Gå til innhold

Fikk storebror/-søster gave da den nye babyen kom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kjøpte dere i den anledningen?

Andre råd og tips for å gjøre det beste utav situasjonen for eldstemann? (Her er tilfellet en 3 åring)

Anonymous poster hash: 92f04...719

Fortsetter under...

Skrevet

Ja :) storebror fikk gave av lillebror da han kom og besøkte oss på sykehuset. Han fikk en kaptein sabeltann figur og noe annet kaptein sabeltann greier. Han er veldig opptatt av kaptein sabeltann, og prater enda om gaven han fikk av lillebror (3 mnd siden nå, og storebror er 2,5 år) :)

Anonymous poster hash: f3f12...b11

Skrevet

Ja storebror fikk kaptein sabeltannskute og noen figurer.

Skrevet

Ja. Storesøster fikk gave av flere da lillebror kom. Det er jo egentlig viktigere enn at babyen får syns jeg. Babyen merker jo ikke at den får gaver

Anonymous poster hash: e74ed...678

Skrevet

Også her fikk storebror noen Sabeltann-effekter;-)

Anonymous poster hash: 569a2...0b5

Skrevet

Jeg fikk da jeg fikk en søster og husker nå 35 år etter hva jeg fikk og hvor glad jeg var :-)

Anonymous poster hash: 9b6fa...a8d

Annonse

Skrevet

Ja, storebror fikk en flott gave da lillesøster kom til verden. vi får jo gaver (til babyen da men likevel) fordi vi er blitt foreldre, da måtte han også få fordi han ble storebror :) Kjempekoselig

Skrevet

Her har storesøsken planen klar for hva hva lilleknerten i magen skal få, og her har lilleknerten også "røpet" at den har noen planer klare selv;)

Så ja, storesøsken kommer til å få gave av babyen :)

Anonymous poster hash: 5f43a...a6b

Skrevet

Her fikk han sabeltannflagg og figur. :)

Tror ikke han husker det i dag, for nevner det aldri (var 2,5år da) men det gjorde kanskje ting der og da enklere. :)

Anonymous poster hash: e505e...1a3
Skrevet

3 åringen fikk kaptein sabeltann skute her.

Anonymous poster hash: fa04d...299

Skrevet

Å herre, det har jeg ikke tenkt på.. Hun er, når baby kommer, strax 5 år og jeg hadde tenkt at hun skulle få et billig digitalt kamera i julegave, men kanskje hun skal få kamera når baby kommer??

Anonymous poster hash: 29730...09e

Skrevet

Kaptein Sabeltann som gjelder skjønner jeg! Jeg var 3 da jeg fikk en lillebror, og husker fortsatt gaven jeg fikk, det var stor stas.

Skrevet

Nei,det er tullete, akkurat som pappa og mamma gaver er

Annonse

Skrevet

Ja storebror som dengang var 5 år da han ble storebror fikk gave av oss foreldre og de fleste som kom på besøk. Veldig veldig viktig. Vi ga beskjed til våre nærmeste at vi helller ønsker gave til storebror enn den nye babyen. Etter å ha vært eneste barnet/barnebarn i familien er det er stor omveltning å få en lillesøster i en alder av 5 år. Vi hadde stor fokus på storebror ifm at lillesøster kom til verden og har sluppet unna sjalusi.

Skrevet

Hvorfor det?

Skrevet

Her fikk storebror på 4 biler og lego når han kom på sykehuset.

Det var stor stas.

Han har fått av de fleste som har gitt til lillesøster også.

Synes det er viktig å huske på storesøsken :)

Storebror har ikke blitt sjalu de gangene han ikke får så ser ut til å gå bra:)

Skrevet

Da vi hadde en toåring var den gaven og oppmerksomheten svært viktig det og da, men da de var begynt på skolen og fikk et søsken var det mer unødvendig. De var like stolte som foreldrene. Men barselbesøk hadde med seg gaver også til de store barna, og de satte pris på det :)

Skrevet

Her var storesøster 6 år, så hun fikk gå på butikken å kjøpe en gave til lillebror, og vi kjøpte en gave til storesøster fra lillebror. De fleste i familien, hadde og med en liten ting til storesøster.

Skrevet

Vi gjorde det samme som snuskeluska:) storebror fikk gave fra de som kom på besøk. Fungerte veldig fint for oss.

Skrevet

Jeg hadde kjøpt en gave til 4-åringen, men siden alt gikk så bra ventet vi ned gaven til bursdagen hennes noen uker etterpå. da hadde lillebror kjørt egen gave også, og det har satt spor!

De fleste som har vært på visitt har hatt med gave til begge, det har vært veldig fint.

Anonymous poster hash: 59f95...ff4

Skrevet

Nei. Ingenting! Bortsett fra en lillebror da!

Skrevet

Storebror fikk en bamse av lillebror på sykehuset og lillebror hadde selv en mindre variant av det samme kosedyret. Det syns de er gøy fortsatt og nå er det 4 og 7 år.

Anonymous poster hash: 7c9fb...12c
Skrevet

Hvorfor det?

Fordi jeg synes det er nok at han/henne får et søsken.. selvom Lillebror/Lillesøster får gave, MÅ ikke storebror/storesøster , mamma eller pappa ha det

Skrevet

Er det virkelig noen som sier til andre at de heller må kjøpe gave til storesøsken enn baby? Hadde aldri fått meg til å be om gave til storesøsken. De vil jo ha med til baby uansett så da blir gaven dobbelt så dyr, storsøsken gaver er jo ofte dyrere enn en liten ting til baby også. Jeg har ikke kjøpt til storesøsken når jeg har kjøpt barselgave før. Verken i barselgaver eller når lillesøster eller lillebror har bursdag. Når baby er født så er det jo strengt tatt en bursdagsgave det og. Koselig om de nærmeste i familie har en liten ting til storebror, men forventer det ikke, og forventer iallfall ikke fra venninner.

Anonymous poster hash: 1ffa2...1df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...