Gå til innhold

Hvor mye finner dere på om dagen?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dere andre med små babyer 4-12 uker.

Hvor mye gjør dere om dagen? Er dere på trilletur daglig? Leker dere feks på matte? Er på besøk eller har besøk? Andre ting?

Her tar babyen kvelden etter midnatt 00-02, og ofte starter vi ikke dagen før i 10-12 tiden. Tar det rolig med stell, kos og pupp og synes timene flyr... Lurer på hvor mye man bør gjøre med baby på 2 mndr? Kjeder de seg om man er mye hjemme? Prøver å få til en daglig trilletur så hun får frisk luft og god søvn, men fyker ikke på langt nær rundt som en sprettball daglig med mye ting som skjer.

Er mer at jeg kjapper meg å spise litt og rydde litt når hun sover, ofte våkner hun raskt og vil helst sove i fanget mitt så det blir mye kos foran tven.

Lurer rett og slett på hva som er vanlig?

Anonymous poster hash: 0be18...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagene våre høres ganske like ut ;) Har en baby som søker mye nærhet så da blir det sånn. Velger å kose meg med tiden, som uansett går alt for fort, fremfor å stresse med å gjøre så mye :)

Anonymous poster hash: b89f1...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timene flyr jo avgårde om dagen! Når vesla på fem uker sover,er jeg nødt til å sove selv. Prøver å få til husvask, klesvask, middagslaging og noen måltider for meg selv innimellom. Vi triller sjelden tur, og et nesten aldri utenfor huset. Hun har masse luftsmerter, så da blir det mest byssing og bæring hjemme....men i morgen skal vi i konfirmasjon! :)

Anonymous poster hash: 5e57e...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør ikke så veldig mye, ingenting fast. Noen dager gjør vi absolutt ingenting, andre dager er jeg supereffektiv og får støvsugd, vasket gulv, bakt, gått tur med bikkja eller hva det nå skulle være. Han elsker babygymen sin, der kan han ligge i lange tider og kose seg, kikke på lekene som henger over ham, snakke med dem og har begynt å slå litt etter dem. Vi har også fine kosestunder hvor vi prater sammen, synger, trimmer nakken og ryggen eller rett og slett bare koser oss i sofaen. Selv om vi ikke gjør så mye, så går dagene så sinnsykt fort! Begynner å skjønne at permisjonstiden kommer til å gå unna som en vind :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere andre med små babyer 4-12 uker.

Hvor mye gjør dere om dagen? Er dere på trilletur daglig? Leker dere feks på matte? Er på besøk eller har besøk? Andre ting?

Her tar babyen kvelden etter midnatt 00-02, og ofte starter vi ikke dagen før i 10-12 tiden. Tar det rolig med stell, kos og pupp og synes timene flyr... Lurer på hvor mye man bør gjøre med baby på 2 mndr? Kjeder de seg om man er mye hjemme? Prøver å få til en daglig trilletur så hun får frisk luft og god søvn, men fyker ikke på langt nær rundt som en sprettball daglig med mye ting som skjer.

Er mer at jeg kjapper meg å spise litt og rydde litt når hun sover, ofte våkner hun raskt og vil helst sove i fanget mitt så det blir mye kos foran tven.

Lurer rett og slett på hva som er vanlig?

Anonymous poster hash: 0be18...d6f

De første tre - fire månedene av forrige permisjon satt jeg nesten bare foran TVen med babyen liggende og sove på brystet. Etter tre måneder kom barselgruppa i gang, så da treftes vi en gang i uka. Jeg begynte å gå mere trilleturer når han ble større og fulgte med mer. Da gikk vi liksom ut sammen, og det var veldig kos å titte på fugler eller titte på hverandre og dele en brødskive på en benk og sånne ting :) da han rundet et år (jeg var hjemme halvannet) så begynte vi å gå mer på lekeplass og leke i sandkasse og huske og krype på plenen og sånn :)

Vi gikk veldig lite i åpen bhg, babysang og svømming og sånn. Babysang og åpen bhg krasjet med sovetiden hans på dagen og stengte tidlig, (med mindre vi sto opp veldig tidlig og dro før sovetid, men det ble innmari stress), og svømming var bare halv 7 om kvelden, så det ble også litt stress.

Nå har vi flytta og her er tilbudene åpne mye lengre ut over dagen. Så denne gangen kommer vi nok til å benytte oss av flere sånne ting :)

Anonymous poster hash: fc6e7...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyt dagene og ikke stress med å gjøre alt mulig. så små babyer kjeder seg ikke. jeg er hjemme med barn nr to og dagene bare flyr avgårde. vi leverer storesøster hver dag kl ni, går en tur så hun sovner skikkelig. nyter en kopp kaffe i ro når vi kommer hjem:-) bruker å være mye hjemme, men har stort sett avtaler et par ganger i uka. godt å ha noen å prate med. babyen rr 10 uker.

Anonymous poster hash: 5a3d3...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...