Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #1 Skrevet 17. september 2014 ..og at jeg ikke ser noen annen mulighet enn å si opp?En eller annen formulering der?Eller skal man droppe det?Jeg kommer til å ville be om snarer fratredelse pga dette.Jeg trenger raskt svar.Tusen takk Anonymous poster hash: 2d4f8...9f7
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. september 2014 #2 Skrevet 17. september 2014 Du trenger ikke skrive noe annet enn at du sier opp, men du kan jo snakke med sjefen og si du vil slippes tidligere.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #3 Skrevet 17. september 2014 Jeg trenger kanskje ikke utdype det?"Jeg, xxxxxxx, født xxxxxx, sier med dette opp min stilling som xxxxx, hos xxxxx.Jeg er klar over at jeg har 1 måneds oppsigelse, men ber om at raskere fratredelse vil bli vurdert. "HI Anonymous poster hash: 2d4f8...9f7
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #4 Skrevet 17. september 2014 Jeg vil flette inn at jeg vil ha en attest også?! Har ikke sagt opp før så aner ikke hvordan jeg skal gjøre dette.HI Anonymous poster hash: 2d4f8...9f7
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #5 Skrevet 17. september 2014 Du trenger ikke skrive at du vil ha attest, det skal du ha uansett. Det vanlige er vel at man får en sluttattest med sluttoppgjøret (siste lønnslipp osv), men det hender nok man må etterlyse. Ville ikke skrevet noe om attest i oppsigelsen, men sendt en mail eller ringt sjefen og etterlyst en om du ikke har fått det innen et par uker. Anonymous poster hash: fd35b...147
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #6 Skrevet 17. september 2014 Hvis jobben går ut over helsa ville jeg ha kontaktet legen å fått en sykmld om jeg var deg, da kan du i det minste få en sykmld så du ikke trenger å jobbe der (uansett om det er fysisk eller psykisk du sliter med jobben). Vil også tro det er lurt om du ikke sier opp jobben før du evt finner noe annet, du kan gå sykmeldt i et år om du sliter med noe... du vil jo da få mer utbetalt enn om du går på arbeidsledighetspenger. Ville ikke sagt dette om du ikke virket oppriktig, men mener at dette ikke er å utnytte seg av systemet, men å bruke det alle andre gjør når de ikke orker jobben sin. Om du uansett vil si opp så kan du jo få en sykmelding ut tiden du har oppsiglesestid.. Anonymous poster hash: 207ae...400
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #7 Skrevet 17. september 2014 Bare skriv at du slutter og dato. H*n kommer sikkert til å spørre deg muntlig om hvorfor du slutter, så da kan du fortelle det da. Spørsmål om referanse/ attest tar man muntlig. Anonymous poster hash: 9f21d...865
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #8 Skrevet 17. september 2014 Jeg har akkurat vært sykmeldt noen uker.Skal på jobb igjen i kveld.Det jeg tenker på er fraværet ift neste jobb.Jeg er redd de skal tenke på det at jeg har vært litt borte den siste tiden osv.Ønskesituasjon er det ikke ift at jeg vil jo ha en jobb først før jeg sier opp.Men nå har jeg søkt og søkt og søkt.Har fått avslag på noen mens det er andre jeg venter på.Jobben gjør meg ufattelig sliten men en utrolig dårlig sjef som ikke behandler meg bra.Jobben har nå gått utover forholdet til mannen min.Vi har et barn sammen og tålmodigheten min er ikke der lengre..Jeg trenger råd og tips!Skal jeg si opp idag uansett og VITE at jeg skal slutte og ikke tilbake hit mer.eller skal jeg vente til legetime neste uke, sykmelde meg mer?Hjelp! Anonymous poster hash: 2d4f8...9f7
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #9 Skrevet 17. september 2014 Hvis jobben går ut over helsa ville jeg ha kontaktet legen å fått en sykmld om jeg var deg, da kan du i det minste få en sykmld så du ikke trenger å jobbe der (uansett om det er fysisk eller psykisk du sliter med jobben). Vil også tro det er lurt om du ikke sier opp jobben før du evt finner noe annet, du kan gå sykmeldt i et år om du sliter med noe... du vil jo da få mer utbetalt enn om du går på arbeidsledighetspenger. Ville ikke sagt dette om du ikke virket oppriktig, men mener at dette ikke er å utnytte seg av systemet, men å bruke det alle andre gjør når de ikke orker jobben sin. Om du uansett vil si opp så kan du jo få en sykmelding ut tiden du har oppsiglesestid.. Anonymous poster hash: 207ae...400 Legen er veldig klar over situasjonen min og har vært veldig hjelpsom og snill.Det går mest utover psyken min.Har ikke tålmodighet når det kommer til barnet vårt Krangler med mannen..Har nok vært nære brudd. Lunta mi er kort, jobber livet av meg og får ikke noe tilbake for det.Sjefen er ingen god leder og han bryr seg ikke om du har noe å snakke om eller om det er noe som plager deg.Han gir ikke konsekvenser for noe og han er ekstremt konfliktsky........ Bare tankten på å si opp og VITE at jeg ikke skal være der med, er god! Men tanken med å si opp uten å ha noe og mest sannsynelig(om ikke en legeerklæring er god nok) ha 8 ukers karantene før jeg kan få dagpenger, er ikke god. Men jeg kan ikke fortsette og risikere familien min her.. Om jeg går å er sykmeldt og sykmeldt, så vil jeg jo aldri bli kvitt følelsen med at jeg "tilhører" dette stedet. Noen som forstår meg og som kan gi meg noen gode tips? Anonymous poster hash: 2d4f8...9f7
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #10 Skrevet 17. september 2014 Det dummeste du gjør er å si opp uten å ha ny jobb. Hva er det som er galt i jobben? Hvilken type jobb er det? Kan det tilrettelegges på noen måter for du skal få det bedre? Hjelper det å være 50% sykemeldt en periode? Problemet blir jo å få ny jobb dersom det kommer fram at du har problemer med å takle den gamle jobben. Sjefen blir jo referanse for deg videre. Hvor lenge har du vært i jobben? Jeg ville brukt egenmelding dersom det er så galt du ikke klarer å være på jobb. Dersom det kun er fordi du og mannen krangler hjemme og du får liten tid til barnet så ville jeg holdt ut fram til legetimen neste uke. Det er mye bedre å sykemelde deg mens du venter på ny jobb enn å gå arbeidsledig. Anonymous poster hash: cf1c8...57c
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #11 Skrevet 17. september 2014 Mest sannsynlig får du ikke slutte på dagen men må jobbe ut oppsigelsestiden. Det er jo ikke for at sjefen skal være styg mot deg, men fordi han må finne en ny ansatt siden du slutter. Du kan ikke levere oppsigelse i dag og så tro at du slipper å gå på jobb i kveld og testen av måneden. Anonymous poster hash: cf1c8...57c
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #12 Skrevet 17. september 2014 Det er svært lite gunstig å være sykemeldt på slutten før man sier opp. Hvis ny potensiell jobb ringer for referanse, kan du være sikker på at jobben sier; nei vedkommende er nå sykemeldt. Du hadde ikke fått jobb hos meg i alle fall. Anonymous poster hash: de93b...7ac
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #13 Skrevet 17. september 2014 Sansynlig vis må du jobbe ut oppsigelsestiden, men det kan jo hende du får gå før, spessielt om du truer med at du uansett blr sykmeldt om du må fortsette. Problemet er at stort fravær i oppsigelsestiden gjerne betyr mye for hvilke atest du vil få og hvordan nåværende leder vil beskrive deg om han/hun blir ringt opp av en mulig fremtidig arbeidsgiver. Anonymous poster hash: 46147...893
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #14 Skrevet 17. september 2014 Bare skriv at du herved sier opp stillingen. Resten tar du muntlig :-) Anonymous poster hash: 768b6...b46
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #15 Skrevet 17. september 2014 Veldig negativt å være sykemeldt når man søker nye jobber, det er få som ansetter sykemeldte altså.... Anonymous poster hash: fd35b...147
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #16 Skrevet 17. september 2014 Be om attest ja, på de fleste arbeidssteder må man be om en attest og får det ikke automatisk. Anonymous poster hash: 39793...6b0
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #17 Skrevet 17. september 2014 Det dummeste du gjør er å si opp uten å ha ny jobb. Hva er det som er galt i jobben? Hvilken type jobb er det? Kan det tilrettelegges på noen måter for du skal få det bedre? Hjelper det å være 50% sykemeldt en periode? Problemet blir jo å få ny jobb dersom det kommer fram at du har problemer med å takle den gamle jobben. Sjefen blir jo referanse for deg videre. Hvor lenge har du vært i jobben? Jeg ville brukt egenmelding dersom det er så galt du ikke klarer å være på jobb. Dersom det kun er fordi du og mannen krangler hjemme og du får liten tid til barnet så ville jeg holdt ut fram til legetimen neste uke. Det er mye bedre å sykemelde deg mens du venter på ny jobb enn å gå arbeidsledig. Anonymous poster hash: cf1c8...57c Har jeg skrevet at det er en smart løsning og at det er det jeg ønsker?Nei. Det er servitørjobb.Sjefen er problemet her, så om han kan erstattes så løses alt. Hjelper ikke med 50% nei. Jeg har vært her i snart 3 år. Men sykemelding over lengre tid ser jo heller ikke akkurat bra ut... Anonymous poster hash: 2d4f8...9f7
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #18 Skrevet 17. september 2014 Mest sannsynlig får du ikke slutte på dagen men må jobbe ut oppsigelsestiden. Det er jo ikke for at sjefen skal være styg mot deg, men fordi han må finne en ny ansatt siden du slutter. Du kan ikke levere oppsigelse i dag og så tro at du slipper å gå på jobb i kveld og testen av måneden. Anonymous poster hash: cf1c8...57c Ja jeg vet.Men det virker veldig som om han er så klar til å bli kvitt meg. Og hvorfor i all verden skulle jeg tro at jeg skulle slippe jobb i kveld og resten av måneden? Så mye rare svar.. Anonymous poster hash: 2d4f8...9f7
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #19 Skrevet 17. september 2014 Mest sannsynlig får du ikke slutte på dagen men må jobbe ut oppsigelsestiden. Det er jo ikke for at sjefen skal være styg mot deg, men fordi han må finne en ny ansatt siden du slutter. Du kan ikke levere oppsigelse i dag og så tro at du slipper å gå på jobb i kveld og testen av måneden. Anonymous poster hash: cf1c8...57c Ja jeg vet.Men det virker veldig som om han er så klar til å bli kvitt meg. Og hvorfor i all verden skulle jeg tro at jeg skulle slippe jobb i kveld og resten av måneden? Så mye rare svar.. Anonymous poster hash: 2d4f8...9f7 Fordi du skrev: "Skal jeg si opp idag uansett og VITE at jeg skal slutte og ikke tilbake hit mer" Da forsto jeg det som at ikke skulle tilbake på jobb, heller ikke i oppsigelsestiden. Anonymous poster hash: 46147...893
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #20 Skrevet 17. september 2014 Mest sannsynlig får du ikke slutte på dagen men må jobbe ut oppsigelsestiden. Det er jo ikke for at sjefen skal være styg mot deg, men fordi han må finne en ny ansatt siden du slutter. Du kan ikke levere oppsigelse i dag og så tro at du slipper å gå på jobb i kveld og testen av måneden. Anonymous poster hash: cf1c8...57c Ja jeg vet.Men det virker veldig som om han er så klar til å bli kvitt meg. Og hvorfor i all verden skulle jeg tro at jeg skulle slippe jobb i kveld og resten av måneden? Så mye rare svar.. Anonymous poster hash: 2d4f8...9f7 Fordi du skrev: "Skal jeg si opp idag uansett og VITE at jeg skal slutte og ikke tilbake hit mer" Da forsto jeg det som at ikke skulle tilbake på jobb, heller ikke i oppsigelsestiden. Anonymous poster hash: 46147...893 Feil.Da vet jeg at når jeg er ferdig, så er jeg ferdig. Anonymous poster hash: 2d4f8...9f7
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #21 Skrevet 17. september 2014 Du kan bli sykemeldt, og si opp jobben samtidig. Er du så sykemeldt et par måneder før du søker ny jobb vet verken ny arbeidsgiver eller gammel arbeidsgiver at du fremdeles er sykemeldt. Og det trenger du ikke si noe om på intervju... Anonymous poster hash: 18e95...229
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå