Gå til innhold

Bør vi prøve miniform?

Pastel Peach

Anbefalte innlegg

Vi har en jente på litt over syv uker som har mye vondt i magen i det siste. Jeg klarer ikke å se noen sammenheng med maten jeg spiser. På dagen er hun veldig mye urolig, kaver masse, trekker beina opp og gråter mye. Hun våkner også ofte og jeg må ta henne opp, iblant raper hun skikkelig, selv om hun alltid raper etter måltidet. Det eneste som fungerer er å bære henne med magen langs armen min.

På kvelden er det selvfølgelig verst, i går skrek hun i over én time, trakk beina opp og stramte magen. Prompet en del i natt og i dag tidlig. 

Dette begynner å bli slitsomt for oss, og det er jo så synd på det lille nurket som ikke har det så godt.

Hva hadde dere gjort? Bør vi prøve miniform? Eller er det fortsatt ikke anbefalt å bruke på spedbarn?

Takk på forhånd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er virkelig fortvilende med baby som er så plaget med magen sin. Jeg googlet minifom nå nettopp, og da leste jeg på Apotek1 sine sider at minifom ble frarådet pga konserveringsmidler som ble tilsatt. Men at disse konserveringsmidlene nå var fjernet, og at det derfor ikke var noen grunn til å fraråde bruk av minifom. Jeg brukte minifom til jenta mi en periode når hun var baby for fem år siden. Men jeg husker ikke om det hjalp noe særlig.. Har du prøvd ammete? Eller å gi sukkervann når gråtertoktene står på som værst? 1 ss sukker oppløst i 1 dl kokende vann, avkjøles og gis til barnet med t-skje. Holder seg i to døgn i kjøleskap. Jeg har nå en gutt på snart tre måneder, når han er urolig og gråter er det i bæreselen han finner roen. Har du prøvd bæretøy? Det avlaster armene for meg..

Håper du finner noe som letter plagene for jenta di :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdt å prøve spør du meg. Har ei på 4uker med kolikktendenser og har sist 5dagene fått minifom. Det tar de verste skriketoppene, hun kaver og spenner seg ikke konstant lenger og kan nå ligge alene i 10-15min uten å skrike. Prompes ikke like mye og sprutgulping gitt seg litt.

I forhold til at det ikke anbefales å gis til spedbarn så tror jeg det ble endret for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby er akkurat likedan! Har prøvd minifom, men da ga gulpa hun bare masse....åh det er kjipt å ha det sånn som dette:( syns du skal prøve, kanskje det hjelper på henne !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt veldiggod effekt av minifom dråper! Gir de med 3timers mellomrom før måltider.Hun har fortsatt en del luft i magen, littvarierende fra dag til dag, men skriketoktene g de tydelige smertene hun hadde før ermyyyyyyyye bedre. Anbefales! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt veldiggod effekt av minifom dråper! Gir de med 3timers mellomrom før måltider.Hun har fortsatt en del luft i magen, littvarierende fra dag til dag, men skriketoktene g de tydelige smertene hun hadde før ermyyyyyyyye bedre. Anbefales! :-)

Gir dere ti dråper? Tenkte kanskje det er litt mye og derfor jenta mi gulper så fælt når hun får det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gir dere ti dråper? Tenkte kanskje det er litt mye og derfor jenta mi gulper så fælt når hun får det...

Vi gir 10 små dråper :-) Hvor ofte gir dere det? Jenta vår gulper også mye.. Dere kan jo feks forsøke å gi ca 7 dråper og se om det da blir mindre gulping? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere prøvd å gi sukkervannsoppløsning?

Det hjalp masse for vår lille når han hadde vondt i magen.

Både som smertestillende, i tillegg til at det fikk lufta ut. Han sov også mer/bedre da. Verdt å prøve :-)

Anonymous poster hash: be82e...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...