Håper<3 Skrevet 16. september 2014 #26 Skrevet 16. september 2014 Syns det er litt rart at dere ikke åpnet gavene på selve dagen, men jeg er enig i at din svigermor graver upassende mye, takke for gavene kan dere da gjøre selv!Hadde nok svart henne at jeg ikke hadde pakket opp alt enda, men om det var veldig viktig for henne så kunne jeg sende henne en sms når jeg var ferdig med info om hvilke gaver jeg hadde fått fra de som hun absolutt måtte vite om.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #27 Skrevet 16. september 2014 Skjønner svigermor godt. Det som er vanlig er jo at gavene åpnes og blir satt på gavebordet under bryllupet. Kanskje på tide å kutte navelstrengen nå? Du og din mann som skal åpne gavene, evt. invitere begge mødrene med på det. Anonymous poster hash: f9623...065
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #28 Skrevet 16. september 2014 Jeg klarer virkelig ikke å se hvorfor svigermor skal blande seg i dette. Gaven er til brudeparet, og det er brudeparet som skal takke. Og hvorfor i alle dager trengte hun å vite beløp? Hvis hun på død og liv følte seg forpliktet til å påta seg ansvaret for å takke, så hadde det holdt med "takk for gaven" eller "takk for pengene". Dere mødre het inne som synes dette var helt ok av svigermor: mener dere at det er deres jobb å takke for gavene når deres barn gifter seg? I så fall: hvorfor? Anonymous poster hash: 00d7c...c8f
Gjest Moonstruck Skrevet 16. september 2014 #29 Skrevet 16. september 2014 Kanskje hun bare var såret over og bli utelatt fra gaveåpningen- og poengterte det på en dum måte?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #30 Skrevet 16. september 2014 Jeg syns faktisk ikke det er OK å ringe og spørre hvor mange penger man har fått av den og den. Det er i det hele tatt lite dannet å kommentere pengegavenes størrelse. Det er heller ikke parets foreldre som skal takke for gaven, det er det paret som skal gjøre - med ett unntak: hvis paret sier "Hils xx når du ser henne i dag, vi fikk en fin gave av henne og er glade for den!" Svigermor tråkker i ting hun skal holde seg unna, er min mening. Paret har ingen rapporteringsplikt mht gaver. Hadde de pakket opp gavene og hadde hatt gavebord hadde hun ikke trengt å ringe de for å høre. Nå vet verken hun eller de andre gjestene hva de fikk i gaver. Og det er da helt vanlig å snakke om gavene. F.eks så fin ... du ga. eller så gavmilde dere var som ga ... kr selv om dere ikke er så nærme. Den yngre garde blir bare rarere og rarere i forhold til etikette. Lærer dere ingen ting om oppførsel lengre? Anonymous poster hash: b8f6a...1ec Men er det vanlig å la pengene ligge på utstilling på gavebordet også? Eller skriver man ned summen? Bare lurer, jeg har ikke vært i bryllup siden jeg var liten... Anonymous poster hash: bda4c...44d Hos oss ble beløpet notert på en liste, og en annen liste lå fram til gjestene der dem kunne se hvem som hadde gitt penger men ikke beløp. Pengen ble tatt vare på av noen og vi fikk dem før vi forlot lokalet om natta. Anonymous poster hash: b63ab...9da
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #31 Skrevet 16. september 2014 Jeg klarer virkelig ikke å se hvorfor svigermor skal blande seg i dette. Gaven er til brudeparet, og det er brudeparet som skal takke. Og hvorfor i alle dager trengte hun å vite beløp? Hvis hun på død og liv følte seg forpliktet til å påta seg ansvaret for å takke, så hadde det holdt med "takk for gaven" eller "takk for pengene". Dere mødre het inne som synes dette var helt ok av svigermor: mener dere at det er deres jobb å takke for gavene når deres barn gifter seg? I så fall: hvorfor? Anonymous poster hash: 00d7c...c8f Jeg tror gamle mennesker har et helt annet syn på dette enn oss. Min svigermor er godt voksen, hun var 70 år da vi giftet oss, og for henne hadde det virkelig vært helt utenkelig å møte sin nabo "fru Olsen" ved postkassen uken etter bryllupet uten å samtidig på våre vegne takke for gaven og for at hun husket på oss på vår store dag. Slik skikk og bruk er dødsviktig for denne generasjonen, og jeg tviler ikke på at noen av svigermors venninner hadde blitt fornærmet om svigermor ikke nevnte deres gave neste gang de møttes. Vi fikk mange gaver fra folk jeg aldri har møtte hverken før eller etter bryllupet, venner, kjente, fjerne slektninger og naboer av da særlig mine svigerforeldre. Det var viktig for min svigermor også å holde rede på hvem som hadde gitt gaver, for hun måtte selvfølgelig nevne det med takknemlighet neste gang hun møtte på dem. Vi sendte selvfølgelig takkekort til alle, men at svigermor husket på dem var minst like viktig. At svigermoren til Hi her spør etter pengebeløp er mer uforståelig, men skal jeg tippe og hun kommer fra et miljø som det min svigermor har rundt seg så har de god oversikt over hvem som er gjerrige og hvem som er generøse Kanskje føler svigermoren for å presisere at gaven er generøs når hun skal takke enkelte.... Anonymous poster hash: 032bc...8ac
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #32 Skrevet 16. september 2014 Har aldri hørt om noen som har ventet til etter bryllupet med å pakke opp. Skjønner godt at svigermor synes dette er pinlig. Det er forventet at alle har fått se gavene. Anonymous poster hash: 74476...f2c
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #33 Skrevet 16. september 2014 Du og din mann som skal åpne gavene, evt. invitere begge mødrene med på det. Anonymous poster hash: f9623...065 Gjør det virkelig noe at det bare er en av mødrene som er med?! Moren var jo der bare fordi hun fortsatt ikke var reist hjem, hun var ikke invitert spesielt for oppakking av gaver... Anonymous poster hash: 29b92...afb
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 16. september 2014 #34 Skrevet 16. september 2014 Dette har jo strengt tatt ikke svigermor eller egen mor noenting med. Men altså - det er litt ufint å ikke ha pakket opp gavene og sette dem på gavebordet mens bryllupet pågår. Man trenger ikke gjøre det selv - vi hadde noen som gjorde det for oss.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #35 Skrevet 16. september 2014 Hi her.. Ok: vi hadde gavebord og to stykk som hadde takket ja til å stå for opppakking og registrering. Når vi kom til selskapslokalet var kun 10 ting pakket ut. Jeg spurte svigermor som hadde (etter eget ønske bedt om å få organisere de praktiske tingne der) om de skulle fortsette. Hun mente det bare kunne stå og at jeg ikke skulle "mase" siden middagen var i gang. Gavene måtte fraktes hjem til oss den kvelden fordi selskapslokalet ikke ville at verdisaker/gaver skulle stå over natten grunnet fare for innbrudd. Min mor var her fordi hun har bodd i vår leilighet og passet på vårt barn. Derfor hjalp hun til med noe av utpakkingen. Anonymous poster hash: 23586...ca6
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #36 Skrevet 16. september 2014 Det normale er at alle gaver pakkes opp før bryllupsfesten + noteres i en bok el.l., slik at gjestene kan se på gavene. Anonymous poster hash: c809d...d81
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #37 Skrevet 16. september 2014 Det normale er at alle gaver pakkes opp før bryllupsfesten + noteres i en bok el.l., slik at gjestene kan se på gavene. Anonymous poster hash: c809d...d81 Jada, det har alle fått med seg nå, men nå ble det altså ikke til det i His bryllup, som du kan lese i innlegget over! Anonymous poster hash: 00d7c...c8f
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #38 Skrevet 16. september 2014 Det normale er at alle gaver pakkes opp før bryllupsfesten + noteres i en bok el.l., slik at gjestene kan se på gavene.Anonymous poster hash: c809d...d81 Jada, det har alle fått med seg nå, men nå ble det altså ikke til det i His bryllup, som du kan lese i innlegget over! Anonymous poster hash: 00d7c...c8f Beklager da, surpomp. Jeg hadde ikke lest alle innleggene før jeg skrev mitt. Anonymous poster hash: c809d...d81
Anonym bruker Skrevet 16. september 2014 #39 Skrevet 16. september 2014 Det normale er at alle gaver pakkes opp før bryllupsfesten + noteres i en bok el.l., slik at gjestene kan se på gavene.Anonymous poster hash: c809d...d81 Jada, det har alle fått med seg nå, men nå ble det altså ikke til det i His bryllup, som du kan lese i innlegget over! Anonymous poster hash: 00d7c...c8f Beklager da, surpomp. Jeg hadde ikke lest alle innleggene før jeg skrev mitt. Anonymous poster hash: c809d...d81 Kanskje noe å begynne med?! Anonymous poster hash: 29b92...afb
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #40 Skrevet 17. september 2014 Høres ut som mora mi, litt kontrollerende/dominerende. Jeg synes det er frekt av henne, hun umyndiggjør dere Anonymous poster hash: 1bb8a...a72 Høres ut som mora mi, litt kontrollerende/dominerende. Jeg synes det er frekt av henne, hun umyndiggjør dere Anonymous poster hash: 1bb8a...a72 Anonymous poster hash: 29b92...afb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå