Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #1 Skrevet 15. september 2014 Om dere fikk velge på nytt, ville dere da valgt Hund i livet eller ikke? Forklar hvorfor.... Vi har vært frem og tilbake i 3 år på å kjøpe Hund, men jeg får alltid kalde føtter mår vi skal kjøpe😱 Har dårlig erfaringer fra jeg var barn med at Hund var mas og ikke kos😓 Men mine barn vil sååå gjerne ha hund, jeg vet jo at vi voksne vil få alt arbeidet og det er dette som skremmer meg😖 Blir det mer jobb og mas enn kos??? Håper på mange svar😁 Anonymous poster hash: 6dfd3...d30
PrinsesseHengepupp Skrevet 15. september 2014 #2 Skrevet 15. september 2014 Det eneste jeg angrer på nå som vi bare har en igjen er at jeg ikke tilbrakte enda mer tid sammen med han vi mista. I en hektisk hverdag blir det meste, inkludert hund, en rutine fra tid til annen, og det er min eneste anger, at ikke hver dag ble en fest. For det fortjener de.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #3 Skrevet 15. september 2014 Det er MASSE ulemper med å ha hund. Men gleden veier opp for alt. Elsker hunden vår. Anonymous poster hash: d225e...6a1
Lessismore Skrevet 15. september 2014 #4 Skrevet 15. september 2014 Angrer overhodet ikke! Elsker hunden min!
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #5 Skrevet 15. september 2014 Angrer overhodet ikke! Elsker hunden min! Takk for svar:) MEN Har du/dere alltid ønsket dere Hund eller dyr?? Det har aldri jeg pga oppveksten, så er redd det da er feil å kjøpe Hund😓 Hi.... Anonymous poster hash: 6dfd3...d30
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #6 Skrevet 15. september 2014 Haha 😄 vi har samme problemet! Nå nettopp flyttet det inn nye naboer,med 2 hunder.. Å vi føler oss mere på nei siden nå. -de bjeffer når det går hunder,katter forbi -de bæsjer på plenen,noe som lukter om man ikke går å plukker opp bæsjen,hver dag! (Noe naboen ikke gjør ofte,å det er en mild bris bæsj lukt nært eiendommen deres!) -de må luftes,gå tur med helst 2 ganger daglig,ellers syter de og blir ville. -de har tygd opp alle skoene til naboen,og generelt ødelakt ting for mere enn selve hunden kostet! -må ha barnevakt på hunden om man skal bort en helg. (Kennel,koster like mye som en uke i syden) - de røyter,fryktelig mye! Hår overalt 😒 Ja ellers er det vel mye koselige ting med hund også,men vi har fått kalde føtter og skal ikke ha lenger. Anonymous poster hash: 1a5d4...06f
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #7 Skrevet 15. september 2014 Det kommer an på hva du mener mas og jobb er. Dersom du mener f.eks turer, trening, pelsstell og kloklipp er jobb og mas, er ikke hund noe for deg. Ser du på de nevnte tingene som jobb og mas, er ikke hundehold noe for dere. I tillegg kommer jo ekstra renhold av hus og klær, eventuelle utfordringer i forbindelse med hundens personlighet, en travel valpeperiode og den krevende unghundperioden. Selv har jeg alltid hatt hund, og kan ikke tenke meg et liv uten. Anonymous poster hash: 619dc...c9b
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #8 Skrevet 15. september 2014 Skulle ønske vi ikke hadde hund... Anonymous poster hash: 788b6...602
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #9 Skrevet 15. september 2014 Jeg angrer ikke, har alltid hatt dyr og er veldig glad i å ha de rundt meg. Har hund i dag. Det gjør meg ingenting å dressere, lufte, ta opp bæsj, gre pels, støvsuge og vaske litt mer enn de som ikke har hund. Kosen og selskapet er så verdt den tiden du bruker ekstra på å ha hund i huset. Og jeg er ikke så glad i å reise, så drar stort sett steder der det er lov med hund, mange hytter og hotell her i norge som tillater det Den ene ulempen jeg vet om er jo at de ikke lever like lenge som oss. Min er syk og jeg står muligens foran et tøft valg. Han har vært min lille "baby" i 8 år og jeg er så ufattelig glad i han. Så det er vel det tøffeste med å ha dyr generelt, at man en dag må velge å si farvel. Anonymous poster hash: 7db1a...ff0
trøndermammasnart Skrevet 15. september 2014 #10 Skrevet 15. september 2014 Elsker jenta mi, så vil aldri angre. Det jeg imidlertid skulle gjort noe med, er at hun skulle ha kommet å bodd hos meg, istedet for hos mine foreldre.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #11 Skrevet 15. september 2014 Jeg angrer ikke, har alltid hatt dyr og er veldig glad i å ha de rundt meg. Har hund i dag. Det gjør meg ingenting å dressere, lufte, ta opp bæsj, gre pels, støvsuge og vaske litt mer enn de som ikke har hund. Kosen og selskapet er så verdt den tiden du bruker ekstra på å ha hund i huset. Og jeg er ikke så glad i å reise, så drar stort sett steder der det er lov med hund, mange hytter og hotell her i norge som tillater det Den ene ulempen jeg vet om er jo at de ikke lever like lenge som oss. Min er syk og jeg står muligens foran et tøft valg. Han har vært min lille "baby" i 8 år og jeg er så ufattelig glad i han. Så det er vel det tøffeste med å ha dyr generelt, at man en dag må velge å si farvel. Anonymous poster hash: 7db1a...ff0 Takk for fint svar:) Og stor klem til deg, trist å miste de man er glad i❤️ Hvordan Rase har du?? Hi Anonymous poster hash: 6dfd3...d30
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #12 Skrevet 15. september 2014 Niks, det er babyen vår (vi er barnløse enn så lenge)! Jeg er oppvokst med hund og visste at jeg ville ha hund igjen, gjerne når evt barn er store,men så overtalte min mann meg til å få oss en voffs,og det angrer jeg ikke på Anonymous poster hash: 7d186...855
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #13 Skrevet 15. september 2014 Jeg angrer ikke et sekund, men har alltid visst at hund var noe for meg. Hvis du ikke er helt sikker, tror jeg ikke du bør gå for det da det i stor grad påvirker livet ditt. Jeg må alltid rett hjem etter jobb og gå en time med hunden, jeg må alltid planlegge ferier etter hundepass, jeg går tur flere timer hver helg og hunden vekker meg halv seks i helgen og. Han har endel adferdsproblemer som i stor grad påvirker livet vårt. Mye mye mas, men for meg er det verdt det. Tror det kan være litt for mye ansvar og ulemper for de som ikke er over middels interessert.....:-) Anonymous poster hash: 347d9...390
Optatium Skrevet 15. september 2014 #14 Skrevet 15. september 2014 Det første året er slitsomt og en del mas, mye innlæring og dressering. Men etterpå er det 90% glede! og 10% bekymring og ansvar. Sørg for å ha noen som du lett kan be om å være hundepassere, for du kommer til å trenge hjelp. Vi har aldri angret, men så får vi mye hjelp og har en enkel og lite krevende hund. Kommer alltid til å ha hund tror jeg, gir så utrolig mye glede :-)
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #15 Skrevet 15. september 2014 Jeg angrer ikke et sekund, men har alltid visst at hund var noe for meg. Hvis du ikke er helt sikker, tror jeg ikke du bør gå for det da det i stor grad påvirker livet ditt. Jeg må alltid rett hjem etter jobb og gå en time med hunden, jeg må alltid planlegge ferier etter hundepass, jeg går tur flere timer hver helg og hunden vekker meg halv seks i helgen og. Han har endel adferdsproblemer som i stor grad påvirker livet vårt. Mye mye mas, men for meg er det verdt det. Tror det kan være litt for mye ansvar og ulemper for de som ikke er over middels interessert.....:-) Anonymous poster hash: 347d9...390 Å ja, glemte å si at jeg må støvsuge hver dag... Anonymous poster hash: 347d9...390
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #16 Skrevet 15. september 2014 vi har 3, det er en for mye men vi er blitt så glad i dem alle 3 at det er helt uaktuelt å kvitte seg med en av dem med mindre vi må. er bjeffer, tygger på strømper & tisser inne av og til men alle de små midlertidige iritasjonene blir som sand i vinden når de hopper opp i fanger på meg & skal slikke meg i ansiktet (noe de heller ikke får lov til) de har så mye glede! gir så mye av seg selv hele tiden, for meg er ikke livet komplett uten hund, de er de første barna mine & kommer alltid til å ha en plass i hjertet mitt. selv nå som vi har fått ordentlige barn er hundene fortsatt barna våre i skrivende stund sitter jeg med 3 fluffy 2-3 kg "store" pomerianere i fanget & skal ut i hagen aldeles straks sån at de kan tisse en gang til før vi tar kvelden. Anonymous poster hash: d5dc9...004
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #17 Skrevet 15. september 2014 Angrer!!! Mest fordi han drar med seg så mye " dritt" inn. Gulvet blir fullt av sand, ( helt fint sand), salt(vinterstid), og selvfølgelig hundehår. Regner det ute blir hele gulvet bløtt, for han rister seg og Aker seg bortover for å tørke seg, selv om jeg tørker han med et håndkle først. Greit hvis man har tid til å vaske/støvsuge flere ganger om dagen. Det har ikke jeg, og barn kan heller ikke krabbe/ leke på gulvet uten at det er hundehår og bøss etter han. Koselig ja, i begynnelsen, men trodde faktisk hunder var litt mer renslige, men nei. Ikke renslige! Har kastet ut gulvteppene vi hadde under salongbordet og spisestua, fordi han Aker seg bortover på teppet for å tørke av seg/klør i baken, hvis det skulle være noe der. ÆSJ! Han er søt og kjempesnill, og vi er selvfølgelig glad i han, men skal aldri ha hund igjen. For mye ekstrajobb. For ikke å snakke om de gangene han har vært dårlig i magen, og han må luftes flere ganger i løpet av natta.... Når du helst vil ligge og sove! Bør nok sette deg ned og lage en liste over for/imot, positive/ negative sider ved å ha hund. Min blir lengst på den listen som taler imot. Har du derimot tid, lyst og anledning til å stelle med den mye, kan det jo hende det passer for deg og din familie. Vi hadde mer tid når vi skaffet oss hunden, for åtte år siden, men livssituasjonen har endret seg. Bl.a. Har vi fått småbarn igjen, selv om vi egentlig var ferdig med å få barn. Lykke til. Anonymous poster hash: 1c032...495
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #18 Skrevet 15. september 2014 Nei, vi angrer ikke. Er blitt så glad i den lille pelsdotten<3 Jeg har alltid ønsket meg hund, men har holdt tilbake fordi jeg var redd alt arbeidet som hørte med. Mannen har vokst opp med hund og har mast en del på meg. Så sa jeg til slutt ja og vi har fått verdens søteste og snilleste hund. Ikke like moro i løpetiden, tørke oppkast, vaske baken for dritt, støvsuge hundehår. Men det er nå verdt det:) Anonymous poster hash: de8db...8ba
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #19 Skrevet 15. september 2014 Jeg angrer. Mannen og ungene ville ha hund, og jeg var dum og sa ja, enda jeg ikke liker hunder. Sa klart fra at den var mannens ansvar. Vel, den som må gå tur med dyret er meg. Jeg må støvsuge etter den. Ungene orker aldri, og mannen jobber mye. Hurra. Jeg er så lei av hele hunden at for min del kunne vi gitt den bort, men ungene er jo glad i den. Skal aldri mer ha hund hvertfall, det er helt sikkert. Anonymous poster hash: c3231...3b0
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #20 Skrevet 15. september 2014 Angrer overhodet ikke. Hunden er jo et av lyspunktene i hverdagen. En fantastisk turkamerat. Og sofakamerat Men vi har en liten klump på sju kg, så han er jo lett å holde styr på. Ser en over her nevner at om det regner ute så blir alt inne vått. Sånn sett er det greit med en liten hund, kan bæres inn og rett i dusjen. Anonymous poster hash: dd36b...9a0
Lessismore Skrevet 15. september 2014 #21 Skrevet 15. september 2014 Angrer overhodet ikke! Elsker hunden min! Takk for svar:) MEN Har du/dere alltid ønsket dere Hund eller dyr?? Det har aldri jeg pga oppveksten, så er redd det da er feil å kjøpe Hund Hi....Anonymous poster hash: 6dfd3...d30 Ja, jeg har alltid hatt hund, så det føltes helt riktig å kjøpe han vi har nå. Dersom du er i tvil, tenk over dette: Du skal trives med dette dyret i omtrent 10 år fremover, et dyr som er fullstendig avhengig av deg, din pleie og din kjærlighet. Du må være motivert til å trene hunden, stelle hunden, og betale for veterinærregninger. Det er faktisk en stor forpliktelse å skaffe seg en hund. Uansett, lykke til med valget!
klishe89 Skrevet 15. september 2014 #22 Skrevet 15. september 2014 Nei, jeg angrer ikke. Skal innrømme det er dager hvor jeg er veldig sliten og det er et ork å gå tur, men jeg angrer virkelig ikke. Jeg tilbringer mye heller noen timer ekstra med hunden min enn å gå ut med venninner en kveld. Vi er mye hjemme så han er veldig veldig lite alene hjemme og vi har verdens beste roligste hund her hjemme. Han er litt av en vilter gutt ute, men inne er han en drøm. Vil bare kose, kose og kose mer. Jeg hadde helt ærlig ikke solgt han for 100 millioner, og jeg kommer til å sørge masse når han en dag blir borte. Det ble tatt litt på sparket dette hundekjøpet selv om vi begge var enige om hund på sikt, men siden vi var studenter og hadde mye tid valgte vi å kjøpe han når vi gjorde. Er uendelig glad for det og ville ikke hatt noen andre enn han Han har også vært en enorm trøst nå som jeg har slitt veldig med å bli gravid. Han er alltid der og trøster. Jeg mener at man ikke skal skaffe seg hund med mindre man er 100% sikker. Vi hadde begge bodd med andre som hadde hund så visste mye om hva slags ansvar det innebar. Det er også utrolig viktig at man har noen som kan passe hunden slik at man føler seg komfortabel med å reise bort. Jeg hater å dra fra han, men noen ganger har vi vært nødt og da er det utrolig deilig å vite at han ikke kunne hatt det bedre. Kennel er min store store skrekk.
DramaMama Skrevet 15. september 2014 #23 Skrevet 15. september 2014 Jeg angrer ikke, men skal heller ikke ha noen ny når den vi har nå går bort. Han er 9 år nå, og etter at vi fikk barn har han nok ikke fått like mye oppmerksomhet som før. Jeg er veldig glad i han, men noen ny hund blir det definitivt ikke så lenge vi har barn i hus. Kanskje når barna blir tenåringer hvis de viser interesse for hundehold selv.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #24 Skrevet 15. september 2014 Det er ikke akkurat slik at man ikke kan omplassere bikkja hvis det blir for vanskelig, så man velger seg ikke "hund i livet" og sitter fast med den avgjørelsen resten av livet, så det gidder jeg ikke å svare på Anonymous poster hash: d31af...a6f
Anonym bruker Skrevet 15. september 2014 #25 Skrevet 15. september 2014 Det er ikke akkurat slik at man ikke kan omplassere bikkja hvis det blir for vanskelig, så man velger seg ikke "hund i livet" og sitter fast med den avgjørelsen resten av livet, så det gidder jeg ikke å svare på Anonymous poster hash: d31af...a6f Det der er faktisk ikke et alternativ for oss, da er det bedre å ikke kjøpe hund i det hele tatt om man tenker sånn... Hi.... Anonymous poster hash: 6dfd3...d30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå