Gå til innhold

Havregrøt i kjøleskap over natten, jeg tåler ikke yoghurt, kan jeg bruke kun melk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Yoghurt i grøt?

Når jeg har havregrøt i kjøleskapet, har jeg i en skvett med melk, før jeg varmer grøten. Da blir den god som ny.

Anonymous poster hash: 24466...ba9

Annonse

det blir godt med noe søtt, ta feks litt eplejuice eller honning. yoghurt er for å få en litt mer kremet følelelse, tåler du feks skyr eller kesam så ville jeg brukt litt av det. 

Anonymous poster hash: 0fb5c...871

Grunnoppskriften er som følger:

1 dl store havregryn

1 dl melk (jeg foretrekker soyamelk med vanilje)

1 dl yogurt (gresk eller naturell)

1/4 ts salt

1 ts søtning (valgfritt)

Dette er oppskriften jeg har Sett.

Derfor spør jeg om noen har erfaring med å bruke kun melk.

Men det ser jo ikke ut som noen av dere har hørt om dette.

Anonymous poster hash: 56dd3...57c

Jeg bruker oppskriften over, og har i litt kanel, litt vaniljesukker og av og til litt kardemomme, og en liten neve frosne bær, står i kjøleskap over natten.

Du kan sikkert bruke bare melk, men kanskje redusere litt på mengden? Prøv deg fram!

Aldri hørt om noen som ikke tåler yoghurt, men melk, forresten. Kan jo også prøve med litt skyr, kesam eller rømme, kanskje.

digger kjøleskapsgrøt, har blitt min faste frokost, enkelt og godt!

Anonymous poster hash: 8e194...55b

Ja du kan droppe yoghurt!

Men dersom du ikke erstatter med noe tilsvarende (kesam f.eks) bør du justere væskemengden. Erstatt yoghurt med litt mindre melk.

Prøv deg litt frem - i en slik rett tar du i akkuratt det du føler for, og har tilgjengelig :)

Anonymous poster hash: a08e6...541

Ja du kan droppe yoghurt!

Men dersom du ikke erstatter med noe tilsvarende (kesam f.eks) bør du justere væskemengden. Erstatt yoghurt med litt mindre melk.

Prøv deg litt frem - i en slik rett tar du i akkuratt det du føler for, og har tilgjengelig :)Anonymous poster hash: a08e6...541

Tusen takk!

Anonymous poster hash: 56dd3...57c

Haha :D 
Det spørsmålet ble for meg som å spørre om du kunne koke poteter i vann istedet for melk (som faktisk er godt da)
Hehe, sorry, men jeg syns det var litt morsomt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...