Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #1 Skrevet 17. september 2014 Er bare 6+5, men sliter virkelig med en uutholdelig tretthet. Holder ut på jobb, men så snart jeg kommer innenfor dørene hjemme faller jeg helt sammen. Andpusten for ingenting og bare det å stelle ungene eller lage mat er en bragd... Er det vanlig? Ikke vært så ille med de 3 første. Anonymous poster hash: 25bba...855
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #2 Skrevet 17. september 2014 Jeg var slik når jeg var gravid med første, siden jeg ikke kunne få barn ifølge en lege og undersøkelser noen år før visste jeg ikke at jeg var gravid. Jeg var så utmattet at jeg var innom legevakta til og med. Samboeren min var kjemperedd og legen kunne ikke fatte hva som satt meg så ut av spill siden de ikke fant noe direkte galt. Må ha vært 8 uker nr det startet, 2-3 uker senere tok legen en graviditet test selv om alt jo tilsa at jeg ikke kunne være gravid Andre graviditeten var jeg ikke så sliten Anonymous poster hash: 0fbfd...b97
<3 skatten min<3 Skrevet 17. september 2014 #3 Skrevet 17. september 2014 Jeg har det også sånn! 6+3 idag, orker ingenting.... Kan ikke huske at det var sånn forrige gang. Men, det blir nok bedre, vi får bare holde ut
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #4 Skrevet 17. september 2014 Jeg tror det er like vanlig som uvanlig Jeg var helt slått ut hele svskapet med nr 3. Ikke med de to første. Men jeg hadde store blødninger, jerbmangelanemi og ganske lavt blodtrykk. Så jeg fikk hjertebank, var tungpust og svimmel bare jeg prøvde henge opp en vask. Det var forferdelig. Jeg hadde "bevegelsesforbud" de første 20 ukene, gikk opp 30 kg og nye vann. (Jeg er lita, gikk opp 12 med de to andre) Jeg gråt hver dag de to siste mnd. ALT var vondt og jeg sov ikke heller. Er takknemlig for at jeg kan få barn, men ALDRI igjen. Så ja, lang avhandling her, men det er absolutt mulig å være helt ferdig. Jeg var dog ikke sååå sliten før etter uke 10 Anonymous poster hash: ebae7...fe6
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #5 Skrevet 17. september 2014 Jeg var veldig sliten fra positiv test til ca 12-13 uker. Anonymous poster hash: fae4b...768
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #6 Skrevet 17. september 2014 Jeg er også 6+4, og er foreløpig ikke trøtt. Men jeg var det med førstemann. Skikkelig. Klarte ikke å holde øynene oppe, og lå på sofaen 20 timer i døgnet. Med nr to var jeg ikke så trøtt, og nå er jeg nesten ikke trøtt i det hele tatt. Men, det er fremdeles tidlig, det kan jo komme... Anonymous poster hash: d4a18...8b6
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #7 Skrevet 17. september 2014 Jeg har vært utmattet hele dette svangerskapet og tungpustet fra ca uke 6. Bena kjennes som bly i trapper/bakker. Hos meg har det ikke blitt bedre. Det er nå ca en mnd til termin. Forrige svangerskap var helt annerledes. Hadde veldig mange andre plager, men ikke så totalt tom for energi. Energimangelen er å foretrekke foran alt det jeg hadde sist :-) Anonymous poster hash: 46c54...41e
Chl85 Skrevet 17. september 2014 #8 Skrevet 17. september 2014 Sånn var jeg med min andre :S Var så ille at jeg sovna på kontorpulten min på jobb! Pinlig He he. Gikk å la meg rett etter at 3 åringen var i seng. Var aldri uthvilt og hadde 0 energi. Aldri vært så sliten og trøtt. ble 40% sykemeldt så jeg kunne komme litt senere på jobben i de første ukene. Hadde lavt jernlager og manglet en del andre ting, så greit å ta en liten sjekk hos lege også
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #9 Skrevet 17. september 2014 Har ikke vært hos lege ennå. Er vel sånn med nr 3-4 osv... Stresser ikke med legitime;-) Vet jeg er gravid og det holder liksom. Mannen min synes jeg er spå kjedelig som sovner på sofaen hver kveld. Men når er det man må ta tidlig ul? Jeg er jo over 40 år, så kunne kanskje vært greit i sjekket litt... HI Anonymous poster hash: 25bba...855
*Yuna* Skrevet 17. september 2014 #10 Skrevet 17. september 2014 Jeg var sånn sist graviditet, i en måneds tid. La meg 19 og sov til 7
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #11 Skrevet 17. september 2014 Jeg har vært slik i alle tre svangerskap, men det har heldigvis gått over etter første trimester. En lammende trøtthet som kom veldig tidlig. Det, og at jeg plutselig måtte tisse hele tiden var første tegn for meg. All verdens trening eller sunt kosthold kunne ikke hjulpet. Jeg tok jern og spiste sunt, og var mye utendørs i aktivitet. Det var så ille at en eller to gangen i løpet av dagen måtte gå og legge meg på benken i garderoben på jobb, og sovnet straks! Eller jeg sovnet rett og slett ved kontorpulten. Jeg måtte stoppe i avkjørsler og sove i bilen hvis jeg måtte kjøre lengre turer. I det verste svangerskapet torde jeg ikke kjøre bil en periode. Anonymous poster hash: 40388...7b9
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #12 Skrevet 17. september 2014 Er bare 6+5, men sliter virkelig med en uutholdelig tretthet. Holder ut på jobb, men så snart jeg kommer innenfor dørene hjemme faller jeg helt sammen. Andpusten for ingenting og bare det å stelle ungene eller lage mat er en bragd... Er det vanlig? Ikke vært så ille med de 3 første. Anonymous poster hash: 25bba...855 Jepp.. Jeg sov minst 15 timer i døgnet fra uke 4-9. Egentlig bruker jeg å jobbe opptil 15 timer Men ble en brå slutt på det. Nå er jeg i uke 11 og det har bedret seg veldig mye. Holder med 9 timer i døgnet og fungerer utmerket på jobb igjen. Anonymous poster hash: a8dc7...817
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #13 Skrevet 17. september 2014 Har ikke vært hos lege ennå. Er vel sånn med nr 3-4 osv... Stresser ikke med legitime;-) Vet jeg er gravid og det holder liksom. Mannen min synes jeg er spå kjedelig som sovner på sofaen hver kveld. Men når er det man må ta tidlig ul? Jeg er jo over 40 år, så kunne kanskje vært greit i sjekket litt... HI Anonymous poster hash: 25bba...855 Hva skal du sjekke, da? Hvis det bare er for å se om det er liv eller antall foster, kan du vel dra fra ca uke 6-7 allerede? Er det nakkefold og Downs du tenker på? Da får du spørre noen andre. Anonymous poster hash: 40388...7b9
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #14 Skrevet 17. september 2014 Har ikke vært hos lege ennå. Er vel sånn med nr 3-4 osv... Stresser ikke med legitime;-) Vet jeg er gravid og det holder liksom. Mannen min synes jeg er spå kjedelig som sovner på sofaen hver kveld. Men når er det man må ta tidlig ul? Jeg er jo over 40 år, så kunne kanskje vært greit i sjekket litt... HI Anonymous poster hash: 25bba...855 Du skal i alle fall få tilbud om duo-test siden du er over 38 år tror jeg. Det er en økt risiko å være litt mer erfaren gravid, så derfor dette tilbudet. Det mener jeg er blodprøve og UL i uke 12. Har ikke tatt det selv, men dette må du få legen til å henvise. Anonymous poster hash: 340de...8af
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #15 Skrevet 18. september 2014 Har ikke vært hos lege ennå. Er vel sånn med nr 3-4 osv... Stresser ikke med legitime;-) Vet jeg er gravid og det holder liksom. Mannen min synes jeg er spå kjedelig som sovner på sofaen hver kveld. Men når er det man må ta tidlig ul? Jeg er jo over 40 år, så kunne kanskje vært greit i sjekket litt... HI Anonymous poster hash: 25bba...855 Hva skal du sjekke, da? Hvis det bare er for å se om det er liv eller antall foster, kan du vel dra fra ca uke 6-7 allerede? Er det nakkefold og Downs du tenker på? Da får du spørre noen andre. Anonymous poster hash: 40388...7b9 Egentlig så ønsker jeg kanskje å sjekke alle disse tingene, men ikke fordi jeg trenger å gjøre et valg ifht å beholde eller ikke. Babyen er velkommen uansett:-) HI Anonymous poster hash: 25bba...855
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #16 Skrevet 18. september 2014 Jeg var sånn da jeg var gravid. Kjentes ut som en evighet. Var det hvertfall 4-5 mnd. Jeg var helt utslitt. Klarte ikke sitte oppreist ved middagsbordet. Lå med hodet på bordet mens jeg spiste. Herregud. Anonymous poster hash: 2d3d7...c5e
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #17 Skrevet 18. september 2014 Venninnen min var sånn i sitt tredje svangerskap, det var tvillinger Hun fikk beskjed om at det var normalt, for i flerlingsvangerskap var det dobbelt så mye hormoner også... Anonymous poster hash: b59d3...567
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #18 Skrevet 18. september 2014 Jeg var helt kaputt andre gang jeg var gravid. Slik jeg oppdaget det. Prøvde ikke å bli gravid, men helt klar om jeg ble det så ingen bombe. Men plutselig endag sovnet jeg på sofaen og i en mnd tid sov jeg jeg nesten fra jeg kom hjem fra jobb. Mannen vekte meg når han skulle legge barnet vi hadde så jeg kunne si natta og legge meg i senga. Han gadd ikke ha meg sovende på sofaen mer. Når jeg hadde fri sov jeg nesten hele dagen. Sovnet midt på stuegulvet engang også jeg var hjemme alene med barnet. Våknet av 1,5 åringen veltet en blomsterpotte. Da var det bare å ringe mannen så han kom hjem. Helt utslitt og fikk aldri nok søvn. Men etter en mnd tid var det tilbake til normalen igjen heldigvis. Litt forskjell fra første graviditet der jeg hadde så mye energi de første mnd. Adri gjort så mye som da igrunn. Anonymous poster hash: acaa3...272
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #19 Skrevet 18. september 2014 Er bare 6+5, men sliter virkelig med en uutholdelig tretthet. Holder ut på jobb, men så snart jeg kommer innenfor dørene hjemme faller jeg helt sammen. Andpusten for ingenting og bare det å stelle ungene eller lage mat er en bragd... Er det vanlig? Ikke vært så ille med de 3 første. Anonymous poster hash: 25bba...855 Hvis du holder ut på jobb er du 1000 ganger mer oppegående enn jeg var. I begge mine svangerskap har jeg ligget rett ut de tre første mnd. "bare" fordi jeg har vært sliten. Hadde ikke sjans på å jobbe noen av gangene. Jeg sov, gikk på do, spiste, så litt på TV, surfa på tlf.. På en god dag kunne jeg gå en trilletur og en tur i butikken, kanskje ta en kaffe med noen men aldri ha planer to dager på rad. I første svangerskap hadde jeg så lavt blodtrykk at jeg ikke kunne gå noe sted uten å svime av heller. Jeg kunne gå, sitte eller ligge, men med en gang jeg sto stille gikk det i svart. Så da ble det uaktuelt å gå i butikken alene tilfelle jeg ble stående i kø, ta kollektiv trafikk, vente på heisen noe sted osv... Det var et par mnd der jeg faktisk ikke gikk ut av døra på egenhånd. Så så utmattet kan man bli Anonymous poster hash: b21df...3c8
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #20 Skrevet 18. september 2014 Har ikke vært hos lege ennå. Er vel sånn med nr 3-4 osv... Stresser ikke med legitime;-) Vet jeg er gravid og det holder liksom. Mannen min synes jeg er spå kjedelig som sovner på sofaen hver kveld. Men når er det man må ta tidlig ul? Jeg er jo over 40 år, så kunne kanskje vært greit i sjekket litt... HI Anonymous poster hash: 25bba...855 Hvis du skal ha duo-test, evnt fostervansorøve/morkakeprøve så burde du komme deg til legen snart. Jeg er 41, bor i Vestfold og måtte inn på Rikshospitalet for å ta dette. Blodprøvene tas i uke 8-10 og så er det tilbake i uke 11-13 for ultralyd. Utifra disse prøvene regnes det en sansynlighet på tre forskjellige kromosonavik, deriblant downs. Dette må jo bookes, så en legetime er på sin plass. Anonymous poster hash: adaea...f68
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #21 Skrevet 18. september 2014 I dette svangerskapet (mitt tredje, hadde en sa uke 11 i forrige) har jeg vært usigelig trøtt og sliten hele veien. Nå, i uke 29 har kroppen sagt litt stopp, og jeg er 40% sykemeldt. Jeg sover dårlig om natta, og med en særdeles aktiv 2-åring får jeg aldri slappet av. Jeg gleder meg bare til å bli ferdig! Anonymous poster hash: 687f5...714
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #22 Skrevet 18. september 2014 Jeg er 22 uker og har vært helt usannsynlig sliten i dette svangerskapet. Jeg jobber bare 15 timer i uka, men trenger to dager på å sove ut etter en 5 timers dag på jobb. Går jeg ti meter er jeg andpusten som om jeg har jogget 5 km. Det var ikke sånn i forrige graviditet. Anonymous poster hash: 5b6fe...5e2
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #23 Skrevet 18. september 2014 Jeg har vært slik i alle tre svangerskap, men det har heldigvis gått over etter første trimester. En lammende trøtthet som kom veldig tidlig. Det, og at jeg plutselig måtte tisse hele tiden var første tegn for meg. All verdens trening eller sunt kosthold kunne ikke hjulpet. Jeg tok jern og spiste sunt, og var mye utendørs i aktivitet. Det var så ille at en eller to gangen i løpet av dagen måtte gå og legge meg på benken i garderoben på jobb, og sovnet straks! Eller jeg sovnet rett og slett ved kontorpulten. Jeg måtte stoppe i avkjørsler og sove i bilen hvis jeg måtte kjøre lengre turer. I det verste svangerskapet torde jeg ikke kjøre bil en periode. Anonymous poster hash: 40388...7b9 Haha! Må le. Sist svarngerskap våknet jeg flere ganger med tastaturavtrykk i ansiktet og merkelige tegn på skjermen Anonymous poster hash: 6cb74...e1b
Anonym bruker Skrevet 18. september 2014 #24 Skrevet 18. september 2014 I dette svangerskapet (mitt tredje, hadde en sa uke 11 i forrige) har jeg vært usigelig trøtt og sliten hele veien. Nå, i uke 29 har kroppen sagt litt stopp, og jeg er 40% sykemeldt. Jeg sover dårlig om natta, og med en særdeles aktiv 2-åring får jeg aldri slappet av. Jeg gleder meg bare til å bli ferdig! Anonymous poster hash: 687f5...714 Høres ut som meg! Også 29 uker på vei og 40% sykemeldt. Ingen energi og har ekstrem halsbrann, sover nesten ikke om natta. Har ingen toåring i motsetning til deg, venter første barnet nå.. Anonymous poster hash: 7f704...bac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå