Gå til innhold

Hvordan fikk dere jobb som helsesekretær uten erfaring? Frustrerende situasjon :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er utdannet, er autorisert helsesekretær, men får ikke jobb som det da jeg ikke har noe erfaring. NAV går ikke med på å gi meg praksisplass, de mener jeg kan skaffe meg jobb uten problem (de mener nok alle slags jobber).

Så er det jo lite stillinger med 30min avstand med bil hjemmefra. Jeg ser 3 stillinger ledig nå, men dette er 1 time å kjøre hver vei. Hvordan blir det på glatt føre på vinteren. Mannen min bremser meg (vi har 3 barn og han får ikke jobbet overtid hvis jeg ikke rekker hjem til barnehagen stenger, hvis han jobber overtid så slipper vi å gå i minus med økonomien), samtidig som han sier gjør hva du vil. Jeg mener jeg må søke på det som lyses ut av helsesekretær stillinger på legekontor slik at jeg har mer sjans for å få erfaring og kan seinere søke på legekontor nærmere hjemmet hvis det blir lyst ut noe.

Jeg har meldt meg inn i lenas helsepersonell, men der krever de også erfaring. Aaarghh dette er såå frustrerende, hvordan gjorde dere det?

Anonymous poster hash: 7e1a8...b85

Fortsetter under...

Skrevet

Du får bare vente og se om det blir utlyst noe nærmere deg. I mellomtiden kan du sikkert ta noen ekstravakter på et sykehjem/hjemmesykepleien(her kan du sikkert øve deg på blodprøver også) som assistent. 

Anonymous poster hash: 4500b...da7
Skrevet

Jeg ville også prøvd å få ekstravakter som assistent på sykehjem o.l. der dere bor, da får du erfaring mens du venter på drømmejobben.

Mamma er helsesekretær, tok utdanningen som godt voksen. Hun hadde fra hun var ung utdanning som hjelpepleier og jobbet som det i mange år, og hadde ingen problemer med å få jobb som helsesekretær.

Anonymous poster hash: e3f31...b80
Skrevet

Første jobben fikk jeg via svigermor, hun ga CVn min til sjefen sin som ansatte meg dagen etter. Virkelig virkelig flaks. Har verken Helsesekretærskole eller autorisasjon (tar kurs nå for å få det). Da det vikariatet gikk ut ville jeg fortsatt jobbe i sykehus, og meldte meg hos Lenas og BackUp som begge hadde flere aktuelle stillinger for meg, og var på intervju hos begge. Fikk også svigermor til å printe ut det som fantes av stillingsannonser i Personalportalen (jobber på Riksen begge to) og jeg søkte på en av de få aktuelle stillingene og fikk den med en gang. Fikk fast stilling etter noen måneder :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...