Gå til innhold

Jobbintervju og gravid...

Anbefalte innlegg

Hei Damer :)

I morgen skal jeg på et jobbintervju i en jobb jeg gjerne vil ha.

Er så usikker på om jeg skal fortelle at jeg er gravid. Da tror jeg nesten ikke jeg får jobben. Det har jeg også vært ut for. Er 18+2 uker, så det synes ikke så veldig godt, om jeg har en litt vid overtek på meg.

Hva mener dere?

Anonymous poster hash: 75796...633

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144169773-jobbintervju-og-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er jo ikke pliktig til å fortelle om graviditeten, men dersom det var meg hadde jeg følt at jeg førte dem litt bak lyset kanskje. Du må nesten kjenne på det selv hvordan det ville vært å få jobben og omtrent rett etterpå avsløre at du forsvinner ett år.

Utrolig vanskelig problemstilling!! 

Hvilken type jobb er det? Innenfor bransjen jeg jobber i er det mannsdominert til tusen og de få kvinnene som jobber som prosjektledere er meget ettertraktet, uansett om de er gravide eller ei. Så hos oss hadde det lønnet seg å være ærlig om det. 

Jeg hadde sett an hvilken jobb det er og i tillegg om det er lagt opp til 2.gangsintervju eller ikke. Du skal jo ikke diskrimineres selv om du er gravid, men samtidig skjer det dessverre hele tiden.. 

Lykke til! Oppdater oss gjerne hvordan det gikk i dag :) 

Jeg var i neste samme problemstilling her i august. Jeg hadde jobbet som vikar i et år, å nå søkt på fast stilling. Mine nærmeste sjefer fiste at jeg var gravid, pga tilrettelegging på jobb (lager jobb). Jeg valgte bevist å ikke si noe på intervjuet til de to andre som satt der, fordi jeg ville ikke at det skulle ha en innvirkning. :) Jeg var da 17 uker påvei. Jeg fikk jobben, å når jeg fikk vite at jeg hadde fått den sa jeg at jeg var gravid sånn at de skulle vite det med en gang. Forklarte også hvorfor jeg ikke hadde sakt noe under intervjuet - rett å slett jeg ville ikke at det skulle ha noen innvirkning på valget demmes. :) Det jeg fikk som svar var at de alt viste det, siden han ene sjefen hadde sakt det. Så nå er jeg fast ansatt å gleder meg til å komme tilbake etter permisjonen. :)

Men nå har du alt vært der ser jeg. Hvordan ble det, hva bestemte du deg for? Håper du får jobben som du ønsker. :)

Hei og takk for svar.

Jeg har fått jobben en 100% fast kontorstilling er min om jeg vil ha den. Og det vil jeg jo. Har ikke sagt noe om at jeg er gravid, men skal ringe de og fortelle det nå i dag. Da får vi se om tilbudet fortsatt står ved lag. Er litt spent nå :)

Anonymous poster hash: 75796...633

Annonse

Jeg var i to seriøse prosesser hvorav jeg i den ene skulle reise til Danmark for en siste gangsintervju og jeg fortalte begge at jeg var gravid og avbrøt prosessene. Begge jobbene var spennende, karrieremessig gode og bra lønninger. Men jeg valgte å bli i nåværende stilling ut året før jeg skal ut i perm med all NAV papirer etc. i orden og kommer heller til å vurdere ny stilling i permisjonen muligens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...