 Skrevet 23. september 2014 Med en slik lav verdi vil det ta et stykke tid å få resultater med en såpass lav dose d-vitamin. Selv bruker vi betraktelig høyere doser,men blir aldri overdosert. Er du på facebook kan du kikke innom D-vitamin Norge sin side. Der får du gode tips og råd om hvordan du skal gå frem.
Elskerhøsten2014 Skrevet 23. september 2014 #17 Skrevet 23. september 2014 Mangler det,men har ingen plager
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #18 Skrevet 23. september 2014 Med en slik lav verdi vil det ta et stykke tid å få resultater med en såpass lav dose d-vitamin. Selv bruker vi betraktelig høyere doser,men blir aldri overdosert. Er du på facebook kan du kikke innom D-vitamin Norge sin side. Der får du gode tips og råd om hvordan du skal gå frem. Takk for tips:-) Heter siden bare "d-vitamin"? Anonymous poster hash: cbb27...ec8
HvittHus Skrevet 23. september 2014 #19 Skrevet 23. september 2014 Med en slik lav verdi vil det ta et stykke tid å få resultater med en såpass lav dose d-vitamin. Selv bruker vi betraktelig høyere doser,men blir aldri overdosert. Er du på facebook kan du kikke innom D-vitamin Norge sin side. Der får du gode tips og råd om hvordan du skal gå frem. Takk for tips:-) Heter siden bare "d-vitamin"? Anonymous poster hash: cbb27...ec8 https://www.facebook.com/pages/D-Vitamin-Norge/214852475328?fref=ts
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #20 Skrevet 23. september 2014 Jeg har 32 i dvitamin, bør ligge oppi 70 sa legen, helst mer. Har fått dråper som er 20.000 iE og skal ta 1 ml luka av disse i tillegg tran, fisk og litt sollys (går på tabletter så må smøres med faktor 50 ute) Anonymous poster hash: 4464b...484
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå