Gå til innhold

Slappere i underlivet etter keisersnitt? hæ?

Anbefalte innlegg

Jeg har sterk fødselsangst, har slitt enormt psykisk tidligere i mine barndomsår i forbindelse med angst, så ingen misforstår og tror at det jeg lurer på dette fordi jeg ikke ønsker vaginal fødsel fordi man kan bli slappere i underlivet av det, for angsten min har ingenting med det å gjøre. Men en nær slektning fortalte meg at man også blir slappere i underlivet av keisersnitt pga hormoner? synes dette hørtes rart og ulogisk ut ettersom barnet da vil komme ut av magen, og lurte på om noen som har tatt keisersnitt her kunne svare meg på det? Fant ingenting om det på nettet, og gjør meg ingenting om det er sånn at man faktisk blir det, men vil gjerne høre om det stemmer. Er kun 16 år og veldig uerfaren, så fint med tilbakemeldinger om det er noen som vet noe. Ønsker ingen kommentarer på at jeg burde ta vaginal fødsel og hvorfor. 

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Jeg tok keisersnitt som 20 åringen, og hadde i forkant drevet mye med knipe øvelser, fikk beskjed om å fortsette med dette etter keisersnittet. Jeg aner ikke om man blir slappere, men jeg har alltid hatt en følelse av at kroppen strammer opp seg selv bedre etter en vaginal fødsel.

"– Bekkenbunnen holdes stabil av muskler, sener og bindevev. Under et svangerskap og ved fødsel kan bekkenbunnen bli svekket, og det kan føre til fremfall. Fremfall oppstår i all hovedsak hos kvinner som har født barn. Imidlertid er det ikke vist at kvinner som føder vaginalt har større risiko enn kvinner som blir forløst med keisersnitt. Men også kvinner som ikke har født kan få dette, spesielt når de kommer i overgangsalder, sier von Brandis."

Klippet ut av denne artikkelen :)

http://www.babyverden.no/Baby/Helse/Mors-helse/Underlivet-ble-ikke-det-samme-etter-fodselen/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...