Gå til innhold

Vil "puppes" i søvn...

lovelyme

Anbefalte innlegg

Strever med å få lagt mini i egen seng.. Han sover tungt men våkner med en gang jeg legger han ned.. Prøver å gi han sutt men gir opp.. Han vil bruke meg som sutt isteden., han er ikke noe særlig sulten men strever med å få lagt han fra meg igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammel er han da? Hos oss var det sånn til hun var ca 4 mnd, så gikk det over av seg selv. Nå legges hun ned med smokk ( ville ikke ha den før ca 4 mnd) og sovner enkelt av seg selv. Men om han er veldig liten ville jeg bare tatt tiden til hjelp, de trenger nærhet i starten.

Anonymous poster hash: 01be7...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var helt lik ved 3 måneder. Lærte seg å sove i egen seng ved ca 4 måneder, men foretrakk fortsatt å sove ved puppen. Jeg vil anbefale samsoving og gjøre det beste ut av situasjonen i stedet for å kjempe i mot, da blir livet mye enklere for deg og den lille :) Snart sover han bedre for seg selv og du vil savne denne tiden <3

Anonymous poster hash: 2ed1f...b18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er nr tre så kjenner jeg ikke orker "kampen" og lett tyr til at han blir liggende ved puppen.. Føler det kansje ikke er så lurt i lengden men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det dumt å amme liggende å la han ha fri tilgang hele natten? Bytter bare når jeg føler han kaver eller ikke er fornøyd... Betyr jo at jeg ofte sovner da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan starte med å hekte han av rett før han sovner. Hvis det blir bråk, hekter du han på igjen. Sånn fortsetter du helt til det går. Etterhvert vil han ikke trenge puppen for å sovne, og du slipper at han våkner og letter etter puppen når du har lagt han ned.

Sjekk "Sove uten gråt". Der blir denne metoden forklart.

Anonymous poster hash: 0ae9d...368
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var slik første halvåret. Så gikk det over:) det var en tid med mye kos og tilknytning, som jeg aldri vil glemme<3 Det var ikke en tid med mye søvn, men det får jeg nok av tid til når hun blir større...

Anonymous poster hash: e141a...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan starte med å hekte han av rett før han sovner. Hvis det blir bråk, hekter du han på igjen. Sånn fortsetter du helt til det går. Etterhvert vil han ikke trenge puppen for å sovne, og du slipper at han våkner og letter etter puppen når du har lagt han ned.

Sjekk "Sove uten gråt". Der blir denne metoden forklart.

Anonymous poster hash: 0ae9d...368

Signerer denne. Syns at samsoving med fri tilgang til pupp fort skaper store uvaner. Greit de første ukene, men veldig dumt i lengden da babyen lærer at den ikke klarer å sovne uten puppen. Og kampen blir som regel verre jo eldre de blir. Hadde ikke gitt opp å prøve med smokk da babyen tydeligvis har et stort sugebehov, men ingen av mine tok smokk på tross av store sugebehov. Jeg måtte bare slutte å amme når de var 6 mnd, da de konsekvent våkna annenhver time så lenge det var tilgang på pupp når de våknet. Var absolutt ikke snakk om skrikekurer, men metoden som beskrives i det siterte innlegget over. Å legge seg lengre og lengre unna babyen for hver natt er neste steg etter at de er avvent fra å sovne med puppen i munnen.

Anonymous poster hash: b072d...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...