Gå til innhold

Prøvere og smertestillende

Anbefalte innlegg

Jeg fikk i dag tr og som vanlig etter at jeg har sluttet med P pille har jeg fryktelig vondt spesielt de 24 første timene - det er kun ibuprofen som har funka hittil mot smerte men da jeg vet ibux ikke er veldig godt for helsa sjekket jeg i felleskatalogen i dag og da leste jeg:

" Kan redusere fertilitet hos kvinner og anbefales ikke til kvinner som forsøker å bli gravide. Hos kvinner som har problemer med å bli gravide, eller er under behandling for infertilitet, bør seponering vurderes. "

Sukk hva ellers kan jeg ta? Får jeg tr i helgene prøver jeg kun å bruke varmvannsflaske - men skal jeg på jobb må jeg ta noe for å fungere :( Paracet hjelper ikke...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144169065-pr%C3%B8vere-og-smertestillende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme problem her, bare ibux som hjelper. Ikke sjans å klare meg på jobb første dagen uten, paracet hjelper ikke. Holder meg unna ibux resten av mnd. Håper ikke det har noe å si, jeg vet jo at jeg har eggløsning og det er visstnok der det kan bli noe krøll. Kanskje jeg burde høre med legen.

Annonse

Noen som veit når ibux er ute av kroppen? Har betennelse i en muskel i nakken og tar ibux og paracet 3 ganger om dagen, skal ha el i slutten av denne uka. Er det forseint å slutte på ibuxen nå?

Var ikke klar over dette, og må ta noe pga nakken :-/ er det noe ana jeg kan ta istede for ibux?

Skal til kiropraktoren igjen i morra, får høre med han da.

Jeg har brukt ibux i alle år, pga muskelsmerter, dog ikke daglig bruk, men en del har det blitt opp gjennom årene! Det jeg har hørt ift ibux bruk er at man ikke skal bruke ibux når man blir gravid pga større sjans for å abortere da! Har ikke hørt at det kan bli vanskeligere for å bli gravid ved ibuxbruk! Jeg som har brukt ibux i alle år ble gravid etter 3 mnd :)

Jeg undersøkte i felleskatalogen i går fordi jeg så at de to siste syklusene har vært ganske korte og da har jeg unngått å ta noe smertestillende (de var på 27 og 28 dager) mens måneden før var på 38 dager og da brukte jeg MYE smertestillende etter operasjon så lurte på om det hadde noe å si.. men dette er meg da.. og har jo ikke regelmessig lengde uansett pga PCO..

Nei, har ikke samme effekten på det :-/ spørs jo helt hvor man har vondt eller hva som er problemet. Men kan jo hende legene vet om noe alternativ som funker mot menssmerter da. Uansett tror jeg det går bra at du tar det under mensen. Ibuxen går jo fort ut av kroppen igjen :) sånn jeg har skjønt det er det værst rundt og etter el :)

Jeg trengte ikke gå på det lenger! Heldigvis! Så får håpe el kommer sånn ca når den er forventa, eller i løpet av uka iallfall :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...