Gå til innhold

Hva i huleste er galt med øyet mitt?? *bilde*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det startet for noen dager siden med vondt under øyelokket. Så er det bare blitt vondere og mer hovent for hver dag.

Er det dette som er sti på øyet? Kjennes ut som en megakvise på innsiden.

Våknet i dag med hovent øyelokk. I kveld er det blitt hovent under også!!

Hva søren? Burde jeg gå til lege eller går det over av seg selv?? Noen råd til meg??

Anonymous poster hash: 64dc7...390

post-42-30671_thumb.jpg

Fortsetter under...

Skrevet

Mulig det er en betent tårekanal. Best å dra til legen og få antibiotka i så fall. 

Skrevet

Har du byttet sminketype? Ser ut som en infeksjon, ja. Men vanskelig å si hva som har utløst det. Siden det bare har blitt verre, ville jeg ha oppsøkt lege for å få resept på øyedråper.

Anonymous poster hash: dac5a...bf7
Skrevet

Betendelse av en eller annen sort... du må uansett til legen:-) håper du får sove:-)

Anonymous poster hash: d1e5e...991

Skrevet

Har du vridd litt på lokket og sett om det er en kvise som du sier? Mannen min får av og til dette, har opplevd det selv også,utrolig vondt :(

Anonymous poster hash: 978de...657

Skrevet

Det kan også være en liten rift på innsiden av øyelokket som er blitt betent. Jeg ville ikke trodd det var tett tårekanal, siden det startet i øvre øyelokk. Det at det kjennes ut som vondt under øyelokket kan det tenkes at det er et sår der.

Anonymous poster hash: dac5a...bf7

Annonse

Skrevet

Åh huff. Hadde håpet dette skulle gå over av seg selv. Jeg skal ut og reise i morgen, så får dessverre ikke kommet meg til legen....

Men takk for svar.

Har sjekket under men finner ingen kvise.

HI :-(

Skrevet

Det er ikke sti på øyet, da får du bare en liten hvit "knupp" som er vond og øyet hovner ikke opp.

Det der ser ut som en betennelse av noe slag og jeg ville absolutt tatt turen til lege ja...

Anonymous poster hash: d6eab...8a4
Skrevet

Åh huff. Hadde håpet dette skulle gå over av seg selv. Jeg skal ut og reise i morgen, så får dessverre ikke kommet meg til legen....

Men takk for svar.

Har sjekket under men finner ingen kvise.

HI :-(

Jeg ville ikke reist noe sted med det øyet, da ville jeg ringt legevakten i kveld og fortalt hvor hovent og vondt det var og at du skal reise i morgen. Kanskje de tar deg inn og evt selger deg en tube med antibiotikadråper...

Anonymous poster hash: d6eab...8a4

Skrevet

Jeg ville ikke tatt noen sjanser når det er snakk om øyeområdet og mulig infeksjon altså.. ville ringt legevakten.

Anonymous poster hash: 632e4...488
Skrevet

Sånn hadde jeg sist vår! Vondt som fa**! Var hos lege og fikk ti-dagers antibiotikakur. Tilslutt sprakk hevelsen og den gørra som kom ut, var mildt sagt ikke pen... Dette kan nok gå over av seg selv, men da tar det antakelig lengre tid og du vil ha ganske store smerter. Ergo: ring legevakta!

Anonymous poster hash: fe011...63c

Skrevet

Hvis du har kamille-te, så kan du forsøke å legge en våt tepose på øyet. Det skal hjelpe mot betennelser.

Anonymous poster hash: f50ac...c7d

Skrevet

Da sitter jeg her på legevakten.... Alltid like kjipt. Så lang ventetid. Jeg er trøtt og vil sove!! :-)

Men håper jeg får noe for dette. Tar ikke sjansen på at dette går over av seg selv i løpet av natten...

HI

Annonse

Skrevet

det kan være eksem på innsiden av øyelokket! jeg hadde det for noen mnd siden, skrev faktisk en tråd om det her selv. søkte rundt overalt på nettet, men fant ingen info som passet. Fastlegen fant ikke ut av det, så måtte til øyelege. Han så det veldig kjapt da han vrengte øyelokket og så inni med den "kikkerten" sin. Fikk øyredråper og krem som jeg måtte bruke flere uker, men ble bra igjen:)

Anonymous poster hash: 37ce6...ba5
Skrevet

http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144139214-vondt-i-%C3%B8yet-men-ikke-r%C3%B8dt-eller-rennende-hva-kan-det-v%C3%A6re/#entry146344547

her er tråden fra da jeg hadde det, du kan jo se om det høres ut som noe lignende. Jeg var forresten også på legevakten først, og de fant ikke noe galt. Men håper du får hjelp fort siden du skal reise:)

Anonymous poster hash: 37ce6...ba5
Skrevet

Hvordan gikk det??

Anonymous poster hash: d63ce...daa

Skrevet

Joda. Fikk kloramfenikol salve og dråper. Legen mente det var sti på øyet. Ingen forhøyet crp.

Beskjed om å komme tilbake om det ble verre eller ikke bedret seg.

Tok på salve i natt og dråper i dag, men er faktisk mer hoven nå. Ikke fullt så vondt som i går da. Så får håpe det går over.

Jeg skal uansett gå med store sorte solbriller i hele dag. Ser jo IKKE ut!! ;-)

HI

post-42-55778_thumb.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...