Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #1 Skrevet 18. september 2014 Nei, ikke spennende, men noe må jeg gjøre for å folk til å titte innom en tråd om kattesand. Spørsmålet er: Er det veldig stor forskjell på de ulike kattesandtypene? Har til nå brukt et merke kjøpt i dyrebutikk. Tenkte jeg skulle spare litt tid ved å kjøpe kattesand hos den lokale Meny'en, også dette såkalt klumpesand, men nå stinker det jo verre enn verst fra kattedoen! Har pus blitt dårlig i magen (det ser ikke sånn ut for meg), eller må jeg bytte til den første sanden? Anonymous poster hash: 85de6...184
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #2 Skrevet 18. september 2014 Min erfaring er at kattesanden fra dagligvarebutikkene stinker og du må bytte sand nesten hver dag. Den fra dyrebutikken koster litt mer, men i lengden sparer du penger fordi du ikke trengr å bytte sand så ofte. Anonymous poster hash: 370d1...bd3
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #3 Skrevet 18. september 2014 Signerer den over Anonymous poster hash: 25dc9...edd
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #4 Skrevet 18. september 2014 Ja, det er stor forskjell. Vi er veldig fornøyd med "klumpe" fra Plantasjen. Koster 199 kr for 20 kg. Anonymous poster hash: 9b0e8...2ba
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #5 Skrevet 18. september 2014 Ja, det er stor forskjell. Vi er veldig fornøyd med "klumpe" fra Plantasjen. Koster 199 kr for 20 kg. Anonymous poster hash: 9b0e8...2ba Takk for supert tips! (Og takk for avbefalingene, dere andre.) Anonymous poster hash: 85de6...184
*Yuna* Skrevet 18. september 2014 #6 Skrevet 18. september 2014 Anbefaler Everclean fra dyrebutikken. Kanskje den du har brukt?
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #7 Skrevet 18. september 2014 Anbefaler Everclean fra dyrebutikken. Kanskje den du har brukt? Ja, det er stort sett den jeg har brukt til nå. Men om Plantasjen sin er like bra, er jo den mye billigere. Andre som har erfaring med Plantasjen sin sand sammenlignet med f.eks. Everclean? Anonymous poster hash: 85de6...184
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #8 Skrevet 18. september 2014 Everclean er vi mest fornøyd med, og det blir billigst for oss i lengden. Har ikke prøvd plantasjen sin. I vinterhalvåret tar vi vekk klumper hver dag, mens resten av året gjør vi det når vi kommer på den. Kattene er ikke mye på do inne i denne tiden, siden de går ute. Har sitt eget blomsterbed. Så bytter jord der innimellom. Men tror ikke vi har byttet sand siden i våres, bare fjernet klumper noen ganger. Den klumpesanden de har på meny begynnerr fort å lukte selv om en fjerner klumpene fort. Når vi brukte den måtte vi bytte den veldig ofte. Anonymous poster hash: 0af0e...5fd
eelis Skrevet 18. september 2014 #9 Skrevet 18. september 2014 Vi kjøper billigsand fra Rema, og jeg synes faktisk den lukter mindre enn Everclean. Og katta vår går kun på do inne.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #10 Skrevet 18. september 2014 Den Klumpe kattesanden koster bare 89kr på europris. Anonymous poster hash: 9e1f2...02a
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #11 Skrevet 18. september 2014 Jeg bruker Litterpearls. Koster rundt 100 kroner måneden. Anonymous poster hash: 0e32f...dd3
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #12 Skrevet 18. september 2014 Man får som regel det man betaler for, billigsand orker jeg ikke ha i hus pga lukten. Anonymous poster hash: 8d691...a07
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #13 Skrevet 18. september 2014 De fleste katter kan vel gjøre fra seg ute? Anonymous poster hash: 5637e...a13
Sørlandskjerringa Skrevet 18. september 2014 #14 Skrevet 18. september 2014 Vi har innekatter og tømmer derfor doen ofte. Har prøvd det meste fra krystaller til både dyr og billig kattesand. Krystaller etterlater etterhvert et lag med urin i bunnen noe som stinker så inni helvete. Klumpe (fra Plantasjen blant annet) er noe dritt. Dekker ikke lukta eller klumper seg ordentlig, er dessuten tung. Everclean er altfor dyr og overvurdert. Den vi er mest fornøyd med er Tidy Cats, en svær gul boks. Selges i et fåtall dyrebutikker og på Plantasjen. Klumper bra, dekker lukt bra og støver ikke. Med fem katter vil jeg påstå at dette er en ganske kvalifisert tilbakemelding.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #15 Skrevet 18. september 2014 De fleste katter kan vel gjøre fra seg ute? Anonymous poster hash: 5637e...a13 Vi har innekatter:) Dessuten hadde det ikke falt meg inn å tvinge katten ut i all slags vær på vinteren og høsten, de liker ikke drittvær noe mer enn vi gjør. Anonymous poster hash: 8d691...a07
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #16 Skrevet 18. september 2014 De fleste katter kan vel gjøre fra seg ute? Anonymous poster hash: 5637e...a13 Vi har innekatter:) Dessuten hadde det ikke falt meg inn å tvinge katten ut i all slags vær på vinteren og høsten, de liker ikke drittvær noe mer enn vi gjør. Anonymous poster hash: 8d691...a07 Både folk og vanlige katter har godt av å komme seg ut både høst og vinter. Det dreier seg mest om vanen. (Litt på siden av temaet, men en fin løsning for å bli kvitt problemet med kattedoer inne ) Anonymous poster hash: 5637e...a13
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #17 Skrevet 18. september 2014 Hvorfor det? Kattene mine vil ikke ut når det er kaldt, så da slipper de. Når jeg hadde utekatter gikk de bare å la seg et eller annet lunt sted likevel, de leker og "koser" seg ikke ute når været er dårlig. Fant katten innestengt i naboers garasjer flere ganger pga dette, da har de det bedre hjemme. Og for meg er ikke kattedo inne et problem. Anonymous poster hash: 8d691...a07
eelis Skrevet 18. september 2014 #18 Skrevet 18. september 2014 De fleste katter kan vel gjøre fra seg ute? Anonymous poster hash: 5637e...a13 Vi har innekatter:) Dessuten hadde det ikke falt meg inn å tvinge katten ut i all slags vær på vinteren og høsten, de liker ikke drittvær noe mer enn vi gjør. Anonymous poster hash: 8d691...a07 Både folk og vanlige katter har godt av å komme seg ut både høst og vinter. Det dreier seg mest om vanen. (Litt på siden av temaet, men en fin løsning for å bli kvitt problemet med kattedoer inne ) Anonymous poster hash: 5637e...a13 Katta vår er utekatt, men han kommer inn for å gå på do. Man kan jo ikke tvinge katta til å gjøre fra seg ute.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #19 Skrevet 18. september 2014 De fleste katter kan vel gjøre fra seg ute? Anonymous poster hash: 5637e...a13 Vi har innekatter:) Dessuten hadde det ikke falt meg inn å tvinge katten ut i all slags vær på vinteren og høsten, de liker ikke drittvær noe mer enn vi gjør. Anonymous poster hash: 8d691...a07 Både folk og vanlige katter har godt av å komme seg ut både høst og vinter. Det dreier seg mest om vanen. (Litt på siden av temaet, men en fin løsning for å bli kvitt problemet med kattedoer inne ) Anonymous poster hash: 5637e...a13 Katta vår er utekatt, men han kommer inn for å gå på do. Man kan jo ikke tvinge katta til å gjøre fra seg ute. Eh, jo, det er det helt normalt å lære kattene å gjøre fra seg ute, akkurat som man gjør med hunder. Anonymous poster hash: 5637e...a13
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #20 Skrevet 18. september 2014 De fleste katter kan vel gjøre fra seg ute? Anonymous poster hash: 5637e...a13 Vi har innekatter:) Dessuten hadde det ikke falt meg inn å tvinge katten ut i all slags vær på vinteren og høsten, de liker ikke drittvær noe mer enn vi gjør. Anonymous poster hash: 8d691...a07 Både folk og vanlige katter har godt av å komme seg ut både høst og vinter. Det dreier seg mest om vanen. (Litt på siden av temaet, men en fin løsning for å bli kvitt problemet med kattedoer inne ) Anonymous poster hash: 5637e...a13 Katta vår er utekatt, men han kommer inn for å gå på do. Man kan jo ikke tvinge katta til å gjøre fra seg ute. Eh, jo, det er det helt normalt å lære kattene å gjøre fra seg ute, akkurat som man gjør med hunder. Anonymous poster hash: 5637e...a13 Oppskrift på hvordan man gjør dette? Anonymous poster hash: 35bc7...5ed
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #21 Skrevet 21. september 2014 Det blir tommel ned for klumpesanden fra Plantasjen, så nå er det tilbake til Ever Clean. Anonymous poster hash: 85de6...184
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #22 Skrevet 21. september 2014 Man tvinger ikke ut katt for at de skal gå på do, ikke søren. Det er skikkelig dårlig gjort. Kan man ingenting om katt så drit i å skaffe en. Bikkjer kler folk på hvis de er av den frosne typen, tviler på noen her hiver på pus dekken og fotvarmere, lar dem pisse og drite i hagen, for så å slippe dem inn med en gang. Katter fryser lett de og, og hvem søren er det som vil være ute et sekund lenger enn de må i minusgrader osv? Så lett som katter får urinveisinfeksjon er det rett og slett uansvarlig. Men nei, "alle" har katter som er så friske. Som regel er det fordi de ikke gidder å sjekke etter om katten kanskje kan være syk, så det bare durer og går. Blir så forbanna på at folk som tenker sånn skal ha dyr. Anonymous poster hash: 8d691...a07
moota m storebror&lillebror Skrevet 21. september 2014 #23 Skrevet 21. september 2014 På europris har de en rosa firkantete kasse med kattesand. Den er på ca 8 kilo og koster rundt 100kr. Vi er veldig fornøyd med den.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #24 Skrevet 21. september 2014 Tidycats som fås på plantasjen og dyrebutikken er bra. Billigere enn everclean og støvet mindre. Testet ut på 4 katter gjennom en årrekke. Vi bruker kun den. Anonymous poster hash: 35574...a87
Anonym bruker Skrevet 21. september 2014 #25 Skrevet 21. september 2014 På europris har de en rosa firkantete kasse med kattesand. Den er på ca 8 kilo og koster rundt 100kr. Vi er veldig fornøyd med den. Signerer denne. Vi brukte everclean lenge og var veldig fornøyd, byttet til europris sin, den er like bra og veldig billig! Anonymous poster hash: a6c4f...31a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå