Gå til innhold

Hvilke engelske bøker anbefaler du til gutter på ni år og oppover?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttene her på ti og snart ni ønsker seg lesebøker på engelsk for å lære mer, men jeg synes det er då vanskelig å finne. Enten er de for barnslige eller litt vanskelige. Tenkte på Harry Potter. Kanskje litt vanskelig, men burde gå (har lest dem på engelsk selv, men det er mange år siden). "Problemet" er at de allerede har lest de første bøkene på norsk, og gjerne ønsker nye fortellinger. Har dere noen anbefalinger?

Skrevet

Percy Jackson har vært stas hos oss. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=8969373&rom=MP Min eldste lærte seg å lese på engelsk via disse fordi han ble lei av å vente på de norske oversettelsene.

Muligens litt vanskelig for den yngste, men "En pingles dagbok" er jo opprinnelig skrevet på engelsk og kan sikkert også være et alternativ http://www.bokkilden.no/SamboWeb/enkeltSok.do?enkeltsok=Diary%20of%20a%20wimpy%20kid%20Jeff%20Kinney

Eller disse av John Stephens http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=8217776&rom=MP

Anonymous poster hash: 9c8d8...bc2
Skrevet (endret)

Større barn liker å lese om barn som er litt eldre enn dem. Foreslår derfor "The Secret Diary of Adrian Mole Aged 13 3/4", i alle fall til eldste. Denne kan fint leses av voksne også, siden det politiske og historiske bakteppet kun kan fanges opp av voksne.

Et tips er å bestille bøker fra amazon.co.uk, går raskere enn fra USA og er billig.

Endret av SmackMyBishop
Skrevet

Takk for gode idéer! De har lest PJ-bøkene på norsk, men ser samme forfatter har flere serier. Kanskje vi skal se på disse. En pingler dagbok har de også lest, men tror ikke de har lest alle bøkene.

Skrevet

Større barn liker å lese om barn som er litt eldre enn dem. Foreslår derfor "The Secret Diary of Adrian Mole Aged 13 3/4", i alle fall til eldste. Denne kan fint leses av voksne også, siden det politiske og historiske bakteppet kun kan fanges opp av voksne.

Et tips er å bestille bøker fra amazon.co.uk, går raskere enn fra USA og er billig.

Hehe, ja Adrian Mole husker jeg fra da jeg var liten. Husker den gikk på tv. Yngste er egentlig større lesehest enn største. Han er av typen du alltid ser med en bok uansett.

Skrevet

Bøkene til David Walliams må være supre å lese på engelsk. Min 10-åring elsket den som på norsk heter Gangsterbestemor.

Anonymous poster hash: c268c...c77

Skrevet

"Alle" 9-12 åringer leser en pingles dagbok, og mange liker den bedre på engelsk (diary of a wimpy kid?). 😄

Skrevet

Bøkene til David Walliams må være supre å lese på engelsk. Min 10-åring elsket den som på norsk heter Gangsterbestemor.

Anonymous poster hash: c268c...c77

De har lest Den rikeste gutten i verden og Gangsterbestemor, men så vidt jeg vet har det kommet en ny av samme forfatter. Skal absolutt sjekke ut den!

Skrevet

"Alle" 9-12 åringer leser en pingles dagbok, og mange liker den bedre på engelsk (diary of a wimpy kid?). 😄

Tiåringen liker disse bøkene, åtteåringen er en skikkelig lesehest og foretrekker litt mer "substans" i det han leser, men skal sjekke disse også!

Skrevet

du finner billige engelske bøker på ebay. MIn tiåring kjøpte seg instruksjonsbok til Minecraft i USA i sommer, da ble "koden" knekt, og vi har bestilt andre engelske bøker etterpå. 

Anonymous poster hash: 785d8...804
Skrevet

du finner billige engelske bøker på ebay. MIn tiåring kjøpte seg instruksjonsbok til Minecraft i USA i sommer, da ble "koden" knekt, og vi har bestilt andre engelske bøker etterpå.

DET hørtes ut som en innertier for åtteåringen! Supert tips :)

Skrevet

DET hørtes ut som en innertier for åtteåringen! Supert tips :)

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xminecraft+book+&_nkw=minecraft+book+&_sacat=0

Skrevet

the curious incident of the dog in the nighttime :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...