Gå til innhold

Jobbintervju og gravid...

Anbefalte innlegg

Hei Damer :)

I morgen skal jeg på et jobbintervju i en jobb jeg gjerne vil ha.

Er så usikker på om jeg skal fortelle at jeg er gravid. Da tror jeg nesten ikke jeg får jobben. Det har jeg også vært ut for. Er 18+2 uker, så det synes ikke så veldig godt, om jeg har en litt vid overtek på meg.

Hva mener dere?

Anonymous poster hash: 75796...633

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144169773-jobbintervju-og-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er jo ikke pliktig til å fortelle om graviditeten, men dersom det var meg hadde jeg følt at jeg førte dem litt bak lyset kanskje. Du må nesten kjenne på det selv hvordan det ville vært å få jobben og omtrent rett etterpå avsløre at du forsvinner ett år.

Utrolig vanskelig problemstilling!! 

Hvilken type jobb er det? Innenfor bransjen jeg jobber i er det mannsdominert til tusen og de få kvinnene som jobber som prosjektledere er meget ettertraktet, uansett om de er gravide eller ei. Så hos oss hadde det lønnet seg å være ærlig om det. 

Jeg hadde sett an hvilken jobb det er og i tillegg om det er lagt opp til 2.gangsintervju eller ikke. Du skal jo ikke diskrimineres selv om du er gravid, men samtidig skjer det dessverre hele tiden.. 

Lykke til! Oppdater oss gjerne hvordan det gikk i dag :)