Gå til innhold

Vil "puppes" i søvn...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor gammel er han da? Hos oss var det sånn til hun var ca 4 mnd, så gikk det over av seg selv. Nå legges hun ned med smokk ( ville ikke ha den før ca 4 mnd) og sovner enkelt av seg selv. Men om han er veldig liten ville jeg bare tatt tiden til hjelp, de trenger nærhet i starten.

Anonymous poster hash: 01be7...3ea

Min var helt lik ved 3 måneder. Lærte seg å sove i egen seng ved ca 4 måneder, men foretrakk fortsatt å sove ved puppen. Jeg vil anbefale samsoving og gjøre det beste ut av situasjonen i stedet for å kjempe i mot, da blir livet mye enklere for deg og den lille :) Snart sover han bedre for seg selv og du vil savne denne tiden <3

Anonymous poster hash: 2ed1f...b18

Annonse

Du kan starte med å hekte han av rett før han sovner. Hvis det blir bråk, hekter du han på igjen. Sånn fortsetter du helt til det går. Etterhvert vil han ikke trenge puppen for å sovne, og du slipper at han våkner og letter etter puppen når du har lagt han ned.

Sjekk "Sove uten gråt". Der blir denne metoden forklart.

Anonymous poster hash: 0ae9d...368

Min var slik første halvåret. Så gikk det over:) det var en tid med mye kos og tilknytning, som jeg aldri vil glemme<3 Det var ikke en tid med mye søvn, men det får jeg nok av tid til når hun blir større...

Anonymous poster hash: e141a...f21

Du kan starte med å hekte han av rett før han sovner. Hvis det blir bråk, hekter du han på igjen. Sånn fortsetter du helt til det går. Etterhvert vil han ikke trenge puppen for å sovne, og du slipper at han våkner og letter etter puppen når du har lagt han ned.

Sjekk "Sove uten gråt". Der blir denne metoden forklart.

Anonymous poster hash: 0ae9d...368

Signerer denne. Syns at samsoving med fri tilgang til pupp fort skaper store uvaner. Greit de første ukene, men veldig dumt i lengden da babyen lærer at den ikke klarer å sovne uten puppen. Og kampen blir som regel verre jo eldre de blir. Hadde ikke gitt opp å prøve med smokk da babyen tydeligvis har et stort sugebehov, men ingen av mine tok smokk på tross av store sugebehov. Jeg måtte bare slutte å amme når de var 6 mnd, da de konsekvent våkna annenhver time så lenge det var tilgang på pupp når de våknet. Var absolutt ikke snakk om skrikekurer, men metoden som beskrives i det siterte innlegget over. Å legge seg lengre og lengre unna babyen for hver natt er neste steg etter at de er avvent fra å sovne med puppen i munnen.

Anonymous poster hash: b072d...97e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...