klishe89 Skrevet 15. september 2014 #26 Skrevet 15. september 2014 Det er ikke akkurat slik at man ikke kan omplassere bikkja hvis det blir for vanskelig, så man velger seg ikke "hund i livet" og sitter fast med den avgjørelsen resten av livet, så det gidder jeg ikke å svare på Anonymous poster hash: d31af...a6f Det er ikke sånn, men det burde være det. Det er så stygt og slemt med folk som skaffer seg hund og tenker at "jaja, blir det tøft så omplasserer vi bare"
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #27 Skrevet 15. september 2014 Angrer ikke et sekund! Selv med et barn er hun min lille baby<3 hun er en liten urokråke til tider,men også verdens mest sjarmerende hund(spør du meg;)) og tror barn har veldig godt av å vokse opp med hund(dyr) Anonymous poster hash: 9a970...69b
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #28 Skrevet 15. september 2014 Jeg angret. Jeg er veldig, veldig glad i hunden, og han ble behandlet godt. Hadde masse tid til ham, vi trente sammen, gikk turer... Han hadde et godt liv med oss - helt til baby kom. Vi fikk rett og slett ikke tid til begge deler. Jeg angret før baby kom, men da hadde han det i det minste godt. Så viste baby seg å være allergisk på hunden etter ei stund, og det var både sorg og lettelse på samme tid. Hunden har nå et kjempegodt hjem ikke så langt unna, og vi har en veldig fin dialog med ny eier, og vi treffer ham innimellom. Det er jeg veldig glad for. Jeg har derimot alltid ønsket meg hund. Jeg er et skikkelig hundemenneske - men å eie et ble for stort ansvar. Jeg sliter med depresjoner, og på de tunge dagene var det ikke annet enn mas og rett og slett dritt å gi ham en fin hverdag. Det var bare et ork, men jeg gjorde det for det om, fordi han fortjente det. Anonymous poster hash: 65d1c...3aa
FrukenB Skrevet 15. september 2014 #29 Skrevet 15. september 2014 Jeg var litt for og i mot da sambo ville ha hund. Jeg har bestemt at det er sambo sin hund som jeg kan hjelpe til med, men at han har hovedansvaret. Valpestadiet er noe herk, selv om de er søte som sukker, men når de er voksne er det veldig kos. Tre hotte tips: 1. sørg for å dressere hunden, spesielt til å gå ordentlig i bånd. Jeg hadde klikket i vinkel om vi ikke hadde sørget for å ta en kurs i hverdagslydighet. 2. Velg en hunderase med omtrent samme energibehov som dere selv. Det er bare stress å ha en rastløs hund i huset fordi den ikke får rørt seg nok. 3. velg en familiehund og ikke en enmannshund.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #30 Skrevet 15. september 2014 Angrer ikke, men skal ikke ha ny. Han blir snart 11 år, og kjenner det holder. Anonymous poster hash: 3f35a...e44
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #31 Skrevet 15. september 2014 Har alltid ønsket meg hund fra jeg var liten... Så traff jeg min mann med to hunder på slep. Det er nok en rase jeg aldri ville valgt selv da jeg ville valgt en mindre hund som ikke krever like mye mosjon, jakt og opptar all plass dersom man skal ha den i sofaen... Kunne fint klart meg uten for å si det sånn! De sutrer, røyter, bjeffer, girer seg lett opp, krever mye oppmerksomhet osv. Etter vi fikk barn har vi også fått mye mindre tid til dem og jeg syntes det er masse gris med hund. Barna kan ikke krype/ligge på gulvet med mindre man støvsuger 3 ganger for dagen. Kunne fint gitt dem bort og ville aldri hatt hund igjen. Ikke minst er det plassproblemer i bil og man må gjerne ha hundepass. Min mann er mye borte så alt ansvaret blir på meg. Den ene hunden er veldig gammel nå og den andre midt i livet. Han mener at vi MÅ ha to for at de skal takle lite oppmerksomhet, men det er helt uaktuelt. Jeg har ingen glede av hund lengre. Så anbefaler å tenke seg godt om før man skaffer seg det! Skal vi ha dyr igjen så blir det katt. Anonymous poster hash: c7403...5c9
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #32 Skrevet 15. september 2014 Angrer ikke. Fordelene veier opp over ulempene så i de grader. Elsker hunden, og kan ikke se for meg et liv uten. Tror jeg må ha hund igjen når denne ikke er mer. Anonymous poster hash: 66903...150
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #33 Skrevet 15. september 2014 Noen dager angrer jeg. Men det kommer nok av at hun er valp og jeg er gravid. Og når mannen er på reise kan det bli litt mye på meg. Men hun er verdens herligste , viser så tydelig med hele seg at vi er flokken hennes, og jeg tar meg i å savne hun med en gang hun er på besøk hos svigermor feks. Det er så tomt og stille her uten hun. Hun er en del av familien og vil alltid være det. Anonymous poster hash: 2bf6d...a7e
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #34 Skrevet 15. september 2014 Hunden min er død nå dessverre, men jeg husker vi stort sett koste oss!! Hun var utrolig kosete og morsom, men det var også endel jobb!! Desverre fikk hun en alvorlig sykdom så vi måtte til slutt avlive henne. Det er blant de tøffeste tingene jeg har vært med på og jeg trodde aldri at den hund skulle få meg til å kjenne på så sterke følelser av sorg og savn. Jeg har inne noe ønske om ny hund for det var rett og slett for tøft å miste den vi hadde... Anonymous poster hash: b1371...996
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #35 Skrevet 16. september 2014 Angrer ikke. Har tre stykk. Men, vi skal ikke ha hobbyhunder igjen, det holder med arbeidshund (i vårt tilfelle: gjeterhund som er avgjørende for sauedriften vår). Tre ting som er viktig å tenke på: 1: velg rase ut i fra hva du kan tilby den, ikke utifra hva som er en "pen hund". 2: vær klar over at det er forpliktende i mange år. Tur, stell, pass når dere er på ferie. 3: gå kurs eller spør masse i forhold til oppdragelse. En uoppdragen hund er 10 ganger mer jobb en en veldressert hund! Du sparer MYE bry ved å oppdra den godt fra første stund!! Anonymous poster hash: ea7ba...200
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #36 Skrevet 16. september 2014 Absolutt ikke. Den dagen de (har to) dør, går jeg inn i depresjon! Anonymous poster hash: d1ca1...7d1
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #37 Skrevet 16. september 2014 Jeg angrer ikke, har alltid hatt dyr og er veldig glad i å ha de rundt meg. Har hund i dag. Det gjør meg ingenting å dressere, lufte, ta opp bæsj, gre pels, støvsuge og vaske litt mer enn de som ikke har hund. Kosen og selskapet er så verdt den tiden du bruker ekstra på å ha hund i huset. Og jeg er ikke så glad i å reise, så drar stort sett steder der det er lov med hund, mange hytter og hotell her i norge som tillater det Den ene ulempen jeg vet om er jo at de ikke lever like lenge som oss. Min er syk og jeg står muligens foran et tøft valg. Han har vært min lille "baby" i 8 år og jeg er så ufattelig glad i han. Så det er vel det tøffeste med å ha dyr generelt, at man en dag må velge å si farvel. Anonymous poster hash: 7db1a...ff0 Takk for fint svar:) Og stor klem til deg, trist å miste de man er glad i❤️ Hvordan Rase har du?? Hi Anonymous poster hash: 6dfd3...d30 takk, har en Shetland Sheepdog. Anonymous poster hash: 7db1a...ff0
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #38 Skrevet 16. september 2014 Vi hadde aldri ønsket hund, men barna. Valgte å kjøpe en hund.. Kos og stas i starten, deretter mest mas. Solgte etter et år. Gå tur med bæsjeposer(viktig å gå motvinds ) også det å ta opp varm bæsj i forskjellig konsistens.. 15 år med bæsjefokus..? Nok me åra med barna! Må ut på tur, selv i kuling og regn..det ble mest jeg som måtte.. Hår.. Dobbelt så mye støvsuging.. Allergi kom frem.. Lukt i hus.. Hundevakt..hvis vi måtte bort og hunden ikke kunne være med.. Ikke alle vil ha besøk av hund.. Samvittigheten.. Som sa at det var lit gi hunden å sitte hjemme alene mange timer i et bur når det var skole/jobb.. Konstant fokus på hunden, mistet litt av friheten. Nei, tenk deg godt om Anonymous poster hash: 20d2e...6bc
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #39 Skrevet 16. september 2014 Vi hadde aldri ønsket hund, men barna. Valgte å kjøpe en hund.. Kos og stas i starten, deretter mest mas. Solgte etter et år. Gå tur med bæsjeposer(viktig å gå motvinds ) også det å ta opp varm bæsj i forskjellig konsistens.. 15 år med bæsjefokus..? Nok me åra med barna! Må ut på tur, selv i kuling og regn..det ble mest jeg som måtte.. Hår.. Dobbelt så mye støvsuging.. Allergi kom frem.. Lukt i hus.. Hundevakt..hvis vi måtte bort og hunden ikke kunne være med.. Ikke alle vil ha besøk av hund.. Samvittigheten.. Som sa at det var lit gi hunden å sitte hjemme alene mange timer i et bur når det var skole/jobb.. Konstant fokus på hunden, mistet litt av friheten. Nei, tenk deg godt om Anonymous poster hash: 20d2e...6bc Heldigvis er det få som kjøper hund fordi barna vil det og heldigvis virker HI som en mer fornuftig dame som skjønner forpliktelsene. Dyr skal være endel av familien og ikke noe man bare selger videre når man er lei. Grøsser av slikt dyrehold! Anonymous poster hash: 347d9...390
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #40 Skrevet 16. september 2014 Vi kjøpte hund...men endte med å returnere den til oppdretter. Hovedsaklig fordi den beit, men det var en enorm lettelse da den dro! Tur, bæsjeplukk kunne vi fint leve med. Men det konstante fokuset på bikkja ble for mye for oss. Vi fikk ikke tid til våre barn, fordi bikkja krevde så enormt mye I tillegg kom pelsstell, ekstra husvasking og dårlig lukt som et "herlig" biprodukt. Ikke var den spesielt kosete heller! Så den splittet oss, heller enn å samle oss som familie, fordi en av oss måtte kobstant være med bikkja. Og den kom ikke bort for å kose eller lå rolig i fanget vårt. Skal ALDRI ha hund igjen. De er nydelige og fantastiske dyr, men det blir for mye jobb i forhold til kos for oss. Vil anbefale deg å kjøpe en voksen hund om du er usikker HI, en valp er nesten mer jobb enn en baby! Og du, husk at om ikke ALLE i familien går full pinne for å bli hundeeiere er det ikke lurt å skaffe seg hund. Kan dere ikke låne en hund i en uke eller to og prøve dere først med den? Anonymous poster hash: 2a630...117
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #41 Skrevet 16. september 2014 Vi hadde aldri ønsket hund, men barna. Valgte å kjøpe en hund.. Kos og stas i starten, deretter mest mas. Solgte etter et år. Gå tur med bæsjeposer(viktig å gå motvinds ) også det å ta opp varm bæsj i forskjellig konsistens.. 15 år med bæsjefokus..? Nok me åra med barna! Må ut på tur, selv i kuling og regn..det ble mest jeg som måtte.. Hår.. Dobbelt så mye støvsuging.. Allergi kom frem.. Lukt i hus.. Hundevakt..hvis vi måtte bort og hunden ikke kunne være med.. Ikke alle vil ha besøk av hund.. Samvittigheten.. Som sa at det var lit gi hunden å sitte hjemme alene mange timer i et bur når det var skole/jobb.. Konstant fokus på hunden, mistet litt av friheten. Nei, tenk deg godt om Anonymous poster hash: 20d2e...6bc Heldigvis er det få som kjøper hund fordi barna vil det og heldigvis virker HI som en mer fornuftig dame som skjønner forpliktelsene. Dyr skal være endel av familien og ikke noe man bare selger videre når man er lei. Grøsser av slikt dyrehold! Anonymous poster hash: 347d9...390 Haha! Hvordan leste du at det var dårlig dyrehold?? Hunden hadde det meget bra hos oss! Vi så bare våre begrensninger og valgte derfor å selge hunden. Vi valgte ikke å selge til hvem som helst heller, det er det mange som gjør! Vi valgte en familie som hadde samme rase fra før, slik at hunden fikk en kamerat. For det ble mye alenetid, og det synes jeg er egoistisk av mange hundeeiere. Hund passer ikke alltid inn i by, i bur eller innelåst mesteparten av døgnet hele året. Noen raser trenger mer natur enn andre. Men ja, det var ikke noe for oss, og vi valgte derfor å gi hunden en bedre mulighet til et bedre hundeliv. Den hadde en fantastisk herlig personlighet, så kan forstå at de blir en del av familien. Enig i mye av det hun over sier. Anonymous poster hash: 20d2e...6bc
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #42 Skrevet 16. september 2014 Vi hadde aldri ønsket hund, men barna. Valgte å kjøpe en hund.. Kos og stas i starten, deretter mest mas. Solgte etter et år. Gå tur med bæsjeposer(viktig å gå motvinds ) også det å ta opp varm bæsj i forskjellig konsistens.. 15 år med bæsjefokus..? Nok me åra med barna! Må ut på tur, selv i kuling og regn..det ble mest jeg som måtte.. Hår.. Dobbelt så mye støvsuging.. Allergi kom frem.. Lukt i hus.. Hundevakt..hvis vi måtte bort og hunden ikke kunne være med.. Ikke alle vil ha besøk av hund.. Samvittigheten.. Som sa at det var lit gi hunden å sitte hjemme alene mange timer i et bur når det var skole/jobb.. Konstant fokus på hunden, mistet litt av friheten. Nei, tenk deg godt om Anonymous poster hash: 20d2e...6bc Heldigvis er det få som kjøper hund fordi barna vil det og heldigvis virker HI som en mer fornuftig dame som skjønner forpliktelsene. Dyr skal være endel av familien og ikke noe man bare selger videre når man er lei. Grøsser av slikt dyrehold! Anonymous poster hash: 347d9...390 Haha! Hvordan leste du at det var dårlig dyrehold?? Hunden hadde det meget bra hos oss! Vi så bare våre begrensninger og valgte derfor å selge hunden. Vi valgte ikke å selge til hvem som helst heller, det er det mange som gjør! Vi valgte en familie som hadde samme rase fra før, slik at hunden fikk en kamerat. For det ble mye alenetid, og det synes jeg er egoistisk av mange hundeeiere. Hund passer ikke alltid inn i by, i bur eller innelåst mesteparten av døgnet hele året. Noen raser trenger mer natur enn andre. Men ja, det var ikke noe for oss, og vi valgte derfor å gi hunden en bedre mulighet til et bedre hundeliv. Den hadde en fantastisk herlig personlighet, så kan forstå at de blir en del av familien. Enig i mye av det hun over sier. Anonymous poster hash: 20d2e...6bc Jeg vil ikke avspore tråden, men mener det er idiotisk å skaffe hund fordi barna vil for så å kvitte seg med den etter et år ( uavhengig av kvaliteten på nytt hjem) fordi man plutselig finner ut ulempene ved hundehold. De du never er ganske innlysende og dere burde forutsett dette. Kommer ikke til å svare deg videre, da denne diskusjonen vil avspore tråden. Mitt hovedpoeng er at man kvitter seg ikke med et familiemedlem! Anonymous poster hash: 347d9...390
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #43 Skrevet 16. september 2014 Angrer!!! Mest fordi han drar med seg så mye " dritt" inn. Gulvet blir fullt av sand, ( helt fint sand), salt(vinterstid), og selvfølgelig hundehår. Regner det ute blir hele gulvet bløtt, for han rister seg og Aker seg bortover for å tørke seg, selv om jeg tørker han med et håndkle først. Greit hvis man har tid til å vaske/støvsuge flere ganger om dagen. Det har ikke jeg, og barn kan heller ikke krabbe/ leke på gulvet uten at det er hundehår og bøss etter han. Koselig ja, i begynnelsen, men trodde faktisk hunder var litt mer renslige, men nei. Ikke renslige! Har kastet ut gulvteppene vi hadde under salongbordet og spisestua, fordi han Aker seg bortover på teppet for å tørke av seg/klør i baken, hvis det skulle være noe der. ÆSJ! Han er søt og kjempesnill, og vi er selvfølgelig glad i han, men skal aldri ha hund igjen. For mye ekstrajobb. For ikke å snakke om de gangene han har vært dårlig i magen, og han må luftes flere ganger i løpet av natta.... Når du helst vil ligge og sove! Bør nok sette deg ned og lage en liste over for/imot, positive/ negative sider ved å ha hund. Min blir lengst på den listen som taler imot. Har du derimot tid, lyst og anledning til å stelle med den mye, kan det jo hende det passer for deg og din familie. Vi hadde mer tid når vi skaffet oss hunden, for åtte år siden, men livssituasjonen har endret seg. Bl.a. Har vi fått småbarn igjen, selv om vi egentlig var ferdig med å få barn. Lykke til. Anonymous poster hash: 1c032...495 Bare et par tips... dersom hunden ofte aker rompa bortover gulvteppet, kan den ha overfylte eller betente analkjertler. Disse må i såfall tømmes, eller behandles for infeksjon. Ellers kan et forbytte gi hunden hardere og mer kompakt avføring, slik at den lettere klarer å tømme analkjertlene selv. Anonymous poster hash: 619dc...c9b
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #44 Skrevet 16. september 2014 Jeg angrer ikke en eneste gang. Han er det beste i livet mitt. Akkurat nå er han syk og jeg hadde gitt mitt liv for at han ikke skal lide Anonymous poster hash: 28bca...cd3
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #45 Skrevet 16. september 2014 Nå er vår bare et halvt år gammel, men angrer overhode ikke! Selv om det er litt jobb med dressering osv, så ser jeg at hele familien har godt av et felles prosjekt. Det er god oppdragelse for barn med hund og det er mye kos og morsomme episoder. VI har bevisst valgt en rase med lite pelsstell osv. Vi er fra før av aktive i skog og mark, så forskjellen blir nå at vi har en turkamerat. Anonymous poster hash: a23d6...8d8
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #46 Skrevet 16. september 2014 Jeg skal aldri ha hund. Ikke før barna er praktisk talt voksne, i hvert fall. Mye fordi jeg ser hvor mye praktisk ekstrajobb en hund fører med seg. Men mest fordi jeg ikke kjenner en ENESTE familie som klarer å ha hund på en god måte uten at det blir som å ha et ekstra barn i familien, som aldri vokser opp og blir aldri selvstendig. De mødrene som er mest hundegale og eeeelsker hunden mest prioriterer rett og slett hunden foran barna sine. Både tidsmessig og økonomisk. Og det er så tragisk å se. Spesielle mennesker, mange hundedamer. Anonymous poster hash: de7b5...cd9
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #47 Skrevet 16. september 2014 Kjøpte hunden da jeg var 20, og nå 10 år og to små barn etterpå så skulle jeg vel helst vært foruten det kjøpet.. Visste ikke hva jeg gikk til. Er altfor bunden:( Anonymous poster hash: 39c08...bc8
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #48 Skrevet 16. september 2014 Elsker og forguder hunden vår og hun er i hjertet mitt etter barna.Hun er en av oss og den kjærligheten barna også viser henne er enorm. Angrer defentlig ikke:))) Anonymous poster hash: 846d9...304
Anyne Skrevet 16. september 2014 #49 Skrevet 16. september 2014 Angrer 80 % av tiden. Så jeg vil si det er 20 % kos.... :-(
Suzie Que Skrevet 16. september 2014 #50 Skrevet 16. september 2014 Noen som har sagt "jeg angrer som en hund" ennå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå