Gå til innhold

Hvordan ser du på din bror å hans kone, de har vært sammen i 12 år...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er din svigerinne like mye tante til ditt barn som din bror er onkel? Hvordan ser dere på dette, må det være av eget kjøtt og blod for at det skal ha noe betydning??? Spør for at jeg har en vanskelig svigermor som har sine meninger om dette å det er sårt for meg som er svigerdatteren.

Anonymous poster hash: b11c9...35d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser fortsatt på onkels eks som min tante selv om det sikkert er ti år siden de gikk fra hverandre. Onkel har også fått sg ny samboer, som også er tante.

Da min bror ble samboer begynte vi å kalle damen hans for tante.

Mener at når de er i et fast forhold og at de fungerer som en del av familien er de like mye tante/onkel. Men alle de damene min bror har hatt innom (hadde en periode med ny dame annenvær måned) var ikke tante. Det forvirrer bare ungene.

Skrevet

Kona til broren min er nok ikke like mye tante som broren min er onkel overfor ungene mine. Det har vel med og gjøre at svigerinnen min sjelden er med på familiegreier og ungene derfor ikke ser henne så ofte. Ungene mine treffer jevnlig onkelen sin og barna hans (søskenbarna til barna mine).

Men for å svare mer på det du spør om; det handler mest om tilstedeværelse og relasjon, ikke blod eller ei. Jeg har ei tante (ikke blodsbånd) som betyr utrolig mye for meg. Hun kom inn i livet mitt da jeg 2-3 år, men da som av-på-kjæresten til onkelen min. Tanta mi og jeg har alltid hatt god tone, hun er omsorgsfull og god mot meg. Det er det som betyr noe :)

Anonymous poster hash: f9833...c5a

Skrevet

Jeg vil anse deg like mye tante som din mann er onkel når dere har vært sammen så lenge. 

Min onkel var gift med en dame jeg anser for tante, eller iallefall anså som tante i mine barneår. De er siden blitt skilt, og jeg ser henne dermed ytterst sjeldent nå etter jeg ble voksen, så naturlig nok føles hun ikke som en tante nå lenger. Men for meg var det ingen forskjell mellom henne og min mors søster når jeg var liten iallefall :)

Anonymous poster hash: a173b...fb8
Skrevet

Nå har min bror å hans kone vært sammen en del lenger enn 12 år, men hun har allikevel bestandig vært like mye tante til mine barn som min bror er onkel. Hun er en del av familien å mor til mine tantebarn. De har ett solid godt ekteskap å jeg tror det kommer til å forbli sånn å at hun bestandig kommer til å være tante til mine barn.

Samboeren til min søster derimot har jeg problemer med å kalle onkel til mine barn. Han kaller seg selv gjerne for onkel, men forholdet deres har skrantet en stund å han har aldri vært onkel for mine barn på samme måte som min svigersøstra har vært tante. Hun har også vært en del av familien så lenge i forhold til det min svigerbror har vært.

Anonymous poster hash: 1c475...f00

Skrevet

I mine øyne er inngiftede onkler og tanter like mye familie som biologiske onkler og tanter!

Jeg skjønner ikke hvordan man kan skille på dette, kona til broren min og mannen til søsteren min er begge en del av storfamilien og selvfølgelig fullverdige tanter og onkler. Jeg er selvfølgelig også fullverdig tante til ungene til min manns bror!

Anonymous poster hash: 01869...825

Skrevet

Jeg har ingen bror, men mannen har, og samboeren hans er tante til barnet vårt. I større grad enn han er onkel vil jeg si, hvordan man er overfor barna har mye mer betydning enn blodsbånd i mine øyne.

Anonymous poster hash: b9c7a...559
Skrevet

Egentlig er man like mye tante, men ikke konen til min bror, for hun bryr seg ikke. Så det har hun valgt selv.

Anonymous poster hash: c187c...a6a

Skrevet

Etter de har vært sammen i noen år ser jeg på de som tante og onkel like mye. Jeg har en tante som skilte seg fra min onkel (pappa sin bror) og er vel 10 år siden nå minst, og jeg ser på henne som min tante. Jeg ser henne ikke så ofte men kaller henne tante .... Hun er og min søster sin fadder.

Anonymous poster hash: c8bf9...640

Skrevet

Vi har vært sammen i 13 år og er midt i 30 årene nå. Vi var gift dag hans første nevø ble født og jeg har engasjert meg for barna. Vårt første barn kom seks måneder etter dem. Likevel merker jeg at det byr svigerinnen min litt i mot å kalle meg tante. Det gikk i alle fall fire år før hun sa "tante" i samme settning som mitt navn. Da gjør hun det kun for syns skyld, det er tydelig at jeg kun er fornavnet mitt når jeg ikke er der for det er først nå som eldste nevøen er seks år at han sier tante til meg. Det var sårt i starten, men nå syns jeg bare det er tåpelig. 

Anonymous poster hash: d601a...589
Skrevet

De ble slutt mellom bror og svigersøster for 4 år siden. Hun er fortsatt en av mine beste venner og hun er tante til datteren min. Jeg er også tante til hennes barn, som ikke er min brors barn. Broren min har samvær med barnet, selv om han ikke er far.

Vi er alle gode venner og har ingen planer om å kutte hverandre ut :)

Anonymous poster hash: cf88a...99b
Skrevet

Jeg er tante for de som har blitt født etter jeg kom inn i bildet.

De som var halvstore kaller meg bare ved navn. Helt ok for min del, de er like glad i meg de som ikke kaller meg tante. Virker det som i allefall. :)

Anonymous poster hash: 643e1...cbb

Skrevet

Vi har hans bror og min søster som faddere til våre barn. Vi aner jo ikke om forholdet til min søster varer livet ut. De har vært sammen i mange mange år, de eier hus sammen, driver gård og har barn.

Men han er ikke like mye onkel til våre barn som min mann sin bror. Kommer ikke på tale :huh:

Anonymous poster hash: 01f9e...4b8
Skrevet

Ho er like mye tante, som han er onkel, men samtidig så føles det ikke som om vi er bra nok for henne. Kommer aldri på besøk og tar aldri kontakt ellers. Så selv om ho er tante, så oppfører hun seg ikke helt som en :-P

Anonymous poster hash: a01c5...424

Skrevet

Eg har ei tante som vart skilt frå onkelen min 7 år før eg vart født. Ho er mor til søskenbarnet mitt, derfor er ho tanta mi.

Skrevet

Mine "svigerinner" kommer til å bli kalt tante når de enten gifter seg eller får barn med brødrene til mannen min. Har ikke ønske om å introdusere opptil flere tanter for barna mine.

Anonymous poster hash: 31168...6ab

Skrevet

Jeg ser på mine inngiftede tanter/ onkler som familie på lik linje med de som er "biologisk" onkel og tante.

Men det ligger litt i underbevisstheten at det ikke er noen blodsbånd. Men ikke noe som kommer til uttrykk i det daglige.

Jeg er blant de som mener at blod er tjukkere enn vann...

Skrevet

De inngiftede og engasjerte er tanter, de som ikke er det er ikke tanter. Så barna mine har 2 inngiftede tanter og 1 som bare kalles ved navn.

Skrevet

Min brors kone og min svogers (mannens bror) konge er fullverdige tanter vi setter stor pris på. Akkurat som min søsters og min manns halvsøstres menn er onkler.

Anonymous poster hash: c9543...bdd

Skrevet

To av onklene mine er skilt men siden de har felles barn så er ekskonene ennå tantene mine. De som ennå er gift med mine onkler (mine foreldre har bare brødre) er selvfølgelig mine tanter. Ene onkelen min giftet seg på nytt, hun er tanta mi og hennes barn fra tidligere er mine søskenbarn siden onkel giftet seg med henne når jeg var lita. Hadde en onkel giftet seg på nytt nå med ei som har barn så hadde hun kanskje blitt tanta mi, men hennes barn hadde kanskje ikke følt som søskenbarn, men vet ikke.

Anonymous poster hash: c16fa...ad3

Skrevet

Vi var gift i nesten 10 år før mannens søster fikk sine døtre. Men her er det onkel og Anne-Lise. Både søsteren, barna og svigers bruker kun fornavnet mitt, mens søsteren selvfølgelig er tante Janne. Det er sårt. Har tatt det opp, men det er kun de som har blodsbånd som får tittel der i gården.

Anonymous poster hash: d833b...584

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...